Laptop hd in energiebesparende modus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Wanneer ik counter-strike source speel loopt het spel soms willekeurig 1 a 2 seconden vast. Nu denk ik dat de oorzaak daarvan aan mijn laptop harde schijf ligt. Een tijdje geleden speelde ik diablo 2 en had ik ook dit probleem. Ik heb toen diablo 2 naar een externe hd geïnstalleerd en toen was het probleem opgelost.

Nu denk ik dat windows de harde schijf in een soort energie besparende modus zet en dat hij 1 a 2 seconden nodig heeft om daar uit te geraken. Ik heb overal al gezocht in windows om dit uit te zetten. Energie beheer staat op hoge prestaties, maar toch blijf het probleem hem voor doen.

Zijn er nog manieren hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb het vaker gehoord bij CS:S. De oplossing staat op steampowered. Gezien je het ook bij Diable 2 hebt weet ik niet zeker of het overeenkomt, maar het is het proberen waard. Was een serieus probleem bij een update van CS:S. Misschien even zoeken op het forum? Ik zoek ook nog wel even voor je.

Post even je OS en specs.

Edit: Bij CS:S was het probleem de MOTD op de server. Als je het met andere games hebt moet je misschien gaan kijken naar je GPU drivers.

[ Voor 21% gewijzigd door Squ1zZy op 11-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Chkdisk /f /r, Defrag en HD-Tune al uitgevoerd?

Vooral HD-Tune "health" bekijken en volledige scan uitvoeren.
Bekijk ook in de BIOS van je laptop op je energie instellingen eventueel :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Modest71 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:02:
Chkdisk /f /r, Defrag en HD-Tune al uitgevoerd?

Vooral HD-Tune "health" bekijken en volledige scan uitvoeren.
Bekijk ook in de BIOS van je laptop op je energie instellingen eventueel :)
Is niet echt van toepassing aangezien ik het ook had op een vorige Windows installatie. Bios laat mij niets instelling hierover. Health van de hd is ook geen probleem.

Ik zal eens zoeken op het steam forum. Ik heb het niet bij alle games. Starcraft 2 heeft het probleem niet.

I5 2.4ghz
4Gb ram
5400 rpm 500 Gb hd
Ati 5470