kinect en windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik kwam vanochtend dit artikel tegen waarin iemand suggereert dat MS wel eens bewust Metro opdringt voor desktop gebruik om Kinect naar PC voor iedereen wenselijk te maken en niet alleen een beperkte groep gamers:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/257-57-windows-tiles

We zullen nu wel moord en brand schreeuwen dat het 'opgedrongen' wordt en bla bla maar het zou me niets verbazen dat we over 5 jaar met hand gebaren achter virtuele schermen zitten.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dus... je linkt naar een forumpost, die weer linkt naar een artikel over batterijduur met windows 8 ;)

Hoe dan ook... ik heb Win 8 even geprobeerd op een desktop, en vindt het daar verre van prettig. Op een tablet-PC echter (toeval wil dat ik daar ook over beschik) is het heel fijn werken. Waarom zou het (nu, en op basis van hear say) niet een goed idee zijn om een compleet vernieuwde interface, die (mijns inziens, en op dit moment) niet helemaal aansluit bij de huidige manier van werken, niet van nieuwe input te voorzien.
* Jester-NL herinnert zich nieuwerwetsigheden als muizen en 'vensters' ;)

Als MS Kinect op een prettige en betaalbare manier weet te integreren, en we allemaal van die funky 'Minority report'-achtige dingen kunnen gaan doen, zie ik het probleem niet :P

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
MS dringt helemaal niets op. Ze geven je een keuze tussen desktop en Metro.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
^ not my point...

[ Voor 6% gewijzigd door henkbas op 11-03-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
Jester-NL schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:25:
Dus... je linkt naar een forumpost, die weer linkt naar een artikel over batterijduur met windows 8 ;)

Hoe dan ook... ik heb Win 8 even geprobeerd op een desktop, en vindt het daar verre van prettig. Op een tablet-PC echter (toeval wil dat ik daar ook over beschik) is het heel fijn werken. Waarom zou het (nu, en op basis van hear say) niet een goed idee zijn om een compleet vernieuwde interface, die (mijns inziens, en op dit moment) niet helemaal aansluit bij de huidige manier van werken, niet van nieuwe input te voorzien.
* Jester-NL herinnert zich nieuwerwetsigheden als muizen en 'vensters' ;)

Als MS Kinect op een prettige en betaalbare manier weet te integreren, en we allemaal van die funky 'Minority report'-achtige dingen kunnen gaan doen, zie ik het probleem niet :P
Nou inderdaad... ik zelf een dagje met Metro lopen spelen en het is niet optimaal met muis en/of keyboard. Maar om nou te stellen dat het slechts is, ik zie het wel voor me om deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Iedereen maakt zich maar druk om dat Metro. De enige reden dat MS dat nu zo pushed is omdat ze daar feedback op willen hebben. De oude UI heeft al genoeg feedback gehad. Daarnaast geloof ik niet dat MS Kinect gebruik gaat promoten voor normaal gebruik.
Ennuh, hoe denk je erzelf over? Je kunt wel zeggen "Not my point" maar je maakt zelf ook geen punt.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Wat is je punt dan wel? Je zegt dat MS Metro opdringt omdat ... . MS dringt niets op in deze, ze voegen enkel toe. Dus met het onderuit halen van het eerste deel van je stelling is het tweede deel waardeloos geworden.

Het kan best dat MS een toekomst ziet voor Windows 8 en Kinect, maar als dat zo was hadden ze allang laten zien hoe cool dat dan wel niet zou zijn, denk ik, net zoals ze nu al meerdere tablets met W8 hebben laten zien.

De reden dat MS Metro ook naar de desktop brengt is omdat ze een synergie willen creeeren tussen tablets en PC's, waarbij tablets PC's verkopen en andersom.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik noem het niet 'slecht'. Ik noem het, met de huidige middelen die we standaard voor input gebruiken, 'niet prettig'. Dat is nogal een verschil. Misschien nog een keer goed lezen (en niet alleen maar quoten) dan zie je dat ik zelfs behoorlijk positief ben ;)

Wel ben (ook) ik redelijk nieuwsgierig naar jou punt. Want dat maak je niet... Je doet een link dumpen met wat roddel en iets wat toch wel in de buurt van bashing komt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
dit gaat de verkeerde kant op... ik had het allemaal wat anders moeten formuleren denk ik:

denken jullie dat met de Metro UI samen met Kinect voor de desktop de kritiek dat Metro niet handig is voor desktop computers kan ontkrachten?

De link die ik plaatste is slechts mijn aanleiding om het hier eens te vragen... dus geen intentie om te gaan MS bashen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Nee, dat denk ik niet. Wedstrijdje Alt-Tabben vs. je hand wuiven doen? Ik weet wel wie er wint en wie er een zere arm aan overhoud.

Maar om nog eens met de deur in huis te vallen: Hoe denk je zelf dat Metro in combinatie met Kinect de kritiek kan ontkrachten? Zo heeft discusseren ook geen zin niet?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik blijf bij de ouwe desktop. Ik hoop dat ze ook nog een normale editie uitbrengen van Windows 8

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Nivida_intel schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:11:
Ik blijf bij de ouwe desktop. Ik hoop dat ze ook nog een normale editie uitbrengen van Windows 8
W+D

-- Altijd blijven prutsen --

Pagina: 1