Vodafone micro sim aanvragen om je gewone sim te vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:43

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Momenteel bezit ik nog een oudere telefoon die gebruik maakt van een normale simkaart. Binnenkort wil ik echter overstappen naar een ander toestel die een micro simkaart gebruikt.

Is het mogelijk om bij Vodafone een micro simkaart te krijgen ter vervanging van mijn gewone simkaart ? en zo ja zijn hier kosten aan verbonden?

In ieder geval kan ik niet veel hierover vinden op de website van Vodafone zelf, behalve een duo-sim (welke ik dus niet nodig heb).

Alvast bedankt voor de reacties.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat dit kan. Wat een losse micro simkaart kost weet ik niet.
Ik heb toevallig laatst een 'combi duokaart' gekocht. Dat is een normale simkaart + micro simkaart. En dat kost zo'n 14 euro. Misschien interessant voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kost geld, ik dacht ook iets van 14 15 euro ja..
beter koop je zo iets: http://www.ebay.nl/itm/CU...2a18243592#ht_3207wt_1037

heb je nog langer profijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Waarom bel je niet even de Vodafone helpdesk op, die kunnen het je zeker vertellen, 100% slagingsgarantie :)
Meld aub hier nog even wat de kosten zijn, dan weet de volgende gebruiker het ook.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 08:51
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:33:

Werkt niet met elke toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op de dag van je nieuwe telefoon naar de Vodafone winkel lopen en vragen om een Microsim, ze zetten het gelijk om voor je en je loopt binnen 5 minuten (indien niet de hele stad binnen staat), weer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exelletor schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:07:
[...]

Werkt niet met elke toestel.
oww dan werkt hij niet op een lumia ofzo? (weet geen andere niet iphone toestel met microsim??)

bij mij werkt hij gewoon in mijn iphone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sim wissel is gratis bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:56:
Een sim wissel is gratis bij Vodafone.
ja zolang het dezelfde soort sim betreft..

Ik moest mijn sim verwisselen omdat hij het niet deed, toen zei de truus aan de lijn dat indien ik net als mijn huidige sim een normale sim zou willen, het gratis zou zijn en als ik een micro sim zou willen moest ik iets van 15 euro ofzo bijbetalen..

normale sim genomen en zelf geknipt, 15 euro bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:33:

Vanaf nu zijn toch alle nieuwe SIM's microsims dus je hebt er 1 keer profijt van. Effectief kan je net zo goed een microsim bestellen ;)

Overigens zijn microsims wel echt anders dan normale sims. Kunnen veel meer data opslaan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:40:
[...]

ja zolang het dezelfde soort sim betreft..
Da's het tegenovergestelde van waar.

Vodafone laat je betalen voor nieuwe SIMs als je geen technische reden hebt om die nieuwe SIM nodig te hebben. Ik heb bij Vodafone al meermaals van SIM gewisseld (1x van 2G SIM naar 3G USIM, 1x van 3G USIM naar micro-SIM) en zelfs al eens een vermicro-SIMde mini-SIM omgewisseld voor een nieuwe omdat 'ie het niet meer deed (wat niet mijn fout was overigens) en daar heb ik nog nooit een cent voor neergelegd. In dat laatste geval vond de man achter de balie het wel nodig om me te attenderen op dat 't wat zou kunnen kosten (omdat ik 'm zelf verknipt had), maar de persoon aan de telefoon die 'ie vervolgens belde had er blijkbaar geen moeite mee.

Dus: gewoon naar de Vodafone winkel gaan, zeggen dat je een nieuwe telefoon hebt waar een Micro-SIM in past en je zult er een krijgen.

Overigens: alleen als je een abo hebt. Om de een of andere reden weigeren ze tot dusverre micro-SIMs aan pre-paid te koppelen.
Glashelder schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 01:56:
[...]

Vanaf nu zijn toch alle nieuwe SIM's microsims dus je hebt er 1 keer profijt van. Effectief kan je net zo goed een microsim bestellen ;)

Overigens zijn microsims wel echt anders dan normale sims. Kunnen veel meer data opslaan.
Alle SIMs zijn forward- en backwards-compatible.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 14-03-2012 02:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zeg ook niet dat ze niet compatibel zijn. Veel mensen denken echter dat alleen het formaat het verschil is en dat is niet zo.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 12:04
Mijn vriendin had een iPhone 2G met een prepaid normale simkaart.
Ze kocht een iPhone 4 en we gingen naar de vodafone winkel en binnen 5 min stonden we weer buiten.

Ik had een Blackberry Torch 9800 en normale simkaart. Nu iPhone 4S en naar vodafone winkel gegaan en binnen 5 min ook weer buiten.

Zonder enige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 02:05:
[...]

Overigens: alleen als je een abo hebt. Om de een of andere reden weigeren ze tot dusverre micro-SIMs aan pre-paid te koppelen.
dat zal wel het verschil zijn, bij mij betrof het een prepaid kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:43:
Ik zeg ook niet dat ze niet compatibel zijn. Veel mensen denken echter dat alleen het formaat het verschil is en dat is niet zo.
ja is ook niet, maar voor mij zijn die extra functies irrelevant..

- Mogelijkheid om het telefoonboek op de simkaart uit te breiden met gegevens als e-mailadres, tweede naam en groepen.
-Mogelijkheid dat meerdere applicaties gelijktijdig de simkaart raadplegen.
-Mogelijkheid om een hiërarchie van pincodes aan te maken, voor verbeterde beveiliging. Er kan daarbij sprake zijn van een universele pincode, een aparte pincode voor applicaties en een lokale pincode.
-Verbeterde authenticatie om carrier spoofing te voorkomen. Carrier spoofing houdt in dat een truc is uitgehaald om de indruk te wekken dat er van een andere operator gebruik wordt gemaakt. In de vroege periode van de iPhone-jailbreak werd dit gebruikt om de indruk te wekken dat de iPhone op het netwerk van AT&T was aangemeld, terwijl het in werkelijkheid het netwerk van een Nederlandse provider was.

in de iphone worden je nummers sowieso opgeslagen op telefoongeheugen, dus 1e 2 punten verliezen al relevantie.. 4e is sowieso iets voor de providers, dat mensen met simlock niet kunnen overstappen.
3e punt kan je sowieso ook beveiligingen op de telefoon instellen dus die valt ook af.

conclusie: extra´s zijn een dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:43

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 02:05:
[...]

Da's het tegenovergestelde van waar.

Vodafone laat je betalen voor nieuwe SIMs als je geen technische reden hebt om die nieuwe SIM nodig te hebben. Ik heb bij Vodafone al meermaals van SIM gewisseld (1x van 2G SIM naar 3G USIM, 1x van 3G USIM naar micro-SIM) en zelfs al eens een vermicro-SIMde mini-SIM omgewisseld voor een nieuwe omdat 'ie het niet meer deed (wat niet mijn fout was overigens) en daar heb ik nog nooit een cent voor neergelegd. In dat laatste geval vond de man achter de balie het wel nodig om me te attenderen op dat 't wat zou kunnen kosten (omdat ik 'm zelf verknipt had), maar de persoon aan de telefoon die 'ie vervolgens belde had er blijkbaar geen moeite mee.

Dus: gewoon naar de Vodafone winkel gaan, zeggen dat je een nieuwe telefoon hebt waar een Micro-SIM in past en je zult er een krijgen.

[...]

Alle SIMs zijn forward- en backwards-compatible.
Goed om te weten :) en ja ik heb een abo dus dan zal dat wel goed komen.

In ieder geval iedereen bedankt voor alle reacties tot dus ver :)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:07
hoe werkt dit met een iPhone 5? vodafone gebeld en duo sim met een normale sim en nano sim is bij vodafone 'nog' niet mogelijk.. wanneer wel wisten ze mij niet te vertellen.

Nu wil toch graag een duo sim, iemand een idee hoe? normale sim knippen naar nano formaat?
in de auto heb ik namelijk een normale sim kaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Twee nanosims met een adapter?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1