ik heb een mediacenter die niet helemaal werkt zoals het moet. vrij standaard apparaat, Core2duo E8400, 2 reepjes ram, Geforce8400, TV kaart, wifi kaart, windows 7. hij werkt op zich wel, maar erg 'buggy'. muis die opeens niet werkt, en na ctrl alt del weer wel, programma's die random vastlopen (bijv. de TV opname tijdens het opnemen...), functies die plotseling niet meer werken (Nvidia 3D), na vastloper opnieuw opstarten en jezelf in windows opstartherstel terugvinden. erg irritant, maar overkomelijk. het vervelende is nu dat dit met de tijd erger wordt. bij een verse install van windows werkt hij dus al wat buggy, maar slechts licht irritant. naarmate de computer meer gebruikt wordt verschijnen er steeds meer gekkigheden. de eerste install dacht ik dat het misschien een probleem met de installatie was, dus opnieuw gedownload, nieuw schijfje gebrand, opnieuw geinstalleerd. exact hetzelfde. nog een keer gedaan. sinds een week of 4 werkte de antivirus niet meer, en was er met geen mogelijkheid een antivirus op te installeren (geen enkele!), en vandaag wil hij niet meer opstarten (bij het laatste opstartscherm voor het bureaublad een BSOD en opnieuw starten, hij blijft in die loop).
dit is natuurlijk heel raar, maar vooral omdat het met de tijd erger wordt. ik heb al wat testen gedaan. memtest gaf alles goed, diagnostische software gaf ook alles goed (maar die software neem ik eigenlijk altijd met een korreltje zout), ook geprobeerd om te draaien met zo min mogelijk peripherals (onboard video, 1 ram reepje, ook met de 2e geprobeerd) maar dat gaf dezelfde resultaten. omdat ik iets van datacorruptie vermoedde heb ik op gegeven moment de harde schijf verwisseld. zonder resultaat. wat me nu wel opviel, laatst na een herstart (bij een poging tot het installeren van een antivirus) begon checkdisk opeens te draaien, en die vond behoorlijk veel fouten.
de computer is een mediacenter, en staat dus eigenlijk altijd in slaapstand of aan, met af en toe een herstart (als hij weer eens faalt..)
ik heb geen idee wat de oorzaak is van deze rare problemen. iemand die een mogelijke oorzaak weet?
dit is natuurlijk heel raar, maar vooral omdat het met de tijd erger wordt. ik heb al wat testen gedaan. memtest gaf alles goed, diagnostische software gaf ook alles goed (maar die software neem ik eigenlijk altijd met een korreltje zout), ook geprobeerd om te draaien met zo min mogelijk peripherals (onboard video, 1 ram reepje, ook met de 2e geprobeerd) maar dat gaf dezelfde resultaten. omdat ik iets van datacorruptie vermoedde heb ik op gegeven moment de harde schijf verwisseld. zonder resultaat. wat me nu wel opviel, laatst na een herstart (bij een poging tot het installeren van een antivirus) begon checkdisk opeens te draaien, en die vond behoorlijk veel fouten.
de computer is een mediacenter, en staat dus eigenlijk altijd in slaapstand of aan, met af en toe een herstart (als hij weer eens faalt..)
ik heb geen idee wat de oorzaak is van deze rare problemen. iemand die een mogelijke oorzaak weet?