MBP Herkent beeldscherm ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 13:13
Goede morgen!
Sinds vanochtend herkent mijn MBP late 2011 geen externe beeldschermen meer.
Na wat googlen kwam ik erachter dat ik een praam reset kon doen.. geen resultaat.
Hierna nog een sms reset gedaan met als gevolg dat hij het even deed. Hierna plofte hij weer uit.
heb al een aantal keer de kabel in en uit gestoken zonder resultaat.
na een gewone reboot herkent hij hem ook niet meer,
Zijn er nog meer tips/trucs om dit probleem op te lossen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

handig om te weten:

- welk extern beeldscherm
- via VGA, DVI, HDMI, Displayport?
- heb je meerder verloopjes van apple (indien je die gebruikt)

ik zou iig eerste een ander display proberen, evt bij een buur. De kans bestaat dat het verloopje stuk is ipv de minidisplaypoort zelf (of worst case gpu)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
op de 1 of andere manier blijft hij het nu wel doen na de derde smc reset...
ik kijk het even aan!
bedankt voor je support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
Heb dit 'probleem' ook ooit gehad, bleek dat ik gfxCardStatus op 'Integrated Only' had staan -> De aansluiting voor je externe beelscherm zit direct op je discrete gpu, waardoor deze niet wordt herkend. Geen idee of dit ook bij jou het geval is, maar je ziet dit snel over het hoofd bij het trouble-shooten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

dutchminator schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:56:
Heb dit 'probleem' ook ooit gehad, bleek dat ik gfxCardStatus op 'Integrated Only' had staan -> De aansluiting voor je externe beelscherm zit direct op je discrete gpu, waardoor deze niet wordt herkend. Geen idee of dit ook bij jou het geval is, maar je ziet dit snel over het hoofd bij het trouble-shooten. ;)
hier heb ik bij mijn MBP niet echt last van, de nVidia 9400 kaart pakt zonder issues een extern scherm. Hoe dat exact zit me tde 2011 modellen .... durf ik zo niet te zeggen.

Als het idd met een reset gedaan is neig ik echter richt een kleine bump in software. Ook OSX is niet vlekkeloos.

Bovenstaande tip van Dutchminator is iig goede start :)

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
dutchminator schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:56:
het probleem is vandaag weer teruggekomen en vraag me af hoe ik met deze info te werk moet gaan. waar kan ik het aanpassen zodat het opgelost wordt?
heb inmiddels weer een smc reset gedaan maar nu komt het scherm niet terug wat hij gister wel deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg

dmvdberg

Cake or Death?

bartkoper schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:43:
[...]

het probleem is vandaag weer teruggekomen en vraag me af hoe ik met deze info te werk moet gaan. waar kan ik het aanpassen zodat het opgelost wordt?
heb inmiddels weer een smc reset gedaan maar nu komt het scherm niet terug wat hij gister wel deed
ik zou onderhand beginnen met trial en error. Te starten met het verloop stukje (indien je dat gebruikt).
Dit bv bij een apple reseller, die hebben er altijd wel een paar op voorraad. (en daar dus aan een scherm hangen)
Kunnen ze daar gelijk een diagnostische check doen

M1 Max user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
ik heb even zitten rommelen aan het verloop van de kabel en toen sprong hij een paar keer aan en uit als ik hem onder een bepaalde hoek hielt.. misschien toch even een nieuw kabeltje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Die kabeltjes zijn redelijk kwetsbaar. Inderdaad even een ander kabeltje proberen en hopen dat die dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:07
Brm-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:48:
Die kabeltjes zijn redelijk kwetsbaar. Inderdaad even een ander kabeltje proberen en hopen dat die dan werkt.
Of terug naar de Apple store, de prijs van de betreffende kabels zijn dusdanig hoog dat je wel wat support mag vragen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1