SATA3 ondersteuning Dell laptops

Pagina: 1
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik vroeg me af of een Dell laptop, in mijn geval een Latitude E6420 SATA-3 ondersteunt. Op Dell site zelf kan dat nergens terugvinden in de specs. Ik wil namelijk een SSD in mijn Dell laptop prikken, maar dan moet ie wel SATA3 hebben :).

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:31

The Executer

Lekker belangrijk!

shadowman12 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:04:
Ik vroeg me af of een Dell laptop, in mijn geval een Latitude E6420 SATA-3 ondersteunt. Op Dell site zelf kan dat nergens terugvinden in de specs. Ik wil namelijk een SSD in mijn Dell laptop prikken, maar dan moet ie wel SATA3 hebben :).
Het is natuurlijk niet verplicht over een Sata 3 / 600 aansluiting te beschikken. Op een Sata 2 / 300 werkt het ook prima, vaak zelfs zo goed dat het verschil verwaarloosbaar is. Je zult het in de benchmarks wel terug zien, maar of je het gaat merken...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met SATA2 is de SSD nog altijd retesnel, alleen haal je dan de maximale sequential reads en writes niet. Random reads en writes zijn sowieso lager dan de maximale SATA2 snelheid.

https://discord.com/invite/tweakers

• Swordlord
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Sandy bridge CPU dus 6 serie moederbord, dus sata-600....

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Swordlord schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:22:
Sandy bridge CPU dus 6 serie moederbord, dus sata-600....
Alleen als Dell de SATA-600 poorten populated heeft. Voor hetzelfde geld hebben ze alleen de SATA-300 poorten doorgeschakeld naar een fysieke aansluiting en heb je dus alsnog alleen maar SATA-300.

https://discord.com/invite/tweakers

• Swordlord
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Bij de Dell Sandy bridge XPS, Inspirion etc wordt de sata-600 gebruikt voor de hdd bay..
Dell zal niet opeens een design verandering maken bij hun latitude serie.

Wel een waarschuwing voor Shadowman...De Latitude E6420 gebruikt 7mm hoge drives. Je zult dus goed moeten letten op welke SSD je gaat kopen.

Een SSD die 7mm hoog is en die ook zeer erg aan te raden is: Samsung 830

[ Voor 89% gewijzigd door Swordlord op 10-03-2012 13:41 ]

Pagina: 1