• W3SII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-03-2025
Type TV: KDL-40NX720

Ik zou voor deze tv graag een 3d-bril aanschaffen, namelijk de TDG-BR250/B. Ik weet dat je met zo een bril 3d kan kijken wanneer je bijvoorbeeld een 3d blu-ray hebt aangesloten op de televisie.

Ik vraag me echter af of het dan ook mogelijk is om op bovenstaande type tv de gewone 2d beelden die via een hdmi binnenkomen (van bijvoorbeeld een decoder) op de tv, in 3d te bekijken?

De aanschaf van de bril zou ik enkel echt nuttig vinden indien de normale televisiebeelden ook omgezet worden naar 3d. Ik kan dit niet echt afleiden uit de handleiding van de tv.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit had je makkelijk in google kunnen vinden. Even zoeken op nx720 2d to 3d conversion en hopla:klik
Verwacht overigens niks van die 2D naar 3D omzetting, de tv kan daar onmogelijk iets fatsoenlijks van maken.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwacht daar inderdaad niet te veel van... gebruik 3D gewoon voor films en games die daarvoor gemaakt zijn. (dus veel '3D' films vallen eigenlijk ook af...)

Tenzij je bolle voetbalvelden wel interessant vindt (dat was mijn afknapper op 2D-3D conversie). Je krijgt een soort van diepte effect dat maar erg weinig met het getoonde beeld te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 10-03-2012 12:50 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep