[iPad] Ebooks lezen vanaf NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:33
Sinds kort begeef ik me ook in de wondere wereld van de e-books. Heb er nu een aantal op m'n Synology NAS staan en deze kan ik vanaf de iPad openen via Safari. Helaas is dit vrij omslachtig.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld vanuit iBooks de ebooks op m'n NAS weer te geven om zo sneller en makkelijker door de boeken te bladeren en deze te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:05
Nee.

Apple laat geen NAS-verbindingen via apps toe. Alles moet op het device zelf staan. Zelfs als je ebooks in bv. dropbox hebt staan moeten deze eerst in iBooks geladen worden om ze op de 'iBooks-manier' te kunnen lezen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
Het is mogelijk Calibre ook op een ARM based NAS te laten draaien & dan met Stanza door je bibliotheek te 'bladeren'. Om te lezen moet je ze wel eerst (wifi) downloaden naar de iPad. Zoek maar even op de mobileread forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zou je dit perse willen? Wat is de use-case dat je zo vaak moet switchen tussen verschillende ebooks dat ze niet op je device passen (zijn klein afaik)

Zet er simpelweg 20 boeken a max 1 Mb op en je bent voor een paar maanden klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 07:45
Zelf gebruik ik FileBrowser om een verbinding te maken met mijn server (voorheen NAS) en dan vervolgens foto's, ebooks ed. te downloaden en op te slaan in iBooks etc.

Werkt prima, maar live bladeren op je server gaat denk ik ook niet lukken. Zou ook niet weten waarom je dat wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43

m-buurman

hmmm...coffee!!

Je zou ook de applicatie van Synology kunnen gebruik om je NAS te benaderen, DS File, en van daaruit je e-Book downloaden en openen. Werkt in elk geval beter dan Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:33
m-buurman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:07:
Je zou ook de applicatie van Synology kunnen gebruik om je NAS te benaderen, DS File, en van daaruit je e-Book downloaden en openen. Werkt in elk geval beter dan Safari.
Held!
En ik maar denken dat ik de meeste Synology-apps al wel gezien had.
Dit werkt echt als een trein, bedankt voor de tip!
Pagina: 1