Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Beste,

Ik heb al het een en ander zitten zoeken wat reviews en dergelijk maar ik kan toch geen beslissing maken wat ik nu het beste kan doen qua koeling.

de system specs zijn

- Phenom x4 955 BE @ 3516mhz Idle 45°C amd overdrive stability test 58°C 2min Stock koeler.
- Gigabyte GA-MA790XT-UD4P Bios V.F8
- Coolermaster CM690 1x front fan stock, 1x top fan (zie product),1x rear fan stock. Na review gelezen te hebben moet de top boven de cpu zitten niet net ervoor ivm lucht verplaatsing?
- 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333 (667Mhz)
- Windows 7 X64.

Programma die ik gebruik om instellingen te veranderen en temperaturen uit te lezen zijn AMD Overdrive & AIDA64 Extreme Edition.

Ik moet zeggen de fans die front en rear zitten zijn stil tot redelijk stil maar de top fan blijft herrie maken en word alleen maar erger dus ook ben ik hier naar op zoek om of 4 nieuwe te plaatsen of deze vervangen en een extra bij te plaatsen. de fans die ik op het oog had zijn Noiseblocker XL1 120MM, 120mm of Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm.

Graag zou ik een advies willen hebben welke processor koeler ik het beste kan nemen dit met een goede prijs kwaliteit verhouden.
En welke fans ik het beste kan nemen ofdat ik de top weg kan laten met alleen twee fans.

voor processor koelers raak ik een beetje 8)7 :? de ene site zegt dat de Noctua NH-D14 slechter is dan Scythe Mugen 2 Rev.B en de andere site weer precies tegen over gestelde.
Zelf vind ik de prijs van de Noctua NH-D14 erg duur maar als ik verder ga overklokken waar ik nog niet veel kaas van heb gegeten beter koelt dan is de keuze gemaakt.

Prijs indicatie is met fans op de €80,- uit te komen.

Groetjes,

Datk

Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ik zou voor de Scythe mugen 2 gaan, de Noctua NH-D14 koelt wel (n klein beetje) beter en zal stiller zijn, maar is een stuk duurder.

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 22:23
voor het geld is er (bijna) niets beters dan de Mugen 2, heb hem zelf ook op een 955be zitten en hij houd hem een heel stuk koeler (met overklock) dan de orginele koeler.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 23:16

Fordox

00101010

een nh-d14 is 1 van de beste luchtkoelblokken die er zijn.

en waarom een xl1 nemen, als de xl2 er ook is? pricewatch: Noiseblocker XL2 120MM, 120mm
prijzen zijn gelijk aan elkaar incl. verzendkosten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hebt bepaalde persoonlijke eisen en je hebt een budget. Door middel van talloze reviews kun je dan zelf wel tot de juiste keuze komen, waar wij verder ook niet bij kunnen helpen. Men kan hier in feite alleen hun eigen ervaring neer zetten, maar die vind je ook in eerdergenoemde reviews, met bovendien alle benodigde argumenten. Dit topic gaat dan ook dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.