[Vodafone] Mobiel internet dramatisch langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds een aantal dagen is mijn mobiele internet op mijn samsung Galaxy Note dramatisch langzaam. Van de (bij benadering) 'beloofde' max 14.4Mbps bij HSPA verbinding wordt nog geen 0.75Mbps gehaald.

Ik heb verschillende tests uitgevoerd met o.a. de speedtest.net app (android) op verschillende servers in ook verschillende regio's. Alle tests komen op dit moment op de bedroevende snelheid uit.

Mijn vraag is hoe ik kan uitvinden waar de bottleneck ligt: Bij de provider (vodafone) of op de telefoon zelf?

P.s.
Ik heb een bel+surf+web smart 200 abo.

P.p.s
Dekking is prima, gewoon alle 'balkjes' zijn vol. (hartje Amsterdam)

[ Voor 6% gewijzigd door Tyoi op 09-03-2012 12:49 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een standaard antwoord, die we bij de adsl providers krijgen uit de kast halen:

¨De snelheid kan beperkt worden door de afstand tussen uw huis en de wijkcentrale.¨

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

Fiber

Beaches are for storming.

Over je data limiet heen en daardoor afgeknepen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

sowieso kan je 14.4 Mbps vergeten... wanneer dan ook, waar dan ook, hoe dan ook...
Als je 3Mbps haalt mag je een klein vreugdedansje doen.
Maar 1Mbps is realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso snap ik niet wat je op je mobiele telefoon wil doen met meer dan 2mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schakelt je telefoon ook over op HSPA (Je G veranderd naar H)?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Utrecht-Centrum is het ook dramatisch. Ik heb een abonnement met 7.2 Mbit, en haalde dit tot een maand geleden ook aardig, ongeveer rond de 6.5 Mbit (getest met Speedtest.net app).

Sinds half februari is de snelheid behoorlijk ingekakt naar zo'n 250 Kbit.

Collega's hebben hier ook last van, en het is zelfs zo erg dat telefoongesprekken klinken alsof je met het ISS belt.

Inmiddels ligt er een klacht bij de afdeling SSV (Special Services) van Vodafone, en wacht ik op een reactie.

Zakelijk hebben we het probleem inmiddels ook laten escaleren bij onze account manager, zo erg is het momenteel.

Vodafone Klantenservice heeft ook erkend dat er een groot probleem is in Utrecht, en dat Amsterdam, Rotterdam en Den Haag dezelfde problemen af en toe ook ervaren.

Ik heb prepaid kaartjes van KPN en T-Mobile getest, en dat gaat allemaal flitsend snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 09:35
Idem, maar dit speelt bij mij al 2 maanden. Haalde daarvoor altijd strak 300kB/s down en 160kB/s up, maar nu nooit meer, waar ik ook ben :\ vooral de up, die lijkt wel afgegrendeld op 40! Via o.a speedtest app. In de winkel "Raar, geen idee. Wacht anders maar af tot het beter wordt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Topicstarter
Zo, even op elke vraag/antwoord per vraag/antwoord reageren....

-¨De snelheid kan beperkt worden door de afstand tussen uw huis en de wijkcentrale."
Jah, maar er wordt getest in verschillende regio's met verschillende servers. Dan zou ik niet verwachten dat de snelheden voor down en up zo stabiel blijven. (Als dit het probleem zou zijn).
- Nee, ik ben niet over limiet heen (limiet = 1GB, huidig aantal MB's over: 692)
- 14,4Mbps verwacht ik ook niet, maar 0.70Mbps is wel dramatisch laag.
- "Sowieso snap ik niet wat je op je mobiele telefoon wil doen met meer dan 2mbps..."
Tsja, om het maar even 'blunt' te zeggen: Ik betaal ervoor.
- Ja, de telefoon laat gewoon het H'tje zien voor de H(S?)DPA verbinding.

Ik heb wel wat meer info: De upload snelheid is wel 'stabiel' en blijft bij alle tests op de 1Mbps staan. Ik merkte ook dat als ik de 'dataverbindingstand' uitschakel op de telefoon en gelijk weer inschakel het euvel grotendeels (maar tijdelijk) is opgelost: Ik krijg dan opeens download snelheden van 6.14Mbps.

Zodra ik echter de volgende dag s'ochtends op werk weer een test doe dan dropt die weer naar 0.05~0.70Mbps en moet ik dus weer de dataverbindingstand aan en uit zetten.

Ik persoonlijk kan hier nog geen conclusie aan vastknopen: of het nu aan de provider of aan mijn mobi ligt.

P.s
Zoals Jeffery aangeeft, treed nu idd c.a. een maand op.

[ Voor 19% gewijzigd door Tyoi op 12-03-2012 11:22 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al contact gehad met Vodafone via Facebook, en heb gezegd dat het nu wel heel erg lang duurt.
Ze blijven zich echter iedere keer verschuilen achter hun algemene voorwaarden:
Artikel 6 In dienst stellen Aansluiting, kwaliteit en onderhoud

3 Het is een natuurkundig gegeven dat bij elektronische communicatiediensten zoals de Mobiele telecom- municatiediensten de mogelijkheid om een verbinding op te bouwen of in stand te houden en de kwaliteit van de verbinding niet op iedere plaats en op elk moment gelijk of toereikend is. Vodafone spant zich in om het Vodafone Netwerk zodanig in te richten, dat de Diensten zo min mogelijk door beperkingen en storingen worden beïnvloed.
4 Contractant en Eindgebruiker onderkennen dat Diensten negatief kunnen worden beïnvloed en (tijdelijk) niet beschikbaar kunnen zijn door fysieke factoren (zoals gebouwen, tunnels, bergen, enzovoorts), atmosferische omstandigheden, aanpassingen of onderhoud aan het netwerk van Vodafone of een andere aanbieder van elektronische communicatiediensten, storingen in de interconnectie of andere oorzaken. Vodafone spant zich in binnen de grenzen van de redelijkheid deze omstandigheden tot het uiterste te beperken.
5 Indien Contractant, mede in het licht van hetgeen is opgemerkt in artikel 6.3 en 6.4, op enig moment geen of geen ongestoord gebruik kan maken van de Aansluiting, leidt dit niet tot een recht op verlaging van de tarieven voor de Diensten of tot een recht op restitutie van betaalde vergoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Topicstarter
Tsja, het gaat hier over incidentele 'storingen' (bij gebrek aan beter woord), niet hardnekkig te lage downloadsnelheid over een X tijd. (X = maand)

[ Voor 11% gewijzigd door Tyoi op 12-03-2012 14:10 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb dit pas ook met T-Mobile meegemaakt. De verklaring was dat het druk is in hartje Amsterdam en je daarom kan verwachten dat de masten overbelast zijn. Niet zo'n gekke beredenatie vond ik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt ook regelmatig dat telefonie en data hélemaal niet mogelijk zijn.

Vanmorgen weer gebeld met Vodafone, en wéér wijzen ze naar hun algemene voorwaarden.

Ik vroeg al aan die man hoe lang het nog moet duren. Volgens hun systeem speelt dit probleem al sinds 27 januari, maar voorlopig hebben ze nog geen oplossing.

KPN en T-Mobile werken hier wél uitstekend, dus beetje slappe smoes dat het komt door dat ik in het centrum woon. Het gaat ook om een gigantisch gebied. Voor de mensen die Utrecht kennen: het begint in de St. Jacobsstraat tot aan het Ledig Erf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Toch duidelijk dat de backbone het allemaal niet trekt.

Ikzelf heb bij Vodafone ook een data-abo'tje lopen voor mijn DHD maar vaak krijg ik zelfs een whatsapp bericht niet verzonden of zelfs een mobiele site van de NS laden.

Ik zit in de trein waar vaak meerdere mensen zijn en dan is het gewoon huilen. Heel simpel, sta je op het station loopt alles prima. Komt er een trein aanrijden tijdens de spits? Weg verbinding.

Ik gebruik al zo'n 3 jaar mobiel internet van VF maar alleen in de eerste maanden was het mogelijk om een 128kbps stream (muv de tunnel) zonder te stotteren af te spelen tot op mijn werk.

Nu ga ik zodra ik in de trein kom al problemen krijgen. Vodafone wordt gewoon het nieuwe T-mobile netwerk. Alleen KPN blijft dan nog over gok ik, maar daar wil je gewoon geen klant zijn...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:29:
Ik gebruik al zo'n 3 jaar mobiel internet van VF maar alleen in de eerste maanden was het mogelijk om een 128kbps stream (muv de tunnel) zonder te stotteren af te spelen tot op mijn werk.
Ik heb nu sinds 1 december 2011 een contract bij Vodafone, na dat ik bij KPN ben weggegaan vanwege problemen met bereik in mijn buurt.

In het begin was ik erg enthousiast, maar dat enthousiasme is een beetje verdwenen. Ik was in het begin erg blij dat ik een 128k stream kon luisteren in de trein tussen Utrecht en Maastricht, zonder ook maar 1x een hapering te hebben. Tegenwoordig is het echt huilen met de pet op.

Dan nog liever KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Ik heb mijn rekening er even bij gepakt, maar 30 januari had ik nog een sessie van een kwartiertje waarin ik 120MB heb weggepompt, een gemiddelde van 135KB/s.

Maar op sommige plekken zijn er te veel telefoons per mast. Zeker als je met de trein gaat zijn er heel veel mensen tegelijkertijd, iets wat het netwerk van VF toch moet opvangen.

Wel grappig, ze hebben nu ook de overheid als klant. Op het werk was het de vraag of we ons interne telefoonnetwerk moesten upgraden of wegdoen. De upgrade was nodig om met flexwerkplekken te kunnen werken want nu kunnen we de toestellen niet een ander nummer geven.

Toen werd er geopperd om gewoon de blackberrys te gebruiken. Ik meldde dat mobiel bellen naar elkaar waarschijnlijk duurder is dan echt gratis intern bellen met de vaste lijnen. Maar die investering was het niet waard, goedkoper om de blackberrys te gebruiken voor intern bellen. De onderhoudskosten en upgradekosten zouden het niet afwegen. Dan heb je toch echt een goedkoop abonnement bij Vodafone weten te regelen. En dan betalen de gewone klanten waarschijnlijk echt bijna alleen maar marge of VF verkoopt onder de kostprijs.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een schriftelijke reactie van Vodafone mogen ontvangen. Hieronder de brief:
Geachte heer Jeffrey,

Op 1 maart jl. hebben wij uw brief ontvangen met betrekking tot de netwerkdekking in Utrecht op uw werk- en woonlocatie. In uw brief vraagt u voor een gepaste oplossing.

Ik heb voor u de netwerkdekking gecontroleerd op postcodes 3511** en 3511**. Hieruit blijkt dat de netwerkdekking zeer goed is. U schrijft dat u is aangegeven dat er sprake is van overbelasting op het netwerk. Dit is correct.
Vodafone is op dit moment bij u in de omgeving hard aan het werk met het upgraden van de zendmasten, teven is er een planning voor het plaatsen van drie extra zendmasten. Om een zendmast te upgraden dient deze offline gehaald te worden, met als gevolg dat er sprake kan zijn van overbelasting. Omdat het meerdere zendmasten betreft kunt u hier langer hinder van ondervinden, onze excuses hiervoor.

Ik vind het vervelend dat Vodafone u niet de gewenste netwerkdekking kan bieden. Daarbij dient u uw abonnement naar alle tevredenheid te kunnen gebruiken zonder ergenis. Daarom ben ik bereid u tegemoet te komen. U krijgt van mij vanaf 1 april 2012 tot het einde van uw contract, 30 november 2013, 20% korting op uw abonnementskosten.

Heeft u nog vragen over producten of diensten van Vodafone verwijs ik u graag door naar onze website Vodafone.nl.

Met vriendelijke groet,

*Naam gecensureerd vanwege privacy*
Medewerker Schriftelijke Klachtenafhandeling
Vodafone Libertel B.V.
Ik vindt het een goede tegemoetkoming, en ben benieuwd wanneer ze die extra zendmasten gaan plaatsen. Zolang het in Utrecht allemaal goed werkt, horen ze mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Heb ze tijdje terug ook een klacht gestuurd. Maar hier speelt het al zo lang... wil eigenlijk hun geld niet, ik wil gewoon mijn telefoon fatsoenlijk gebruiken.

Hoe heb jij je brief/klacht gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyoi schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:13:
Zo, even op elke vraag/antwoord per vraag/antwoord reageren....

-¨De snelheid kan beperkt worden door de afstand tussen uw huis en de wijkcentrale."
Jah, maar er wordt getest in verschillende regio's met verschillende servers. Dan zou ik niet verwachten dat de snelheden voor down en up zo stabiel blijven. (Als dit het probleem zou zijn).
mijn reply was even sarcastisch bedoeld.. dit is de eerste reactie van elke klantenservice medewerker bij elke willekeurige adsl provider als je zegt dat je internet traag is, zonder dat ze luisteren wat jij verder zegt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:06:
Heb ze tijdje terug ook een klacht gestuurd. Maar hier speelt het al zo lang... wil eigenlijk hun geld niet, ik wil gewoon mijn telefoon fatsoenlijk gebruiken.

Hoe heb jij je brief/klacht gestuurd?
Ik heb mijn brief gestuurd naar:

Vodafone Libertel BV
Afdeling SSV
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Dit is de enige manier om een goede inhoudelijke reactie te krijgen. Deze dames en heren zijn telefonisch niet bereikbaar, en hebben meer bevoegdheden dan de klantenservice medewerkers.

Ga uit van ongeveer 10 werkdagen reactietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Volgens mij heeft Vodafone last van gigantische overbelasting. Hier op kantoor (allemaal zakelijke Vodafone abonnementen) wordt steen en been geklaagd over wegvallende gesprekken. Vervolgens heeft vodafone op een aantal nummers een site survey uitgevoerd, en dan blijkt dat er helemaal geen problemen zijn, of in ieder geval niet in die mate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:32:
Volgens mij heeft Vodafone last van gigantische overbelasting. Hier op kantoor (allemaal zakelijke Vodafone abonnementen) wordt steen en been geklaagd over wegvallende gesprekken. Vervolgens heeft vodafone op een aantal nummers een site survey uitgevoerd, en dan blijkt dat er helemaal geen problemen zijn, of in ieder geval niet in die mate..
Mag ik vragen waar 'hier op kantoor' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 01:13

blaatschaaap

schaap

Mijn klasgenoten en ik (allemaal Vodafone gebruikers) hebben geen mobiel internet meer (Saxion Enschede). Viel tegen een uur of 2/3 weg geloof ik.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
mogen we dan ook even weten wat voor telefoon je hebt?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen in Utrecht lijken sinds vorige week donderdag te zijn opgelost. Dekking is zowel thuis als op het werk gigantisch verbeterd, normaal 2 streepjes met iPhone 4S, nu 5 streepjes, dus vol bereik.

3G continu rond de 6.5 Mbit/s, en telefoontjes komen weer normaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik heb dezelfde abbo als jij (unlimited internet).

Ik gebruik maandelijks gemiddeld maar 10-20 MB. Ik gebruik dus alleen internet voor whatsapp, nieuwsapps, tapatalk, maps en heel af en toe browsen.

Maar vaak als ik internet dan heb ik 2g verbinding of ook al is het H+ (icoontje) dan gaat het traag. NU app duurt soms 10s om te laden, veel te lang.

Ik hoef geen supersnel internet, maar kwil wel graag dat ik op zijn minst overal op de 100kB/s zit, dit is volgens mij meer dan zat om nieuws apps, tapatalk etc binnen 2-3 seconden te laden.

Ik woon in Den Haag. Ik ben echt zeer ontevreden en stap dus over naar een andere provider in augustus.

[ Voor 8% gewijzigd door lordMocro op 26-03-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:45:
[...]

Mag ik vragen waar 'hier op kantoor' is?
Kantoor is in Amsterdam - Noord. Echter zitten medewerkers door het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
Ik heb ook een B+S+W 200 abonnement, naast dat ik ontevreden ben over de snelheid die nooit wordt gehaald, moet ik binnenkort verlengen onder waardeloze voorwaarden in vergelijking met mijn huidige abonnement. Ik lever in principe op alle fronten in terwijl ik ook nog eens meer moet betalen.

Voor mij geen Vodafone meer, de eerste maanden was ik tevreden, maar het is sindsdien alleen maar slechter geworden.
Pagina: 1