Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
Is hier iemand erin geslaagd om de knoppen op de Epson Perfection V33 werkende te krijgen onder Linux (bv. via scanbuttond)? Heeft iemand die scanner werkende gekregen onder een ARM-processor zonder Qemu of een andere emulator? Kent er iemand een goedkope flatbed-scanner die perfect werkt onder Debian Squeeze armel met open-sourcedrivers (dus ook de knoppen op de scanner)? Zou dit lukken met de CanoScan LiDE 110?

Voor de geïnteresseerden: ik bouw momenteel een printer/scanner/nas-server:
  • WD MyBook World Edition 1TB + USB-hub
  • Debian Squeeze hierop geïnstalleerd.
  • NFS-shares aangemaakt.
  • CUPS geïnstalleerd (Linux-drivers van Lexmark zijn _/-\o_ )
  • Via USB HDD Dock automatisch backups maken van NAS met usbmount en rsync. (TODO)
  • Automatisch inhoud van USB Mass Storage devices kopiëren naar de publieke NFS-share. (TODO)
  • Gedeelde scanner. (TODO)
  • Scannen naar PDF op publieke NFS-share, fotokopie maken, scannen naar e-mail. (TODO)
  • Eventueel via webcam en motion dedection de LED's op de NAS laten oplichten gedurende enkele minuten (de hele opstelling staat in een donkere berging). (TODO)
  • Vlak naast de zekeringkast is de weg naar domotica niet veraf :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
Een ARM-NAS ombouwen tot een scannerserver is precies iets wat niet veel tweakers doen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Ik heb zelf wel eens gebruik gemaakt van sane dit was dan op een normale linux bak, maar dat moet niet uitmaken.

Je kan dan bijvoorbeeld met PHPsane via een webomgeving scannen, of via SaneTwain gewoon op je windows bak. (hier staan nog meer opties.)

De SaneTwain optie heb ik op mijn werk met 3 verschillende scanners in 3 klaslokalen beschikbaar gemaakt voor leerlingen, dit werkte gewoon goed.

[ Voor 8% gewijzigd door eXcyle op 20-03-2012 18:52 ]