Toon posts:

flikkerende streep door beeldscherm (artifact?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een paar weken geleden een (budget-)pctje in elkaar gezet, maar er is een probleem. Elke keer als ik een nieuw venster open, een spel speel, videos bewerk, youtube filmpjes kijk, etc. krijg ik een flikkerende streep van 1 pixel breed, elke keer op dezelfde hoogte, door mijn scherm. Ik dacht eerst dat het aan de videokaart of aan mijn beeldscherm lag, maar dit is het niet. Ik heb de videokaart én het beeldscherm getest in een andere pc, en daar doet alles het prima. Ook heb ik een andere videokaart geprobeerd in de nieuwe pc, en weer geen problemen. Ik zat dus aan een compatibility-probleem te denken, maar kan dit wel? Ik heb niet echt een bijzondere kaart of mobo uitgezocht...
GPU-Z geeft ook rare waarden, elke keer als er een streep komt springen de waardes van de GPU en memory clock helemaal omlaag (van 650/667mhz standaard naar 100/150mhz). Wat kan het probleem zijn?

Mijn specs:

Voeding: SilverStone Strider Series 400W
Mobo: ASUS P8H61 PRO B3 Revision
Videokaart: XFX Radeon HD 6570 Passief
Processor: Intel Core i5 2500 / 3.3 GHz
Geheugen: 8gb DDR3 crucial ballistix sport

Videokaart vervangen met een oude Nvidea 8800GT.

Ik bedenk me nu wel terwijl ik zit te schrijven: de 8800GT heeft een extra stroom-aansluiting op de kaart zelf, de 6570 heeft alleen stroom via de PCI-e poort op het mobo. Zou het kunnen dat de PCI-e slot kapot is? Hoe kan ik dit het beste testen?

Alvast bedankt,
Badjas

*edit*
Ik ben er ook vergeten bij te zeggen dat ik de 6570 al geruild heb voor een nieuwe bij de winkel, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 17:06 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is iets wat helaas bekend is met ATI kaarten. Het gebeurt zodra de geheugenkloksnelheid veranderd. Mijn oude 5850 had dit en mijn huidige 7970 heeft het ook. Door hardware acceleratie in flashplayer uit te zetten heb je er bij YouTube filmpjes geen last meer van.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, maar dit is niet het probleem wat ik heb. Ik ken namelijk inderdaad het probleem bij de ATI-kaarten, maar dat zou er anders uit moeten zien dan wat er bij mij aan de hand is. Ook heb ik het niet alleen bij dingen die de kloksnelheid veranderen zoals games en video's, maar ook gewoon als ik een nieuw (windows verkenner-)venster open bijvoorbeeld.
Ik vind het ook raar dat de streep steeds op dezelfde plek zit, maar ik weet niet of dat vaker het geval is met artifacts...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al een andere kabel naar het scherm geprobeerd ?

Als het artifacts zouden zijn moet dit bij Furmark onder stress veel erger zijn. Ik denk niet dat dit het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabel en beeldscherm heb ik geprobeerd. Ik heb de 6570 in een andere computer wel prima lopen, en een andere videokaart doet het prima in de computer waar de 6570 in hóórt...