Wap met beperkt bereik

Pagina: 1
Acties:

• freijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06-2023
Hallo,

De meeste mensen willen uiteraard zoveel mogelijk bereik met hun Wifi netwerk. Maar ik heb nu de omgekeerde vraag. Ik zoek een accespoint die slechts een beperkte reikweidte heeft. Tot maximaal 10 meter in vrije ruimte.
Bestaat er zoiets? Bijvoorbeeld een WAP met een instelbare zendvermogen?
Ik heb 1 WAP gevonden waarmee dat lijkt te kunnen, maar dat is een hele dure managed WAP. Te duur voor mijn toepassing, aangezien ik er meerdere nodig heb.
Verder vind ik alleen oplossingen om het bereik te vergroten, niet verkleinen.
Heeft iemand een goede oplossing voor mij?

Verwijderd

"Bereik van X meter" bestaat niet. Hoogstens een minimale signaalsterkte De afstand waarmee je nog kan connecten is met een schotelantenne natuurlijk een stuk groter dan met een mobieltje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 15:03 ]

• freijnen
Ok, ik zal wat specifieker zijn. Ik wil de afstand waarop verbinding gemaakt kan worden vanaf een ipad met de WAP beperken tot circa 10 meter

Verwijderd

Dan koop je een willekeurige router waar je mbv dd-wrt de signaalsterkte kunt instellen, de signaalsterkte stel je dan zo in dat je het gewenste bereik hebt op dat specifieke device. Als apple ooit een ipad uitbrengt met beter wifi ontvangst dan gaat dat natuurlijk niet werken.

• freijnen
Dat snap ik, dan moet het signaalniveau verder terug geschroeft worden.
Dankzij google heb ik zojuist geleerd dat dd-wrt een custom firmware voor routers is.
Bedankt voor de goede suggestie!
Bestaan er ook WAP's of Routers waar af fabriek die instelmogelijkheid in zit?

Verwijderd

Dat weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet De beetje consumentenrouter staat natuurlijk ingesteld richting het maximum van de wettelijke normen: met dd-wrt kan je de signaalsterkte verder opvoeren dan mag.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:18:
Dat weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet De beetje consumentenrouter staat natuurlijk ingesteld richting het maximum van de wettelijke normen: met dd-wrt kan je de signaalsterkte verder opvoeren dan mag.
De engenius ecb3500 (http://www.engeniustech.c...-repeater-router-with-poe) kan dat prima. Volgens mij is die net iets meer dan 100 euro.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik even tussendoor vragen waarom de TS dit wil? Als beveiligingsmethode is dit nutteloos namelijk..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Btw, moet het openlucht zijn of mag het ook een fysieke beperking zijn (anders alu-folie oid aan de muren)

• freijnen
Het is geen beveiligingmethode. Ik wil dat de ipad disconnect van het systeem als deze bij de locatie waar het systeem is, weg loopt. En ik heb meerdere van deze systemen in een gebouw.
Het enige nut van deze feature is dus dat de ipad vanzelf disconnect vanwege geen bereik als de eigenaar met de ipad de ruimte uitloopt.

• freijnen
@Gomez12. Het is binnen, maar alu folie is geen optie.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

je snapt hoop ik dan wel dat het bereik van wifi niet uniform is. In open lucht waarschijnlijk wel, maar in gebouwen niet. Een dikke muur en je bent de helft van je signaal kwijt. Als je dan voor een deur langs loopt heb je je signaal weer terug.

-_-

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
freijnen schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:28:
@Gomez12. Het is binnen, maar alu folie is geen optie.
Mag ik vragen hoezo niet? Het lijkt mij de meest simpele oplossing. Voor vast gebruik bestaan er signaalwerende folies die je aan de muur oid kan bevestigen, voor tijdelijk gebruik kan je grote platen triplex behangen met alu-folie en die tegen de muur aanzetten ( desnoods achterkant van de plaat "versierd" met reclames etc zodat het nog enigszins smoelt)

• freijnen
Ja, ook dat snap ik. Ik wil alleen verbinding in de ruimte waar de wap zich bevind, tot maximaal 10 meter open ruimte er vanaf. Als de persoon met de ipad deze ruimte uit gaat, dan hoe sneller hoe beter moet hij de verbinding kwijt raken. Normaliter gaat de persoon met de ipad recht onder de wap staan (met een paar meter speelruimte). Na afloop loopt de persoon weg en mag/moet de verbinding verbroken worden.

Die engenius ziet er niet verkeerd uit. Net boven het verwachte budget, dus als iemand nog meer voorstellen heeft houd ik me aanbevolen.
Hartelijk bedankt voor het meedenken en de goede suggesties!

• freijnen
@Gomez12, het betreft een bestaande ruimte. Alsnog behangen met alufoli of iets dergelijks willen ze niet aan beginnen. Verder is het een grote open ruimte waar niet halverwege nog een wand in kan komen.

Beperken van het zendvermogen lijkt me een goede oplossing. Vandaar graag suggesties voor Wapjes of routers met deze instelmogelijkheid.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Veel USB-sticks met geintegreerde AP-functie hebben vaak ook een instelbare 15-100% zendsterkte. Hebben volgens mij een realtek chipset. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb er een aantal van TP LINK voorbij zien komen die fabrieks af deze optie hebben.
Helaas weet ik niet meer precies welke modellen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Class b bleutooth komt ook niet zover

Iperf

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MetZyZteM schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:44:
Ik heb er een aantal van TP LINK voorbij zien komen die fabrieks af deze optie hebben.
Helaas weet ik niet meer precies welke modellen.
Hey, mijn TP-link heeft die optie trouwens ook! -> TL-WA601G

:)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37
Als je het accesspoint aan het plafond hangt kun je misschien met een richtantenne werken of een soort loden koker eromheen maken, zodat het signaal alleen naar beneden gaat.
Pagina: 1