5.1 surround setup hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste Tweakers,

Aangezien mijn trouwe AMBX setup het aan het begeven is en ik hem niet zelf kan repareren ben ik maar weer aan het kijken wat voor set ik zal gaan halen , ik zat te denken aan een 5.1 setje namelijkMaar dat is niet de reden dat ik hier om hulp vraag.
De reden is dat ik geen idee heb hoe ik de 5.1 set moet plaatsen vanwege mijn kamer indeling , en na enkele minuten zoeken op google kwam ik ook niet veel verder aangezien er over het algemeen vanuit word een enkele zitplaats of een bank.

Dit is de huidige indeling van mijn kamer.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4KyFx.png

Het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik mijn speakerset met gaan plaatsen en de individuele volumes moet gaan instellen. (voorzover dat mogelijk is)
Ik game regelmatig maar kijk ook veel films en serie's vanuit mn bed , ook heb ik een draadloze controller om sommige spellen vanuit mn bed te spelen.

Ps.
Als iemand nog een andere goede speakerset weet voor 50-150 dan hoor ik het graag :)

Ik weet niet of hij hier goed staat of in het aankoop advies forum.

Verwijderd

Bij de wand waar tegen je kussen van je bed ligt moeten in iedergeval de rear speakers komen te hangen. Bij de meeste setjes kan je wel instellen hoe hard elke speaker moet , dus je kan er 1 in de hoek van je bed hangen en de andere helemaal in de andere hoek en dan instellen dat die harder staat zodat het geluid vanaf het bed 50/50 is.

Maar ik zou wel even uitzoeken of de setjes die je noemt dit kunnen, het zijn niet hele dure setjes, vandaar.

Bij de mediamarkt heb je nu een philips (home cinema)setje in de aanbieding, ik heb geen idee of die optische kabelingang heeft zodat je er andere apparatuur op kan aansluiten, zelf heb ik een iets duurdere philips set (300 euro ongeveer) en ben daar wel erg tevreden over, maar ik hoor toch ook niet het verschil tussen een goedkope en dure set. Ik heb meer gekeken naar het design en wat recensies.

Zoeken op home cinema of 5.1 ofzo op marktplaats geeft soms ook mooie resultaten, althans hier in regio wel. Zo'n set kan je zeker prima 2e hands aanschaffen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 22:41 ]

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Het bed staat ongeveer 10cm van de muur en heeft een hoofdbord dus daar passen wel 2 speakers op.
Ik zal wel even bij de Media Markt gaan kijken naar dat Home cinema setje , tenminste als hij nog in de aanbieding is over 1.5 week.
Ik denk ook niet dat ik een groot verschil hoor tussen een setje van 150 euro of een setje van 300 euro.

Verwijderd

Het handige bij de mediamarkt is dat je even kan proberen of je het per box kan instellen, dat zou ik wel als vereiste nemen voor jouw set. Dan kan je het altijd goed instellen en wat schuiven in je kamer. Als je dan een keer gaat verhuizen kan je altijd alles meenemen en daar weer gebruiken naar wens.

En een kabel verlengen kan ook prima, ik heb er gewoon kroonsteentjes tussen en wat extra snoer dat ik gekocht heb bij de Gamma.