Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft wil reactiesnelheden touchscreens verlagen tot 1ms

Pagina: 1
Acties:

• duifje3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Microsoft wil reactiesnelheden touchscreens verhogen tot 1ms
Microsoft wil de input-lag van touchscreens verlagen tot 1ms.
van 100 naar 1 is een snelheidsvehoging

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 13:26

sphere

Debian abuser

Volgens Microsoft ligt de gemiddelde input-lag, de tijd tussen de aanraking en de reactie van het scherm, van touchscreens momenteel op 100 milliseconden, terwijl snellere touchscreens een responstijd van 50 milliseconden bieden. Beide waarden liggen volgens het bedrijf te laag om de gebruiker een realistisch gevoel van interactie met objecten te geven.
De waardes liggen dus te hoog.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat de verwarring komt omdat er twee concepten door elkaar lopen:

Microsoft wil:
- Reactietijden verlagen.
- Reactiesnelheden verhogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Keypunchie op 10-03-2012 13:41 ]

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
(jarig!)
Dan kan je altijd nog het woord "verbeteren" gebruiken, of gewoon over reactietijd praten en niet over snelheid

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik wilde hier ook al over klagen. Nu wordt de eenheid [ms] gebruikt om een snelheid aan te geven, dat kan niet. De huidige titel klopt van geen kant:
- Een snelheid uitdrukken in milliseconden vind ik raar.
- Volgens de titel wordt er nu een snelheid verhoogd van 100ms naar 1ms. Wat?

De titel moet zijn "Microsoft wil reactietijden touchscreens verlagen tot 1ms". Dan klopt het.

De eerste zin van het artikel is ook vreemd. Daar staat "Microsoft wil de input-lag van touchscreens verhogen tot 1ms.". Dat moet juist verlagen zijn, de lag wordt toch kleiner?
Keypunchie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:39:
Ik denk dat de verwarring komt omdat er twee concepten door elkaar lopen:

Microsoft wil:
Eens.
dbm_ schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:44:
Dan kan je altijd nog het woord "verbeteren" gebruiken, of gewoon over reactietijd praten en niet over snelheid
Nogmaals eens.

[ Voor 53% gewijzigd door MarcoC op 10-03-2012 15:04 ]

Verwijderd

Imo Correct

Microsoft wil:
- Microsoft wil de input-lag van touchscreens verlagen tot 1ms.

Imo correct en duidelijk:
Vervang alles door verbeteren

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 15:54 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MarcoC schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:03:
Ik wilde hier ook al over klagen. Nu wordt de eenheid [ms] gebruikt om een snelheid aan te geven, dat kan niet. De huidige titel klopt van geen kant:
- Een snelheid uitdrukken in milliseconden vind ik raar.
- Volgens de titel wordt er nu een snelheid verhoogd van 100ms naar 1ms. Wat?

De titel moet zijn "Microsoft wil reactietijden touchscreens verlagen tot 1ms". Dan klopt het.
Inderdaad. De titel is inmiddels aangepast naar "Microsoft wil reactiesnelheden touchscreens verhogen tot 1ms" maar het klopt nog steeds niet.

Feitelijk is een afname van 100ms naar 1ms namelijk geen verhoging, maar juist een verlaging.

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
het klinkt inderdaad krom. Insinueert nu dat de tijden te laag zijn om mee te werken en dus omhoog moeten. Het artikel wil juist het tegenovergestelde vertellen

Sowieso is het uitdrukken van een snelheid in milliseconden belachelijk. Maak er dan reactietijd van.

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 00:56
Er staat nog steeds: "Microsoft wil de input-lag van touchscreens verhogen tot 1ms.". Dit moet dus veranderd worden in "reduceren". Verderop in het artikel wordt input-lag "te laag" genoemd, waar beter gesproken kan worden over "te traag" of "te langzaam". In de huidige context zou het correct zijn om te zeggen dat de waarden "te hoog" liggen ipv "te laag".

De strekking van het stuk moet dus zijn: De reactiesnelheid verhogen door de input-lag te reduceren.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-11 20:16
Nee, 1ms is geen eenheid voor snelheid. Je wil de reactietijd verlagen (of verbeteren) naar 1ms.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Om het natuurkundig te zeggen: je dimensies kloppen niet.

"snelheid" is "iets per tijdseenheid" maar een milliseconde is een eenheid van tijd, niet van snelheid.

Je zal toch echt 'reactiesnelheden' moeten vervangen door 'reactietijden', wat overigens prima taalgebruik zou zijn. En dan kan je optioneel 'verbeteren' vervangen door 'verlagen'.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Met een reactietijd van flink meer dan 1ms als gevolg van de inputlag waarmee dit topic tot mij kwam, heb ik alsnog een titelfix doorgevoerd.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ach, 1 dag, dat is toch best een goede redactiesnelheid...

*badum-ching*
Pagina: 1