C# datagridview huidige rij vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de index van de nieuwe rij in een datagridview bepalen als de gebruiker van de laatste cel van een rij naar de eerste cel van de volgende rij gaat (of omgekeerd) door <tab> in te drukken.

Ik heb geprobeerd om de rowenter (leek me de logische keuze hiervoor) te gebruiken maar dat geeft altijd de index van de vorige rij (onafhankelijk hoe de gebruiker naar de nieuwe rij gaat (muis, cursor, <tab>)).

Vervolgens selectionchanged en dat gaat een beetje beter, maar gaat fout bij gebruik van <tab> zoals hierboven beschreven.

Welk datagridview event moet ik afhandelen om te zorgen dat <tab> resulteert in de index van de nieuwe rij?

Ontwikkelomgeving MS VS2010

Bij voorbaat dank.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
        private void dataGridOutputfields_SelectionChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            int y = dataGridOutputfields.CurrentRow.Index;
            int y2 = dataGridOutputfields.CurrentCell.RowIndex;
            int x = dataGridOutputfields.CurrentCell.ColumnIndex;
            MessageBox.Show(y.ToString() + ", " + x.ToString() + " / " + y2.ToString() + ", " + x.ToString());
            //            displaysourcelist(Program.cfg_out.fields[i].sources);
        }

private void dataGridOutputfields_RowEnter(object sender, DataGridViewCellEventArgs e)
        {
            if (dataGridOutputfields.CurrentRow != null)
            {
            }

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:14

Acid_Burn

uhuh

CurrentCellChanged?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 09:11
Als ik deze MSDN pagina mag geloven kun je in het RowEnter event kijken naar e.RowIndex, CurrentRow is dan zoals op die pagina is aangegeven nog niet aangepast.

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.
TallManNL schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:49:
Als ik deze MSDN pagina mag geloven kun je in het RowEnter event kijken naar e.RowIndex, CurrentRow is dan zoals op die pagina is aangegeven nog niet aangepast.
Yep, je mag die pagina geloven; net geprobeerd en het werkt.

Niet zeker of ik moet :) of moet :'(

WimS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip als ik naar je code kijk, gebruik string.Format om strings aan elkaar te plakken dan dit doormiddel van plusjes te doen.

v.b.

MessageBox.Show(string.Format(CultureInfo.CurrentCulture, "{0}, {1} / {2}, {1}", y,x,y2));

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 09:49 ]