Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Oké.. ik heb een Logitech Z-2300 setje op m'n pc aangesloten en daarmee probeerde ik net mijn zusje eens met d'r luie reet uit bed te krijgen door er een (hardstyle) nummer flink overheen te blazen. Ik draaide 'm iets te ver door waardoor er even een stank uit de speakertjes kwam. Ik vraag me af of ik iets heb gesloopt of dat ik misschien iets heb beschadigd en wat het dan kan zijn.

Ze doen het verder nog prima en volgens mij hoor ik ook geen verandering in het geluid maar kan het momenteel niet zo goed horen. De stank reed met een beetje denken aan verbrand rubber oid maar ik weet het niet. Hopelijk kan dit voorkomen zonder beschadiging O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Electronica werkt oprook. Als de rook eruit is werkt het niet meer ;)

Je kunt dit het beste testen door een stukje klassiek te draaine... >:) >:) >:)

Nee serieus, wat wil je nou weten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:22
is normaal bij heb ik ook zo vaak met mijn z5500 setje. niet teveel overblasten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammort schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:40:
De stank reed met een beetje denken aan verbrand rubber oid maar ik weet het niet.
Je zou kunnen kijken of ze geen bewijsmateriaal van de wilde avond ervoor in de speaker heeft verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
leuk_he schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:43:
Nee serieus, wat wil je nou weten?
Ik snap wel dat de vraagstelling een beetje vaag is maar stiekem hoop ik gewoon op zo'n antwoord zoals van:
Je speaker wordt heet en het is gewoon verbrand stof :P

Ik probeer mezelf een beetje gerust te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Gammort schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:56:
[...]

Ik snap wel dat de vraagstelling een beetje vaag is maar stiekem hoop ik gewoon op zo'n antwoord zoals van:

Zolang je geen verschil hoort nu lijkt me dat er niks aan de hand is. Had je de boel gesloopt dan had je dat nu wel gemerkt lijkt me zo. Kortom niet druk om maken en in het vervolg niet meer zo ver opendraaien. Een koud glas water over haar gezicht gooien werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Met hardstyle merk je toch niet of je luidspreker gaar is of niet. Als het klinkt zoals het hoort is het ok.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammort schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:40:
Oké.. ik heb een Logitech Z-2300 setje op m'n pc aangesloten en daarmee probeerde ik net mijn zusje eens met d'r luie reet uit bed te krijgen door er een (hardstyle) nummer flink overheen te blazen. Ik draaide 'm iets te ver door ...
:/

Ik hoop dat het goed gaat met je zusje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De versterker in de Z-2300 is denk ik wel sterk genoeg om de spreekspoelen te verbranden. Dat gebeurt alleen als in de muziek het gemiddelde vermogen (t.o.v. de pieken) erg hoog is, dat is bijvoorbeeld zo bij hardstyle.

Maar zolang de speakers nog werken en normaal klinken is er inderdaad niks aan de hand. :)

[ Voor 63% gewijzigd door TBTL op 10-03-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Gelukkig denk ik ook dat alles prima is, nog steeds geen vage ruis of iets waargenomen dus 't zit wel goed denk ik. Met z'n zusje is het ook goed.. als je om half 3 in de middag nog in je bed ligt wordt het tijd dat je eruit komt toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
Gammort schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:56:
[...]

Ik weet niet hoe lang je hem al hebt maar er zou best wat stof in kunnen zitten wat nu verbrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:44
De stank wijst erop dat die luidsprekers goed zijn ingespeeld :P

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 18:25
Zelfs speakers kunnen niet tegen hardstyle.

Volgende keer een tip: Koptelefoon op het hoofd tapen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Volgende keer ga ik voor de oldschool potten en pannen denk ik ;)

Ik vond 'Brennan Heart & The Prophet - Wake Up' voor een keertje wel toepasselijk. Maar deze muziek is natuurlijk wel sneller schadelijk dan menig ander. Voor de Z-2300 geld voor mij eigenlijk dat ik de knop op de controlo pod nooit voorbij 'het noorden' draai. Dan wordt die echt onzuiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als het onzuiver wordt betekent het dat je al over z'n max heen zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:18
Heb je al gechecked op een dood beest ? Die kunnen ook behoorlijk stinken zeker als er wat extra spanning op komt te staan. Zoals een muis in een oude CRT waar per ongeluk iets van 1000 volt op komt te staan.

Niet helemaal hetzelfde maar ik moest hier toch een beetje aan denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Wat BeerenburgCola schrijft is nog lang niet zo gek als het klinkt... Maar bij hardstyle kan het met zwaar de bas op gedraaid, en hoog volume ook zijn dat je last krijgt van heel veel stof. Heb je de boxen wel eens schoongespoten met perslucht? Zou wel de moeite waard zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Johannes77 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:45:
Heb je de boxen wel eens schoongespoten met perslucht? Zou wel de moeite waard zijn.
Ik was al van plan wat PC onderdelen met een compressor schoon te spuiten dus misschien kan ik m'n speaker maar gewoon ook even doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gewoon de THX basstest op vol volume en dan is het meeste stof er wel uitgeblazen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
De lucht die je ruikt is de lijm/hars waarmee de spoel aan de conus (die kartonnen/plastic "trechter") is bevestigd. Als jij de versterker vol open gooit loopt er behoorlijk wat vermogen door dat spoeltje. Daardoor wordt het spoeltje heet. Resultaat: je begint de lijm/hars te ruiken.
Kortom niks ernstigs dus, maar je moet er geen gewoonte van maken ;) .

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat een absolute martelgang voor je arme zusje. Wakker worden met hardstijl, ik moet er niet aan denken.
Pagina: 1