Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste keer, zelf samengestelde PC

Pagina: 1
Acties:

• Tyreaven
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04 21:30
Goede middag iedereen!

Ik heb gisteren al mijn onderdelen binnengekregen (behalve SSD) voor mijn allereerste poging ooit zelf een PC samen te stellen.
Heb een hoop youtube filmpjes bekeken en allerlei sites afgelezen en was er klaar voor.

Ik heb heel rustig op mijn gemakje alles in elkaar gezet (heb er de hele dag de tijd voor genomen), met af en toe een filmpje of tekst op internet nog eens goed te bekijken. Alles is goed gelukt naar mijn inziens, heb eerst mijn voeding geplaatst, daarna cpu geplaatst op mobo, daarna wat van die paste erop en de scythe mugen 2 rev. b erop, of naja meer de mobo op de scythe mugen geplaatst haha. Daarna geheugen erin gedaan en toen het mobo in de kast geschroefd, toen de grafische kaart. Daarna de dvd-brander en mijn HDD. En toen alles aangesloten (was wel even heel erg pittig met al die verschillende kabeltjes zag ik even de bomen door het bos niet meer).

Heb vanmorgen de finishing touches gedaan. Had op het laatst wel wat moeite met een FireWire kabeltje,1394 staat erop, kon nerges iets vinden waar het in paste op mijn mobo. Het kabeltje kwam vanuit de voorkant van mijn Corsair 500R kast, en ik ga er vanuit dat die connector tussen de headphone connector en reset knop dus de firewire is.

Uiteindelijk uitgevonden dat mijn mobo daar niks voor had, ben nog wel benieuwd waar het eigenlijk voor is en of dat eigenlijk wel zo is dat hij dus niet in mijn mobo kan. Ik heb gelezen dat het ongeveer hetzelfde is als USB.

Ik zal even mijn kast en mobo erbij zetten
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,-€ 92,-
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 114,10€ 114,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,10

Dus ik heb vandaag basicly alles in de pc zitten en aangesloten (behalve die FireWire).
En behalve de SSD, maar die wordt als het goed is vanmiddag nog bezorgd :*)

En toen kwam het grote moment: mijn PC voor het eerst aanzetten! Hij ging gelijk aan en ooooh wat een hoop minder herrie dan mijn vorige PC zeg, en alles fan's draaien gewoon. Dat LED in de fans is ook echt mooi <3. Superhappy so far so good

Omdat ik het OS op mijn SSD wil zetten, kon ik verder niet zoveel meer doen, dus ging ik even in de BIOS kijken. Daar kan ik dus mijn muis gebruiken (kon ik niet bij mijn oude PC, alleen toetsenboord) en daar kom ik erachter dat mijn muis raar doet:
De cursor beweegt alleen vertikaal op het beeldscherm, als ik hem horizontaal schuif op mijn mousepad. Als ik mijn muis vertikaal schuif, dan gaat de cursor veel langzamer, maar tog alleen vertikaal en hij is ook nog inverted. Horizontaal beweegt ie helemaal niet op mijn beeld.
Komt dit vaker voor bij net inelkaar gezette Systemen? moet ik nog even wachten op mijn SSD zodat ik OS erop kan zetten en drivers installeren voor mijn muis? Of heb ik misschien iets verkeerd met een kabeltje op mijn mobo gedaan?

Hij werkt trouwes gewoon goed op mijn andere PC.

Al met al ben ik zeer trots op mijn nieuwe PC'tje en ik kan niet wachten tot die SSD komt. Maar ik ben wel een beetje nerveus over die muis, als iemand weet waarom hij zo raar doet zou ik het graag weten :)

Voor de rest is alles so far so good, maar als iemand nog tips heeft wat ik nog kan dubbelchecken of nog een lijstje heeft met veel begane fouten van beginners of dingen die makkelijk vergeten zijn, zou ik het erg op prijs stellen

groeten, Lucas

dit is trouwens het hele systeem :

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 109,90€ 109,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,95€ 15,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,-€ 92,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,40€ 33,40
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 186,-€ 186,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,85€ 49,85
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 139,90€ 139,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,50€ 43,50
1Sapphire HD6950 2GB Dual Fan€ 252,90€ 252,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 114,10€ 114,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.122,50

[ Voor 30% gewijzigd door Tyreaven op 09-03-2012 14:44 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Probeer eens gewoon te wachten op je SSD, OS te installeren, drivers te installeren en als het niet werkt, vraag dit dan eens opnieuw.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Heb ik ook wel eens last van bij mijn MSI P67A-GD65. Misschien dat dit aan EFI ligt met het verkeerd herkennen van de muis?

www.ping-win.nl

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Maak je niet druk! Een muis hoort ook niet huis in het bios :P

Wachten op je ssd lekker je os installeren en je muis zal het vast en zeker goed doen!

• Tyreaven
okay dat maakt me goed gerust :) dankjewel voor de snelle reacties.

kan niet wachten tot mijn SSD eindelijk komt, tussen 15:15 en 17:45 lijkt wel of de tijd steeds langzamer gaat haha

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
haha ik ga binnen kort ook me PC in elkaar zetten ;)
Maar goed gedaan man ;)

• BeefHazard
Tyreaven schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:46:
okay dat maakt me goed gerust :) dankjewel voor de snelle reacties.

kan niet wachten tot mijn SSD eindelijk komt, tussen 15:15 en 17:45 lijkt wel of de tijd steeds langzamer gaat haha
Ik ken het gevoel. Ik hield me nog net genoeg in dat ik niet een knuffel gaf aan de pakketbezorger.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Aapie
  • Niet online
De hele dag uit het raam kijken.... hu? hoor ik daar een diesel motor? Niet naar de wc durven gaan.. straks staat hij voor de deur :9~

• Tyreaven
haha ja idd, ik zit hier op de derde verdieping en de man die hier tnt bezorgd rijdt in zo'n wit busje(zo eentje die elke timmerman heeft), waar niks op staat.Ik kan iedere auto zien die de straat inrijd vanuit het raam hier en elke keer als er zon wit busje de straat inslaat spring ik op en sta met mn neus tegen het raam lol.

• BeefHazard
joosthaarman schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:53:
De hele dag uit het raam kijken.... hu? hoor ik daar een diesel motor? Niet naar de wc durven gaan.. straks staat hij voor de deur :9~
offtopic:
Het mooiste is nog wel: Zat ik dan toch eindelijk te poepen, kwam ie ook echt!

Goed, terug ontopic.

• Tyreaven
hij is net binnen, maar er zitten helemaal geen brackets bij, dus hij past niet in mijn 3.5" bay slots :(

weet iemand of ik die nog even snel ergens kan halen?

[ Voor 21% gewijzigd door Tyreaven op 09-03-2012 15:54 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Tyreaven schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:52:
hij is net binnen, maar er zitten helemaal geen brackets bij, dus hij past niet in mijn 3.5" bay slots :(

weet iemand of ik die nog even snel ergens kan halen?
Dat is bekend bij de Crucial m4; dat had je kunnen weten.

Desalniettemin kan je een SSD gewoon aansluiten en op de bodem leggen van je behuizing. I.t.t. een harde schijf heeft een SSD geen bewegende onderdelen.

• Tyreaven
oh, ik heb net uitgevonden dat dat niet hoeft, ik kan em er gewoon opschroeven.
mybad

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
haha toevallig ik heb de zelfde kast en mobo:)
Maar dat probleem met je muis ligt denk ik aan je muis want ik heb er nooit problemen mee gehad

• Tyreaven
Mijn muis doet het gewoon goed nu :) zodra ik in OS installatie kwam werkte hij gewoon.

Voor de rest doet alles het goed, geeft echt een goed gevoel hem helemaal zelf in elkaar gezet te hebben.

Enigste wat ik wel fout had gedaan was om niet bij de BIOS SATA Mode van IDE naar AHCI switchen voor het installeren van OS. En nadat ik OS had geinstalleerd kon ik niet meer switchen, als ik het probeerde kreeg ik BSOD.
Maar ik heb een methode gevonden om dat te omzeilen.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676 <--- daar staat hoe ik het heb gedaan.

Ik had nog wel 1 vraagje erover, als iemand weet of ik nog bepaalde drivers moet installeren voor de AHCI mode? Heb uiteraard mn mobo drivers gedaan vanaf dat cd'tje dat erbij kwam. Maar ik las op een site dat je ook Sata drivers moest installeren, alleen geen idee welke ik dan moet hebben en waar ik die kan vinden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Je hebt een Intel chipset dus de drivers kun je van hun site plukken.

• Aapie
  • Niet online
Btw vergeet ook niet om de nieuwe firmware op je m4 te zetten! Als die er al niet opstaat!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mijn muis doet het helemaal niet in de bios... Terwijl ik wel een bios heb die het ondersteund :(

Maar voor anderen die geen brackets of schroefgaten hebben voor de SSD, gewoon dubbelzijdig tape of klittenband en dan ergens waar plaats is gewoon plakken. Doet Linus (en ik) ook.

Grillmeister

• Tyreaven
jah bij mijn bios doet ie nog steeds raar ook, alleenmaar vertikaal en inverted

maarja maakt me niet zoveel uit, ik gebruik gewoon mn toetsenboord.

@Joosthaarman Ik zal kijken voor die nieuwe firmware, thnx.

En die intel chipset drivers, ik heb een cd met allerlei software meegekregen met mn mobo, is de Intel Rapid Storage Technologie die ik daarvan heb geïnstalleerd de driver die hiervoor is bedoeld?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Ja, alleen drivers op meegeleverde cd's zijn vaak een heel stuk ouder dan die op de site van de fabrikant.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Even van internet nieuwe Bios erop doen, nieuwe drivers en klaar die handel.

Johann Sebastian Bach

• Tyreaven
@Johnbytheway
Legacy usb support staat aan en ik heb allang andere usb ports geprobeerd :P

@ Nvidia_Intel
Nah, ik vind et wel goed zo. Mijn bios werkt prima en ik ben wel gewend met toetsenboord te navigeren in bios vanwege mn oude pc. Niet zo'n zin om weer nieuwe software erop te zetten en er dan achter te komen dat er weer een of andere bug in zit.

Na de installatie van mn Crucial M4 128GB blijf ik nu iets van 25-30 seconden hangen op "Windows starten..."
Voor ik de firmware had startte het al op voordat de 4 balletjes in het vlaggetje van windows samen kwamen.
Voor de rest start alles gewoon goed op met games enzo, het is alleen bij " Windows starten..." dat ie zo blijft hangen.

Heb al geprobeerd om secondary boot option (mn DVD-brander) uit te zetten, maar hielp niks. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Tyreaven op 12-03-2012 11:56 ]

Pagina: 1