Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 17:08
Goedenavond,

Voor mijn werk zoek ik een videokaart voor in de Dell OptiPlex 580.
Het is de kleinste uitvoering van de drie op de Dell site, nu wil ik even zeker weten wat voor videokaart ik hierin kan hangen i.c.m. met de voeding en aansluitmogelijkheden.

Zo had ik al gezien dat de kast te smal is voor een normale videokaart, er moet dus een smalle videokaart in (Low-profile als ik het goed heb?). Ook moet hij kunnen functioneren met de huidige meegeleverde voeding van Dell. Uiteraard hoeft er niet mee gegamed te worden, als hij maar 2 schermen van 1920x1080 pixels kan voorzien.

Moet ik verder nog ergens op letten met het inbouwen van een nieuwe videokaart in dit systeem? Ik heb wel ervaring met computers in elkaar zetten etc. maar niet op dit kleine formaat en omdat het een zeer belangrijke computer in het bedrijf betreft wil ik de downtime zo kort mogelijk houden en alle problemen voor zijn.

M.v.g,
Roy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Gewoon een kaart halen die geen extra PCI-e voedingskabel nodig heeft, dan zit je bijna automatisch binnen de veilige marges. Maar dat is bijna standaard bij low-profile kaartjes. Verder kijken hoe je airflow is en of je dus een passieve of actieve kaart haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Ligt natuurlijk ook een beetje aan je budget en wat het kaartje moet doen. Ik heb van de week een MSI 440GT gekocht voor iemand en da's een low profile kaart met twee low profile brackets meegeleverd. Kaart heeft D-Sub, HDMI en DVI, de D-Sub valt volgens mij weg als je de low-profile bracket gebruikt.

Verder kun je natuurlijk de pricewatch gebruiken en filteren op low-profile kaarten: http://tweakers.net/price...12TOlWMkqWsnIwgBogLFSbC0A