Toon posts:

G Skill RipjawsX op AMD 970?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om de G Skill RipjawsX DDR3 - 1333 8GB aan te schaffen voor mijn ASRock 970 Extreme 3 moederbord. Nu vraag ik me alleen af of deze modules wel goed werken op een AMD moederbord. Ik heb de QVL list ook bekeken van mijn moederbord, maar hier staan erg weinig modules op en vaak ook oudere modellen van geheugen, die vaak erg duur en slecht verkrijgbaar zijn. Ik neem aan dat een DDR3 - 1333 geheugenmodule gewoon moet werken op een DDR3 slot?

Ik heb op google ook al gezocht op forums naar ervaringen met de G Skill ripjawsX in combinatie met een AMD moederbord, maar ik kon hierover maar weinig topics vinden. Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze combinatie? Het zou namelijk zonde zijn als het niet werkt.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Welk type G.Skill wil aanschaffen?

Zie dat er wel G.Skill op de QVL lijst staat, dus vergelijk jouw type even met de lijst van bijvoorbeeld een 2GB versie.
Misschien dat het enige verschil de '2' en de '8' is, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik heb op mijn Asus Mobo ook Dominator GT zitten wat niet op de QVL lijst staat, maar werkt wel gewoon.
Heb gewoon een gokje gewaagd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Er stond inderdaad een g skill serie op de lijst, de ripjawsx zijn alleen weer van een andere serie. Ik heb op YouTube nog wat filmpjes opgezocht en zag veel filmpjes van mensen met de ripjawsx op een AMD mobo. Ik ga de gok ook gewoon nemen ;)

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Succes, laat even weten of het gelukt is :)

Verwijderd

Topicstarter
De G Skill Ripjaws X draaien goed en stabiel, tot nu toe geen problemen gehad. Enkel last gehad van de Dxdiag bug, dat hij maar 750MB videokaart geheugen ziet, terwijl ik een Sapphire HD 6850 heb met 1GB. Maar ik heb hiervoor een nieuwe topic aangemaakt. ;)