Toon posts:

Afsluiten problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze computer nou een paar maanden, maar sinds een week wil hij niet altijd even goed afsluiten. Dat deed hij anders nooit.

Als ik hem opstart en kort daarna weer afsluit gebeurt er niets bijzonders. Als ik de computer een poos gebruik dan wil hij niet goed meer afsluiten:
Als ik hem "afsluit" dan schakelt hij windows half uit krijg een zwart scherm en daarna start hij opnieuw op. Krijg bij het opstarten scandisk ervoor. Dus windows is niet helemaal goed afgsloten.

Nu wil ik deze fout eruit halen, heb al geformatteerd en geinstalleerd maar dat hielp niets. De computer deed het eerst goed, zomaar opeens is hij er mee begonnen, dus het kan moeilijk aan de drivers zitten.

Nu heb ik nog een probleem, de computer van een vriend van mij die "ik wel even in elkaar zou zetten" doet ook ongeveer hetzelfde, die geeft een "Beschermingsfout van windows, het systeem moet opnieuw worden gestart" bij het afsluiten.

Ik heb net kabel internet gekregen, kan het daaraan liggen? Ongeveer sinds die tijd doet hij zo.

Compuspecs staan beneden, verder WinME.

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
Win ME he?? |:(

Waarom??
Ik zou zeggen probeer eens of 98 hetzelfde doet, dan weet je zeker dat het geen hardware probleem is.(wat het waarsch. toch niet is)
Ik weet dat sommige bakken met win98 ongeveer gelijke problemen vertoonden, microsoft had daar een patch voor gemaakt, en bij 98 werkte dat dan ook. :z
Dus kijk een bij MS op de site of je daar iets kan vinden van een shutdown patch of zoiets.
Succes :)

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Verwijderd

Topicstarter
Hij deed het eerst wel goed. Vreemd.

Ik heb geen Win98.

Verwijderd

heb je al bij microsoft up dates gekeken er zij een paar updates voor afsluit problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Addresses shutdown issues on systems with specific hardware/software configurations running Windows 98 Second Edition. These issues include systems restarting when selecting shutdown and systems hanging on shutdown. NOTE: This supplement has been updated as of November, 1999. Please install this latest version.
Zoiets en dan voor windows ME?

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 17:21
ja inderdaad zoiets want het zijn wel dezelfde kenmerken.
ik zal is even aan een maat vragen die ook met dat OS werkt of hij er iets van weet als ik ergens achter kom dan hoor je het wel:)

Verwijderd

Topicstarter
Is zo'n patch veilig. Die Windows ME van mij heb ik niet helemaal betaald als je begrijpt wat ik bedoel.

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 17:21
is gewoon safe

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 16:19 schreef thomastvd het volgende:
ja inderdaad zoiets want het zijn wel dezelfde kenmerken.
ik zal is even aan een maat vragen die ook met dat OS werkt of hij er iets van weet als ik ergens achter kom dan hoor je het wel:)
Thanx Tweaker!

Verwijderd

Ik heb zelf ook ME en ook die patch geinstalled, maar mooi niet dat het helpt.

Het is minder geworden, maar helemaal weg nog niet
Gewoon de stroomknop uitdrukken als hij opnieuw wil opstarten!

Ik bedoel dus de patch voor afsluit probleem in Windows!

Verwijderd

Topicstarter
Welke Patch?

Verwijderd

Ik had dezelfde problemen me ME, maar die heb ik gelukkig kunnen oplossen. Bij mij lag het aan mijn muis. heb een MS intellipoint explorer, aangesloten met USB. de standaard drivers van ME zijn zwaar KUT, toen ik de gewone "echte" drivers instaleerde sloot alles perfect af. Dus TIP check of je je drivers geupdate hebt en gebruik zo weinig mogelijk de ME standaars drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn Lan-kaart drivers even geupdated, die zijn de enigsten die nieuw zijn.

Test results komen nog, die fout komt vaak maar niet altijd. Ik ga even Quaken ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 maart 2001 16:29 schreef CoffeeCreamer het volgende:
Ik had dezelfde problemen me ME, maar die heb ik gelukkig kunnen oplossen. Bij mij lag het aan mijn muis. heb een MS intellipoint explorer, aangesloten met USB. de standaard drivers van ME zijn zwaar KUT, toen ik de gewone "echte" drivers instaleerde sloot alles perfect af. Dus TIP check of je je drivers geupdate hebt en gebruik zo weinig mogelijk de ME standaars drivers.
Thanx man, het werkt, geweldig! Zonder patch van Microsuckt, maar gewoon even de standaard driver van ME even vervangen door de drivers op de cd.
*D :)
Pagina: 1