U heeft vast wel eens gehoord van de theorie van de meervoudige universa. Deze theorie zegt dat het universum zoals we hem zien niet de enige is, maar dat er nog veel meer zijn, sommigen lijken op 'ons universum', sommigen zijn totaal anders en sommigen zijn een tegenpool van 'ons universum' (schudt nooit de hand van jezelf in een tegenuniversum want dit zou lijden tot het verdwijnen van beiden
).
Waar komt deze theorie vandaan vraagt u zich misschien af, dat zal ik u vertellen: volgens de relativiteitstheorie van Einstein (
) is het mogelijk in de tijd te reizen. Stel dat iemand terug in de tijd zou reizen en iets zou veranderen zodat iets in de toekomst (of het heden, 't is maar hoe je het bekijkt) niet meer zou kunnen gebeuren of bestaan (hij blaast bijvoorbeeld de toren Pisa op), dan zou deze persoon bij terugkeer in het heden op hetzelfde ogenblik in twee verschillende werelden leven.
Dat kan dus niet, daarom zal de tijdreiziger niet terugkeren naar zijn eigen universum, maar naar een parallel universum, vrijwel hetzelfde als zijn eigen, maar zonder de toren van Pisa.
Opgemerkt moet worden dat het universum waar de tijdreiziger in terrecht al bestond en niet speciaal voor hem gecreeerd werd.
Echter de tijdreiziger had ook meneer Eifel (
) dood kunnen maken, zodat de Eifeltoren nooit was gemaakt, of iets totaal anders, ja hij zou oneindig veel mogelijkheden hebben om iets te wijzigen in de wereld. Maar niet alleen hij, maar elke tijdreiziger heeft oneindig veel mogelijkheden de wereld te veranderen, hieruit concludeer ik dat er oneindig veel universa moeten zijn.
Echter, deze universa bevinden zich niet ver buiten ons eigen universum, maar deze overlappen allemaal met elkaar, of misschien zijn ze wel allemaal vertegenwoordigd binnen dezelfde ruimte.
Het zijn deze universa die een oneindig aantal dimensies vormen en waarvan we er helaas nog maar weinig kunnen zien.
Is mijn verhaal een beetje een beetje te volgen? of zitten jullie nu van
of
I.e.g. graag jullie visie op dit verhaaltje...
Waar komt deze theorie vandaan vraagt u zich misschien af, dat zal ik u vertellen: volgens de relativiteitstheorie van Einstein (
Dat kan dus niet, daarom zal de tijdreiziger niet terugkeren naar zijn eigen universum, maar naar een parallel universum, vrijwel hetzelfde als zijn eigen, maar zonder de toren van Pisa.
Opgemerkt moet worden dat het universum waar de tijdreiziger in terrecht al bestond en niet speciaal voor hem gecreeerd werd.
Echter de tijdreiziger had ook meneer Eifel (
Echter, deze universa bevinden zich niet ver buiten ons eigen universum, maar deze overlappen allemaal met elkaar, of misschien zijn ze wel allemaal vertegenwoordigd binnen dezelfde ruimte.
Het zijn deze universa die een oneindig aantal dimensies vormen en waarvan we er helaas nog maar weinig kunnen zien.
Is mijn verhaal een beetje een beetje te volgen? of zitten jullie nu van