Toon posts:

PS3 werkt niet via HDMI-switch, format niet geldig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb vorige week een König HDMI switch gekocht (4 in, 1 out) zodat ik niet hoef te werken met haakse hdmi-kabels omdat de tv tegen de muur hangt.

Nu heb ik alles goed aangesloten, alleen bij het aanzetten van de PS3 en het kiezen van die poort op de HDMI-switch geeft de tv het signaal:

"Geen Signaal, Format ongeldig"

Wanneer ik de PS3 rechtstreeks in de tv plug is er vanzelfsprekend niets aan de hand. Het zit hem in het doorsluizen via de HDMI-switch.

Even het boekje erbij gepakt van de HDMI-smitch en zegt:
"Waarschuwing: Indien een DVI-apparaat niet goed werkt, controleer dan of het HDCP ondersteunt. Een DVI-apparaat dat HDCP niet ondersteunt zal niet werken met een apparaat dat gebruik maakt van HDCP-signaalcodering."

Het kan niet anders lijkt me dan dat hier de kruks zit. Maar het zegt me verder helemaal niets.

Iemand dit ook gehad? Kan iemand me verder helpen?

Heb al via de instelling op de PS3 gekeken, maar daar kan ik ook niks over HDCP vinden...

Bij voorbaat al dank.

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/fotos/kabels-op-soort/1242033766_313/knig-hdmi-hdmi-switch-4-poorts-remote.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/fotos/kabels-op-soort/1242033757_621/knig-hdmi-hdmi-switch-4-poorts-remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb een goedkope vivanco 4-1 hdmi switch (bij mediamarkt gehaald) en geen problemen. Ik heb niet het idee dat daar nog iets specifieks inzit voor hdcp ondersteuning, maar zal nog even googlen.
Voor zover ik weet kan je in ieder geval geen settings op je ps3 veranderen om hdcp te omzeilen.

Edit:
Deze heb ik:
https://webshop.vivanco.n...=25350&unitcode=STK&cpl=2

Staat dus wel expliciet hdcp ondersteuning bij vermeld. Ik denk dat die van jou het dus niet ondersteunt en je gewoon een andere switch nodig hebt.

Hdcp is overigens een beveiliging zodat het signaal niet zomaar gekopieerd kan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door nioz op 11-03-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 11:24

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens de handleiding ondersteund de switch wel HDCP. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Heb je nog geprobeert om met de display instellingen op de ps3 te spelen?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Display instellingen? Verklaar u nader... :)

Hier nog even de specs:
http://www.zercom.nl/inde...ts.view&product_id=125692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 11:24

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb zelf alleen een xbox360 maar gezien de handleiding:

Kan je zo te zien nog zaken instellen m.b.t. Display Output.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook naar gekeken. Maar er zitten geen settings bij die werken waarbij ik een ander formaat kan kiezen voor de HDMI-switch. Ik zie ook nergens HDCP staan ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
Ze bedoelen w.s. de andere kant op: als je een DVI-monitor aansluit, die geen hdcp ondersteunt, dan krijg je met een hdcp source (bluray speler bijv.) geen beeld.

Je PS3 ondersteunt gewoon HDCP, en je TV waarschijnlijk ook.

Ik weet niet wat voor TV je hebt, maar ik kan bijvoorbeeld met mijn samsung TV een HDMI switch ook wel vergeten. In dit geval is mijn versterker de HDMI switch, maar dat werkt bij mij ook niet echt lekker. als ik van bron switch op mijn versterker komt het regelmatig voor dat mijn TV het niet meer "snapt" en dat ik mijn TV ook aan en uit moet zetten. Met de éne bron is het erger dan met de andere.

Mijn enige werkbare oplossing voor mijn TV is alle bronnen op 1080p zetten (geforceerd) en mijn media center via een aparte HDMI ingang op mijn TV, dat is de enige combo waarin het enigszins blijft functioneren.

Leuk al die HDCP onzin en handshakes, maar het gaat dus heel vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, naar mijn weten ondersteunen ze beide HDCP. Ik heb een LG lcd van 2 jaar oud, type 42sl8000. Denk dat dat wel snor zit.

Ik ga anders bij de mediamarkt wel ff een andere HDMI-switch halen om te kijken of die wel werkt... Zo ja, dan breng ik de König terug. Zo niet, dan moet ik de PS3 maar met een haakse HDMI aansluiten...
Pagina: 1