Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Topicstarter
Beste,

meteen met de deur in huis vallen door jullie een schemaatje voor te schotelen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lVN2w.png

Belangrijk is, voordat ik jullie om input vraag, dat mijn kennis over versterkers / receivers en audiotechnische aspecten erg beperkt is.

De situatie is dat ik een nieuwe televisie aangeschaft heb (zie plaatje) en dat ik van het moment wil gebruik maken om mijn setup wat te vernieuwen en vooral het aantal kabels dat gebruikt zal worden te minimaliseren.

Voor de 5.1 heb ik nog een Creative setje staan dat ik graag wil meenemen naar m'n nieuwe situatie.

Enkel dus de receiver is een groot vraagteken. Na wat in de Pricewatch gezocht te hebben (en rekening houdend met het feit dat de receiver maar een beperkte hoogte mag hebben), kwam ik uit op dit geval: Pioneer VSX-S500. Qua aansluitingen is dit apparaat toereikend (correct me if I'm wrong) en hij staat voor €384 op Redcoon.be.

Mijn vraag is nu: zijn er alternatieve receivers die niet hoger zijn dan deze Pioneer, hetzelfde aantal aansluitingen hebben én evt. goedkoper zijn? Of sterker nog: is de setup die op de bovenstaande afbeelding staat, wel 'optimaal'?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG

R3veNG

Undercover Belg

Topicstarter
Is er niet voldoende informatie aanwezig, evt.?

Een klein schopje, alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Er is keuze genoeg in de receivers.
Denon
Marantz
Onkyo
Harman Kardon
Sony
Je genoemde Pioneer

Je moet alleen zelf de specs goed naast elkaar leggen om te kijken of deze voldoet (maatvoering)

B.T.W
De kabel van de Wii zou ik vervangen door een Component kabel (Rood-Groen-Blauw+ audio). Je zal zien dat het beeld er een stuk beter op wordt. Ook je toekomstige receiver zal waarschijnlijk beter overweg kunnen met component i.p.v composiet (Rood-Wit-Geel) met betrekking tot scaling en deinterlacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG

R3veNG

Undercover Belg

Topicstarter
Athome schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:17:
De kabel van de Wii zou ik vervangen door een Component kabel (Rood-Groen-Blauw+ audio). Je zal zien dat het beeld er een stuk beter op wordt. Ook je toekomstige receiver zal waarschijnlijk beter overweg kunnen met component i.p.v composiet (Rood-Wit-Geel) met betrekking tot scaling en deinterlacing
Ok, daar zal ik rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:02
Iets waar je ook achterna kan gaan, volgens mij kan niet elke reciever overweg van de component/composiet naar HDMI. Verder ziet het volgens mij er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Component naar HDMI gaat vaak wel goed. Composiet naar HDMI is inderdaad een groter probleem. Vandaar ook mijn advies om de Wii via Component aan te sluiten en niet via Composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

P-Storm schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:25:
Iets waar je ook achterna kan gaan, volgens mij kan niet elke reciever overweg van de component/composiet naar HDMI. Verder ziet het volgens mij er goed uit.
Als de reciever en niets mee kan (Zoals mijn onkyo) dan heeft hij altijd een uitgang voor component. je gebruikt de reciever an eigenlijk alleen als bronschakelaar. Je TV moet dan natuurlijk wel component-in hebben, maar dat is minder vaak een probleem.

P.S. Waarom heb je de STB zowel via HDMI als optisch aangesloten? Geluid gaat ook over HDMI.

[ Voor 8% gewijzigd door TMoose op 30-03-2012 09:42 ]

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Ik geloof dat Onkyo dit ondersteund vanaf de 579 serie (of 609). Ikzelf wil dit namelijk ook alleen dan met SCART er nog bij.
Of versterkers dit ondersteunen vanaf goedkopere modellen met bijvoorbeeld Component, dat weet ik niet. Wellicht een belletje/mail wagen naar de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47
Welke Creative-set is het? Want ik weet niet of het wel lekker gaat om een PC-set aan te sluiten op de S/PDIF Out van een receiver (die de Pioneer overigens niet heeft). Niet elke receiver gooit namelijk alle signalen over de S/PDIF Out. Mocht het wel werken dan is het nog steeds niet echt een mooie oplossing aangezien je dan eigenlijk een hele dure switch voor je apparatuur hebt staan.
Athome schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:17:
Ook je toekomstige receiver zal waarschijnlijk beter overweg kunnen met component i.p.v composiet (Rood-Wit-Geel) met betrekking tot scaling en deinterlacing
Composiet is alleen de gele RCA-stekker, de rest (wit en rood) is Stereo RCA en dat hoort niet bij het composietdeel. Idem met dat Component ook alleen beeld is en dat de rode en witte RCA voor geluid niet bij die standaard horen. Verder zou een goede receiver geen probleem moeten hebben met welk analoog signaal dan ook om te zetten, of het nu composiet of component is.
Arunia schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:45:
Ik geloof dat Onkyo dit ondersteund vanaf de 579 serie (of 609). Ikzelf wil dit namelijk ook alleen dan met SCART er nog bij.
Of versterkers dit ondersteunen vanaf goedkopere modellen met bijvoorbeeld Component, dat weet ik niet. Wellicht een belletje/mail wagen naar de fabrikant?
Onkyo doet het met de huidige modellen vanaf de TX-NR579 en hoger. Waar je naar moet zoeken in de specificaties is "Analog to Digital Conversion" veelal in combinatie met "Upscaling" zodat je SD-signaal (576i) ook gewoon naar 1080p gaat. Let wel dat alleen "Upscaling" niet het omzetten is. Overigens zal elke receiver alle analoge signalen (composiet, S-Video, VGA en component) omzetten naar HDMI Out als de receiver over die conversion beschikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1