Inbellen Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

• gordian
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-01 02:29
Beste medetweakers,

Mijn werkgever heeft in Frankrijk op het platteland een huis met een inbelverbinding. Hij zegt zelf dat er geen ISDN en ADSL beschikbaar is. Hij wil verbinden met een MacBook AIR, die dus alleen wireless heeft.

Nu is mijn vraag de volgende:
Hoe krijgt hij het makkelijkst internet op z'n laptop (MacBook AIR)?

Ik dacht zelf dat een relatief simpele, normale router met draadloos (b, g, n) genoeg zou zijn, maar kan die dan wel inbellen?

Graag hoor ik hoe en of dit inderdaad mogelijk is.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk niet dat je nog routers kunt krijgen met een inbelmodem... Je hebt dan de volgende problemen: wanneer ga je je router laten inbellen? Bij datavraag of tussen bepaalde tijden?
Ik denk dat je toch iets met adsl/kabelinternet aan het knutselen komt.
Is tetheren vanuit zijn telefoon geen optie? Of anders een router met een 3G sim erin.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:43
Als er 3G beschikbaar is, dan is dat misschien interessanter. Een inbelverbinding is tegenwoordig niet meer te doen met het huidigegeiddelde internet gebruik.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even mezelf quoten uit ander topic ;)
Iva_Bigone schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:08:
Hoe is de mobiele telefoonontvangst daar?
Anders zou je een (niet te ouderwets ;)) mobieltje als usb-modem kunnen gebruiken icm. een Free-abo:
http://mobile.free.fr/
nieuws: Franse telco biedt onbeperkt abonnement voor 20 euro

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29

franssie

Save the albatross

Dat werkt natuurlijk ook prima met een 3G - USB modem lijkt me, al heeft het mobieltje met tethering het voordeel dat je die op de ideale ontvangstplek kan neerzetten en je via WIFI verder gaat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gordian
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-01 02:29
Bartjezz schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:30:
Ik denk niet dat je nog routers kunt krijgen met een inbelmodem... Je hebt dan de volgende problemen: wanneer ga je je router laten inbellen? Bij datavraag of tussen bepaalde tijden?
Ik denk dat je toch iets met adsl/kabelinternet aan het knutselen komt.
Is tetheren vanuit zijn telefoon geen optie? Of anders een router met een 3G sim erin.
Hij zit in de bergen, dus kabel erbij wordt lastig lijkt me (of anders zeer prijzig). Er zijn bijna geen buren om hem heen (lees: op een afstand van een paar honderd meter). 3G met een modem lijkt mij een goede optie, maar wel erg prijzig, zeker omdat hij soms een half jaar niet in Frankrijk is.

Verwijderd

USB analoge modem?

Ik denk niet dat je blij wordt van een wifi router met inbelmodem. De MacBook Air ziet dan een wifi verbinding en verwacht toch wel minstens een paar mbit/s, maar er hangt een modempje aan van een paar tiental kbit/s; dat geeft allerhande vreemde effecten. Voor een download maakt dat niet zoveel uit (stabiliseert na een paar seconden), maar voor verbindingen waar wat communicatie heen-en-weer nodig is zoals mail checken, of bij veel korte verbindingen (webpagina bekijken) wordt het een ramp - en dat is het sowieso al met inbelsnelheden.

Verder ga je niet zo'n inbelverbinding laten openliggen en een mail lezen duurt wellicht minuten (helemaal als dat over imap moet). Dus je gaat er sowieso voor zitten als je op internet gaat, dan kan je evengoed een modem aan die MacBook Air hangen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

tja, inbellen is maximaal 5 kilobyte/s. Voor de frontpage van tweakers.net zou je al een minuut moeten wachten.

edit: oops.. isdn was 8kB/s. Inbellen het oude vertrouwde 56k :D

[ Voor 24% gewijzigd door M2M op 10-03-2012 19:41 ]

-_-

Verwijderd

M2M schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:36:
tja, inbellen is maximaal 8 kilobyte/s. Voor de frontpage van tweakers.net zou je al een minuut moeten wachten.
Yeah right. TS zegt nb. zelf dat er geen ISDN ligt. Maximum dat je haalt (enkele TCP verbinding, dus minimale overhead) is ~5 kB/s, op 'moderne' infrastructuur, wat in feite neerkomt op een digitale aansluiting van de modempool van de ISP.

Als je pech hebt (en gezien ISDN ontbreekt is die kans best reëel) zit je met 'vooroorlogse' rotzooi waarmee je 2-3 kB/s haalt.

tweakers.net is trouwens een van de weinige sites die ook op extreem brakke verbindingen nog een beetje snel werkt.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Voor zulke afgelegen locaties is het handig om internet te pakken via satelliet.
Pakketjes gaan al vanaf +-€25 per maand (exclusief de schotel zelf).

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 13:19
cornfed99111 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:06:
Voor zulke afgelegen locaties is het handig om internet te pakken via satelliet.
Pakketjes gaan al vanaf +-€25 per maand (exclusief de schotel zelf).
Groot nadeel: je zit met een immens grote ping door de afstand die te overbruggen is.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Orange heeft pre-paid data SIM's die je kunt opwaarderen vanaf EUR 5,-. Aantal MB en geldigheid hangen daarbij af van de prijs. Voor EUR 5,- koop je 75 Megabyte die 7 dagen geldig zijn, voor EUR 15,- al 225 Megabyte die een maand geldig zijn. Op http://mobile-shop.orange.fr/OneEShopTopup/?_requestid=76717 vind je meer info (bij internet 3G+), ze hebben ook een WiFi/3G modem waarmee je dus een WiFi router hebt met ingebouwd 3G verbinding.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Nieknikey schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:45:
[...]

Groot nadeel: je zit met een immens grote ping door de afstand die te overbruggen is.
Aangezien die gast nu werkt met een inbelverbinding, lijkt mij dat niet het profiel van een gamer van shooters.
Dus latency lijkt mij niet zo van belang.

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 11:07
cornfed99111 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:29:
[...]

Aangezien die gast nu werkt met een inbelverbinding, lijkt mij dat niet het profiel van een gamer van shooters.
Dus latency lijkt mij niet zo van belang.
Daarnaast kan het niet trager dan de 56k als max bij analoog inbellen...

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29

franssie

Save the albatross

met Sat misschien niet, maar met GPRS zit je toch op 9k6? Dat is best traag maar werkbaar voor email zonder (grote) bestanden. Iriduim en Immarsat kunnen ook nog maar dan wordt het wat duurder (wel stoerder) - handheldje doet dan zo rond de EUR500, nog steeds minder dan een iPhone of opt end Samsung.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieknikey schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:45:
[...]

Klopt. Maar ikd enk toch dat ik liever een sat verbinding heb dan een inbellijntje. De snelheden via sat zijn nog acceptabel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Oudere routers hebben soms wel een seriele poort, waar je een inbelverbinding op kan configureren (gewoon een analoge modem aansluiten)

Nadeel (/risico) vind ik wel dat je niet duidelijk controle hebt over zn inbelgedrag (en dus kans op hoge telefoonrekeningen tenzij je een flat-fee abbo hebt).

Alternatief is bv een draadloze modem, Siemens heeft (had?) in zn gigaset serie een draadloze dect client. Daarmee kun je draadloos inbellen over dect. ( Siemens M105 bv )

Ik weet alleen niet of dat ook icm een analoog basisstation werkt, of alleen bij ISDN is.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt in frankrijk toch ook wel prepaid datakaartjes krijgen? Als je zo'n sim in je router duwt, of voor mijn part in een dongel, kun je toch voor een bepaald bedrag data verstoken...
Pagina: 1