Windows 7 met veel problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-04 07:44
Hoi,

Ik heb gisteren uit mizerie mijn pc geherinstalleerd. Er was wat mis met de USB3.0 driver en kreeg dit op geen enkele manier verholpen.
Allemaal goed en wel, maar nu hij helemaal compleet is, begint hij op random momenten te freezen. Soms als ik gewoon kladblok open heb (en niets anders) soms als ik Battlefield 3 wil spelen.
Nu goed, op een ander forum beginnen vragen, zeggen zij, is hij wel up to date. Ik ga checken, SP1 en nog wat updates nog niet. Ik probeer die te installeren, lukt niet. Op geen enkele manier. System readiness tool, niets, microsoft fix it, niets. ALLES geprobeerd maar niets helpt.

Als ik vandaag nog aan een OS X Lion had kunnen geraken had ik deze er al op staan. Ik ben windows beu.

Iemand oplossingen voor deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met alle hardware testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
al gedaan, Intel burn test op maximaal, draait hij een hele nacht zonder pardon, memory check, ook zonder problemen...
Dit is het 2e moederbord al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Welke hardware zit er in jouw pc? Er zijn bijvoorbeeld aardig wat combinaties van schijfcontrollers en schijven die freezes kunnen veroorzaken (in combinatie met bepaalde drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post wat er goed/mis gaat.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
i7 3930K
Asus Sabertooth X79
Corsair Vengeance 16GB (in 2 kits) 1600MHz
Asus GTX560 DC
2x Corsair Performance Pro in RAID (op de intel controller)
Corsair HX1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
Intel Burn Test, een nacht draaien zonder problemen.
Memory check van windows, zonder problemen.
Memory test van op een CD (van een vriend gekregen, weet niet welke het is) ook helemaal in orde.

Ga zo dadelijk een videotest starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zonder meer info zou ik in eerste instantie de moederbord/chipset drivers verdenken. Heb je de nieuwste chipset drivers al proberen te installeren van Asus/Intel? Dat service packs niet willen installeren is wel vreemd, dit zou ook weer op malware kunnen duiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
malware op en net geinstalleerd systeem? (de installatie is nog geen 24 uur oud...) Het kan natuurlijk maar zou ik raar vinden.

Heb net MSI Kombustor laten draaien op hoogste settings, geen probleem. Ik ga nu terug backdaten naar videodriver 270 aangezien de 285 nog freezes geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daarom is het ook vreemd, maar als je Windows updates niet kunt installeren op een vers systeem, is dat minstens net zo vreemd. Malware heeft wel vaak de vervelende eigenschap om security updates te blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
De eerste keer dat ik hem installeerde (ongeveer midden januari) kon ik ook geen updates installeren.
Ik probeer het wat toen werkte, werkt nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Is de instalatie bron wel 100% in orde? (schone/legale iso) Aangezien de vorige installatie ook problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erates
hij is gedownload vanaf MSDNAA... ik verwacht wel dat hij in orde is.

Hier is mijn vorige pc een aantal keren mee geinstalleerd en daar gaf hij geen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor een klant heb ik een PC gebouwd met hetzelfde moederbord en CPU. Na een paar dagen is deze PC terug gekomen met dezelfde problemen. Ook bij deze PC was 2 uur LinX draaien geen probleem maar bij de klant liep deze ook constant vast. Wat nou precies het probleem ermee is weet ik niet omdat de onderdelen terug genomen zijn. Het enige wat hetzelfde is zijn moederbord en CPU. Als dit ook daadwerkelijk hetzelfde probleem is zijn daarmee de andere onderdelen uitgesloten.

Als ik even zoek op Google: http://www.google.nl/search?q=Asus+Sabertooth+X79+freezes

Ik zou zeggen dat het probleem hier het moederbord is.

Edit: Ook bij die PC stonden er 2 schijven in RAID. Mogelijk ligt het daar nog aan.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 11-03-2012 01:02 ]

Pagina: 1