Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voeding niet voldoende of iets anders.

Pagina: 1
Acties:

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:37
mijn systeem is op het moment.

1055T @ 3.5ghz doormiddel van 250fsb met een core voltage van 1.308v /////140tdp model.
hypertransport = 2.5ghz
northbridge clock = 2.5ghz
16gb corsair vegeance 1600mhz 9-9-9-24 1t @ 1667mhz. (1.6v anders geen POST)
m4a89gtd pro zonder usb 3.0
club3d hd 5850 1gb gddr5 @ 1.125v core 800mhz en memory 1125mhz
2x500gb in RAID 0 //////2 verschillende, wel beide 7200rpm
ik gebruik onboard geluid.
3 dvd lezers + schrijvers.
+- 6 a 7 ventialtors van 120mm tot 40. ook eentje van 25mm om de vrm van de cpu te koelen. hierbij bedoel ik het 6+2 phaes systeem, ik kom niet zo snel op de naam.

en tot slot de voeding. de ms-tech mp-750w
pricewatch: MS-Tech MP-750

nu dus het probleem.
als ik mijn voltage van mijn cpu of gpu te ver verhoorgt,
ookal blijven alle temperaturen onder de 40 en de gpu 60. mijn computer sluit toch gelijk af, dus direct een zwart scherm.
ook moet ik eerst de stroom eraf halen voordat mijn computer weer wilt opstarten.
als ik mijn computer vol belast zonder overclock begint mijn voeding al te trillen, en dat voel je dan ook als je je hand op de voeding legt. dan voel je lichte vibraties en dat hoor je ook heel zacht.

mijn vraag is dus, is mijn voeding te licht. ik weet dat het een Z merk is maar ik dacht hij is 750w dus dan moet hij toch minimaal 500w kunnen leveren...

al moet ik een nieuwe voeding kopen welke kunnen jullie me aanraden voor een overclock voor 4ghz en 2x een 5850 in crossfire met nog een beetje headroom. het lieft ook nog stil, efficientie maakt niet uit.

als u nog vragen heeft, u kunt ze natuurlijk altijd stellen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het ligt wel erg voor de hand waar je het probleem moet zoeken en zoals je al zelf zegt is MS-Tech een typisch voorbeeld van een b-merk voeding. Je mag er zelf wel vanuit gaan dat ie geen 500 maar misschien hooguit 300 tot 350 watt continu kan leveren en die 700 watt alleen het uiterste piekvermogen is van zo'n voeding.

Persoonlijk raad ik je Corsair aan qua voedingen en dan zou ik toch wel minimaal naar de 650 a 750 watt gaan wanneer je crossfire draait. Eerder zou ik dan 750 watt aan houden en dat zou in principe met een klasse A voeding wel genoeg moeten zijn.

• rodebest
een neef van mij had een corsair 430w voeding gekocht en die maakte een vreselijke hoge piep, zou deze defect kunnen zijn? hij heeft hem 2 dagen gehouden en toen omgewisselt voor een andere en toen was de piep weg.

maar weer terug on topic: ken jij of iemand anders misschien een voeding die zo stil mogelijk is maar toch rond de 700w kan leveren? het liefst meerdere aanbevelen aangezien ik ze waarschijnlijk bij vraag en aanbod ga kopen omdat ik krap bij kas zit.
ook graag modulair maar dat is geen vereiste.

ben namenlijk nog maar 16 jaar oud en zonder baan ;)

misschien de ocz fatal1ty? deze eheft diezelfde neef ook en die was er zeer tevreden over. hij was ook stil zover ik weet.

EDIT: ik zat naar deze te kijken V&A aangeboden: Cooler Master GX 650W v2 misschien dat ik er dan 45 euro voor vraag incl. verzending.

[ Voor 13% gewijzigd door rodebest op 09-03-2012 23:18 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het beste kan je dan even de zoekfunctie van het forum gebruiken en dan kijken naar ervaringen die anderen hebben met bepaalde voedingen, maar met 2de hands moet je natuurlijk altijd eventjes oppassen en vooral kijken naar de V&A beoordelingen van iemand.

De meeste voedingen met een 12 of 14 cm fan zijn vaak wel redelijk stil maar het is ook ervan afhankelijk hoeveel vermogen een voeding moet leveren, dus als jij een te zwakke voeding pakt is het logisch dat die harder moet werken en dus meer moet koelen.

• rodebest
Ik kwam even melden dat ik de cooler master m1000 heb gekocht op V&A en dat deze morgen aankomt.
Deze zou tot 70% fluisterstil zijn en de 3.3. 5. En 12v lijn zouden tot 1.5% stabiel moeten zijn op 90 tot 100% load dus dat moet (veel) meer dan genoeg zijn.

MvG, Ronald Berkhout.

P.S. kan op slot

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:59

faust2016

You yes have my shirt

rodebest schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:58:
Ik kwam even melden dat ik de cooler master m1000 heb gekocht op V&A en dat deze morgen aankomt.
Deze zou tot 70% fluisterstil zijn en de 3.3. 5. En 12v lijn zouden tot 1.5% stabiel moeten zijn op 90 tot 100% load dus dat moet (veel) meer dan genoeg zijn.

MvG, Ronald Berkhout.

P.S. kan op slot
Dat is het ook. Ik heb een 1090T @ 4.2 GHz, en 2 5850's die minimaal op 950/1200 liepen gehad op een Corsair HX650W. En dat ging makkelijk. Ik heb een half uur lang Furmark + prime95 gedraaid en dat deed de voeding zonder enige problemen. Met jouw 1000w voeding zou je zelfs kunnen zeggen dat het een béétje overkill is ;).
Pagina: 1