Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Crash bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb sinds een aantal dagen een klein probleempje met mijn Outlook 2007.

Systeem:
- AMD Athlon x4 630
- 4GB geheugen
- 500 GB HDD

Ik draai Outlook 2007 SP3 op een PC met Windows 7.

Outlook wil niet starten in de zin van ik klik outlook aan en daarna zie ik een blauw scherm zonder mailtjes en menubalken en het oranje/gele tekentje wat je alleen ziet als het programma start. Deze blijft echter staan en ik kan uren wachten maar er verandert niets.

Outlook wil wel starten in Safe mode.

De volgende invoegtoepassingen staan normaal gesproken aan:
- AVG invoegtoepassing voor MS outlook
- Microsoft Exchange - universele berichtuitwisseling
- Microsoft Office SharePoint Server-invoegtoepassing voor het importeren van collegas
- Microsoft Outlook Services voor mobiele apparatuur
- Microsoft Search Email Indexer

niet actief:
- Kalenderinvoegtoepassing voor Windows SideShow
- Microsoft VBA voor Outlook-invoegtoepassing

Waar kan dit aan liggen?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
al eens die invoegtoepassingen allemaal uitgeschakeld?

probeer anders het commando: outlook /resetnavpane
of anders: outlook /cleanviews

• BlackWhizz
Ik heb zonet nog geprobeerd het gegevensbestand te herstellen. Hier zaten wat fouten in maar dat heeft niets opgelost.

Invoegtoepassing kan in niet uitschakelen omdat het volgens een beerder moet. En ik moet als beheerder in een safe mode outlook komen en dat lukt nog niet.

Ik zal die resetnavpane en cleanviews proberen.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Het probleem wat jij beschrijft heb ik ook gehad. Het probleem was opgelost nadat ik de invoegtoepassing van mijn antivirus had uitgezet (was in mijn geval F-secure). Daarna geen problemen meer gehad.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• BlackWhizz
Hallo,

Hoe kan ik in veilige modus de virusscanner uitschakelen want daar lukt het mij niet. Want ik moet en /safe meegeven en run as admin.

• BlackWhizz
Ik word hier helemaal gek van.

Defuse's tips heb ik opgevolgd -> geen resultaat
Ik heb alle add-ins uitgeschakeld -> geen resultaat

Waar kan dit aan liggen?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Addins echt uit?
als je niet zeker bent, verwijder dan je avg, en voor de zekerheid de registermappen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office (ja, volledig, staat niks boeiends in)

(maak voor de zekerheid een backup van de registermappen)

Als dat allemaal niet werkt, maak dan een volledig nieuw outlook profiel (of nieuwe windows user), en test of die werkt.
Zo ja, importeer je de .pst en voeg je de accounts opnieuw toe.

Verwijderd

Outlook 2007 > help > office diagnostische gegevens, maak voor alle zekerheid een BU van je PST-files en de e-mails die je niet meer nodig hebt > weg ermee of zet ze in een aparte map. Succes

• BlackWhizz
Volgens mij is er wel meer aan de hand op dit systeem. Ik heb de uinstaller met end process moeten beeindingen. CCleaner wil ook niet opruimen. Ik word er helemaal gek van zeg maar. Denk dat de enige oplossing een herinstallatie wordt.
Pagina: 1