Ik heb een erg vreemd probleem. Ik gebruik al een tijdje een HTPC met XBMC. Eerst maakte ik altijd gebruik van Windows als os, maar ik ben vorige week overgestapt op XBMCbuntu. Hierdoor werkt alles stukken sneller. Het enige probleem is dat is soms geen beeld meer krijg op m'n tv. Ik moet dan eerst Windows opstarten en vervolgens XBMCbuntu opstarten.Ik heb dan ongeveer een dag beeld. Dan moet ik weer Windows opstarten. Ik heb meerdere distributies geprobeerd. Allemaal hetzelfde probleem. Mijn tv is aangesloten mat een HDMI-DVI kabel. Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?
Dat klinkt als een probleem met je videokaart. Vertel eens, wat voor hardware heb je? Heb je geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren? Wat heb je verder al gedaan om dit probleem op te lossen?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Bedankt voor je reactie!
Ik gebruik een Asus S1-AT5NM10E barebone. Het draait op een Atom D525 en een Nvidia ION2 GPU. Linkje naar de pricewatch: pricewatch: Asus S1-AT5NM10E
Ik heb de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd. Dit heeft het probleem niet verholpen. Ook heb ik andere linux-distributies geprobeerd, zonder succes. Hoewel mijn tv verbonden is via een versterker, heb ik het probleem ook als ik m'n HTPC direct aansluit op de tv. Aangezien het een tijdje nadat ik Windows heb opgestart wel goed gaat, lijkt het me een soort handshake issue. Ik kan echter geen geschikte oplossing hiervoor vinden
Ik gebruik een Asus S1-AT5NM10E barebone. Het draait op een Atom D525 en een Nvidia ION2 GPU. Linkje naar de pricewatch: pricewatch: Asus S1-AT5NM10E
Ik heb de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd. Dit heeft het probleem niet verholpen. Ook heb ik andere linux-distributies geprobeerd, zonder succes. Hoewel mijn tv verbonden is via een versterker, heb ik het probleem ook als ik m'n HTPC direct aansluit op de tv. Aangezien het een tijdje nadat ik Windows heb opgestart wel goed gaat, lijkt het me een soort handshake issue. Ik kan echter geen geschikte oplossing hiervoor vinden
Misschien is het een probleem dat X of de nvidia driver de EDID data van je tv niet goed kan lezen? dat zou verklaren waarom een softreboot wel werkt.
Ik heb hetzelfde wel eens gehad als ik mn htpc aan had voordat mn tv aanstond.
Ik kan me herinneren dat er wel tooltjes zijn (onder windows in dit geval omdat het daar nu wel in 1x werkt) waarmee je de edid data kan ophalen van je tv en dan door X laten laden:
Ik heb hetzelfde wel eens gehad als ik mn htpc aan had voordat mn tv aanstond.
Ik kan me herinneren dat er wel tooltjes zijn (onder windows in dit geval omdat het daar nu wel in 1x werkt) waarmee je de edid data kan ophalen van je tv en dan door X laten laden:
code:
1
| Option "CustomEDID" "DFP-0:/etc/X11/edid.bin" |
[ Voor 16% gewijzigd door blouweKip op 12-03-2012 19:08 ]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Probeer anders eens het CLI programma "xrandr". Misschien kan je daarmee het scherm aankrijgen, en dan kan je dat als cronjob instellen, of als opstartprogramma.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas