[EVGA GTx 460 SC EE] Wordt veel te heet?

Pagina: 1
Acties:

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 22:04
Hallo tweakers,

Ik heb na een jaar een gtx 460 te hebben een tweede erbij gekocht hier op tweakers.
Het gaat om de Gtx 460 External Exhoust van EVGA, deze had ik al en ik heb precies dezelfde ook hier bij V&A gekocht, ik zou dus twee gelijke kaarten moeten hebben. Maar, dat is niet zo de kaart die ik hier op tweakers heb gekocht wordt veel te heet, 99 graden met fanspeed van 100% op standaard clocks. Mijn eigen doet ~70 graden op 60% fanspeed. (dit is gemeten in furmark, met de kaarten los in de pc, daarna ook in SLI, zelfde verhaal)

Hoe kan het dat er zo een enorm temperatuur verschil in deze 2 kaarten zit?
Ik heb de koelpasta van die nieuwe kaart ook even vervangen, idle temps zijn nu lager maar load nog steeds hetzelfde probleem.

Edit: Net even in Battlefield Bad Company 2 getest in SLI, de nieuwe kaart wordt daar ook veel te warm (95 graden) terwijl mijn eigen kaart die vlak boven de nieuwe hang maar 76 graden wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jordyyyyy op 10-03-2012 13:32 ]

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 22:09
Krijgt de onderste kaart wel voldoende lucht aangevoerd? Of zit de onderste kaart strak tegen de bovenste aan? Wat gebeurt er qua temps als je de kaarten wisselt?

Als er slechts 1 kaart in je systeem zit en de temperaturen wijken zo sterk uit elkaar, dan lijkt het me dat de ventilator van de hete kaart niet goed is.

[ Voor 33% gewijzigd door rodemannetje op 10-03-2012 15:43 ]

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
(dit is gemeten in furmark, met de kaarten los in de pc, daarna ook in SLI, zelfde verhaal)
Het ligt dus niet aan de plaatsing van de kaart, maar puur aan de kaart zelf, na even gegoogled te hebben, bleek dat dit probleem vaker voor komt, hier en hier ook.

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 22:04
rodemannetje schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:41:
Krijgt de onderste kaart wel voldoende lucht aangevoerd? Of zit de onderste kaart strak tegen de bovenste aan? Wat gebeurt er qua temps als je de kaarten wisselt?

Als er slechts 1 kaart in je systeem zit en de temperaturen wijken zo sterk uit elkaar, dan lijkt het me dat de ventilator van de hete kaart niet goed is.
De ventilator gaat gewoon naar 100% en blaast net zo veel lucht als de andere 460, dus die zal niet stuk zijn.
en ik heb beide kaarten individueel gettest dus in de zelfde omstandigheden.
TheThomas schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:50:
[...]

Het ligt dus niet aan de plaatsing van de kaart, maar puur aan de kaart zelf, na even gegoogled te hebben, bleek dat dit probleem vaker voor komt, hier en hier ook.
Ik had dat inderdaad ook al gelezen, de enige oplossing lijkt dus RMA, enige probleem is dat ik hem van iemand anders hier gekocht heb, ik weet dus niet of hij garantie heeft en/of hoe ik er dan garantie op krijg.

Ik heb de kaarten ook nog even vergeleken, de kaarten hebben allebei een iets ander PCB(sommige componenten zitten net even wat anders), misschien dat de warm wordende kaart een ouder/slechter design heeft? Ook heben beide kaarten een ander BIOS
Mijn eerste kaart: 70.04.2E.00.70
Kaart die ik net heb overgenomen: 70.04.13.00.74

Een bios kan de GPU toch niet extra heet laten worden?? En zou ik bios 1 op kaart 2 kunnen flashen? (omdat ze een iets ander PCB hebben?)

Edit:
Heb net bios updates op de kaarten gezet, zonder resultaat. kaart 2 wordt nog steeds veel te heet en gaat dan throttelen(?) FPS zakt dan iets in maar spellen zijn niet meer lekker speelbaar omdat het ENORM hapert (dan werkt 1 losse kaart beter dan 2 kaarten waarvan 1 te warm wordt)

[ Voor 9% gewijzigd door Jordyyyyy op 10-03-2012 19:15 ]