Draadloos ip camera / Router en Modem configureren

Pagina: 1
Acties:

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Hier heb ik twee draadloos ip cameras.

KPN modem met ingebouwde wifi. DHCP aan. 192.168.2.1

TL-WR1043ND router. 192.168.1.1

cam1 192.168,1.105
cam2 192.168.1.103
laptop 192.168.1.101

Modem is met een kabel aangesloten op de WAN port van de router.

Cameras zijn beide via de router ingesteld en ze werken goed. Cameras ondersteunen alleen WEP beveiliging.
Hierdoor ben ik gedwongen om GEEN wireless N mode te gebruiken met de gevolg dat er geen 300Mbps kan benut worden...

De laptop is draadloos verbonden met TP link en werkt prima.

Probleem:
Mijn tablet en smartphone kunnen niet met TP link router verbonden worden. Ze krijgen geen ip adres of zo...
Router en modem uit de stekker gehaald maar dat helpt niet.

Vragen:
1. Is het beter om DHCP uit te zetten op de Router of op de Modem?
2. Waarom sowiso DHCP uit zetten? ze hebben beide andere ip adressen.namelijk 2.1 en 1.1....
3. klopt deze theorie van mij wel...Als ik DHCP op de Router zo instel dat ie maar 3 IP adressen gaat uitdelen ( 2x camera 1x laptop), betekent dit dat de andere apparaten automatisch een ipadres van de Modem gaan krijgen? dus dan hoef ik dhcp ook niet uit zetten de op Router .... !?

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Om het voor je zelf makkelijk te maken zou ik inderdaad 1 device dhcp laten uitdelen.

Als je dit door je modem laat doen moet je op je TL-WR1043ND je DHCP uit zetten. Als deze uit staat moet je de kabel van het modem van WAN naar LAN steken.
Om je TL router nog te kunnen benaderen kan je deze een static ip adres in de 192.168.2.x reeks geven (bijvoorbeeld 192.168.2.254)

Op het modem zal ik wel een grote range instellen. Zodat nieuwe devices altijd een ip adres krijgen.
Mocht je de camera's een static adres willen geven zorg dan dat ze een adres krijgen buiten de dhcp pool.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.