Probleem met nieuwe Acer Aspire Ethos 8951G (Bios start niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450323

Topicstarter
Hallo! Ik ben naar dit forum verwezen van een ander forum. Ik gebruikte deze site wel al vaker voor reviews.

Maar, ik heb nu een probleem. Ik heb gisteren voor mijn verjaardag een laptop gekregen: de Acer Aspire Ethos 8951G, een kleine miskoop qua GPU achteraf gezien, maar voldoet zeker aan mijn eisen. Ik denk dat je met de Nvidia Geforce GT 540M toch mw3/bf3 op lowest soepel kan spelen? (ook een i5 en 8Gb ram dus zou wel moeten kunnen denk ik?)

Maar het probleem is nu, ik startte heb gisteren op, standaardprocedure ondergaan van activering enzo. Het lukte allemaal en ik gebruikte hem een paar uurtjes. (Ik downloadde er Office 2010 via TPB voor) en na een paar uurtjes krijg ik een melding van een BIOS update. Ik wil hem helemaal up to date hebben dus ik doe het, en ik moet hem opnieuw opstarten. Dat doe ik, en omdat google chrome nog aanstond doe ik geforceerd afsluiten, dat lukt en ik ga even wat te drinken halen en dan brand het aan uit/lichte, HDD lichtjes en draaien de fans lichtjes maar is het scherm helemaal zwart. Na een paar minuten wachten heb ik hem dus via het aan/uit knopje uit en aan gezet maar dat werkte ook niet. Batterij op uit gezet en de lader er af gehaald, een kwartier gewacht, nog steeds niks.

Dusja ik denk wel dat het door het bios menu komt en heb wat gekeken op de site van Acer, waar ik met een USB stick een nieuwe BIOS oid op zetten maar daar staat ook iets bij over het accepteren van product failure als ik niet verwezen ben door een Acer medewerker oid.

En dat durf ik niet omdat ik niet zeker ben.

Nu heb ik jullie hulp nodig, als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn! Morgen ga ik hem sowieso terugbrengen maarja een 16 jarige jongen met een nieuwe laptop die niet werkt gaan niet zo goed samen he :P

Anyways, alvast bedankt! En dit is trouwens ook nog eens mijn voorsteltopic :p

Sorry dat ik het zo lang maakte, maar ik heb alles zo goed mogelijk proberen uitleggen.

-Deniz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
Is nu je vraag of je zonder risico die BIOS op een USB stick kunt zetten en proberen te flashen of is de vraag hoe je dit uit gaat leggen als je terug gaat?

Als je vraag is of je die BIOS op een USB stick moet gaan zetten om de BIOS te flashen: kan je uberhaupt in het BIOS komen of blijft het beeld vanaf het aanzetten helemaal zwart? Als dat laatste het geval is gaat het je sowieso niet lukken om de BIOS te flashen. Je zou kunnen overwegen om je BIOS te clearen door de CMOS batterij er uit te halen maar dan moet je waarschijnlijk de laptop een stuk uit elkaar halen. Lijkt mij ook niet de meest mooie oplossing als je hem net nieuw hebt.

Laptop terugbrengen naar de winkel en uitleggen wat er gebeurd is lijkt mij het beste idee.

Desktop | Server | Laptop