Toon posts:

Philips tv met Panasonic Home cinema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik heb een aantal threads hier doorgenomen en wel hetzelfde probleem gevonden, echter niet een antwoord wat mijn probleem oplost. Ik heb een Philips televisie modelnummer 32pfl7803d en een home cinema systeem van Panasonic. De SC-BTx77.

Ik krijg het niet voor elkaar de audio van de tv op de home cinema afgespeeld te krijgen.

Opstelling u is als volgt.

Tv --> home cinema via HDMI
Home cinema --> Tv via optical in /transformator/cooax Spdif Out
Kpn digitenne --> Tv via HDMI

Wat gaat er bij mij fou? Zou heel erg gelukkig worden wanneer iemand met de kennis mij kan helpen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou moeten werken, maar misschien dat je iets in het menu kan instellen (onder geluid waarschijnlijk).
Doet die transformator inderdaad coax naar optisch? Je hebt ze namelijk ook de andere kant op. Zo ja, kun je ergens testen of die het wel goed doet? (een oude CD/DVD speler misschien?)

Anders kun je nog een analoge verbinding leggen, maar dat is meestal minder.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 11-03-2012 18:33 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply,

Moet ik dan de Instellingen van de televisie of home cinema aanpassen denk je?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik neem aan dat je je cinemaset op de digitale ingang zet dus daar kun je weinig doen. Soms kun je bij geluidsinstellingen van een TV nog de uitgang en het soort signaal instellen, dat zou dan op PCM moeten staan voor de zekerheid. Wat Philips daar in de oudere series mee doet weet ik niet, maar da's een kwestie van handleiding/proberen.

Test even of de kabels en converter wel goed zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
De TV stuurt geen geluid uit via optisch voor bronnen die via HDMI binnenkomen, alleen dat van zijn eigen tuner. Als je geluid van je digitenne op de home cinema wilt hebben zult je een uitgang van je digitenne op een ingang van de home cinema moeten aansluiten of beter nog HDMI Digitenne -> Home Cinema -> TV maar daar zijn lang niet alle (all-in-one) home cina's toe in staat.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52

FeaR

In GoT we trust

EMDB schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:08:
De TV stuurt geen geluid uit via optisch voor bronnen die via HDMI binnenkomen, alleen dat van zijn eigen tuner.
100% zeker? Dat is namelijk best wel kansloos, wat heb je dan aan een dergelijke uitgang. Mijn Philips stuurt namelijk alles over Digitale Coax Out uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1