Handschrift herkenning/flashcards

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 00:46
Hallo,

Voor school heb ik een tablet nodig ivm met onduidelijk handschrift.
Ik ben nu voor een Ipad aan het kijken, maar zit nog met een probleem.

Om te leren gebruik ik namelijk flashcards, maar met mijn handschrift kost het veel tijd om deze goed te kunnen gebruiken.

Ik heb al een aantal flashcards app's voor de ipad gevonden, maar nog geen een met handschrift herkenning.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om met een app het toetsenbord te veranderen in een handschriftvak, zodat ik daarin kan schrijven en dat er dan getypte tekst in de app komt.

Een flashcard app met handschriftherkenning is ook welkom :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je handschrift al onduidelijk is, waarom zou je dan een app met handschriftherkenning willen hebben als je de tekst ook direct via een toetsenbord kunt invoeren?

De iPad zelf heeft geen handschriftherkenning, dus dit zal sowieso via een app moeten. Er zijn een aantal apps in de App Store die dat doen, maar v.z.i.w. zijn er geen flashcard apps met handschriftherkenning.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
Daedalus schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:07:
Als je handschrift al onduidelijk is, waarom zou je dan een app met handschriftherkenning willen hebben als je de tekst ook direct via een toetsenbord kunt invoeren?

De iPad zelf heeft geen handschriftherkenning, dus dit zal sowieso via een app moeten. Er zijn een aantal apps in de App Store die dat doen, maar v.z.i.w. zijn er geen flashcard apps met handschriftherkenning.
Omdat ik met mijn dyslexie het beter leer als ik het zelf schrijf ;)

Is die handschrift herkenning met een app alleen beschikbaar in de app zelf, of dan ook in andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
splitert schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:49:
[...]

Omdat ik met mijn dyslexie het beter leer als ik het zelf schrijf ;)
Zou je dan niet eens beginnen met wat aan je handschrift te doen? Losse blokletters gebruiken bijvoorbeeld maakt het aanzienlijk leesbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
RemcoDelft schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:51:
[...]

Zou je dan niet eens beginnen met wat aan je handschrift te doen? Losse blokletters gebruiken bijvoorbeeld maakt het aanzienlijk leesbaarder.
Dat heb ik al geprobeerd, maar dan is het bijna net zo slecht leesbaar.
Bovendien is het niet zo slecht dat het niet leesbaar is, het kost alleen meer tijd om het te lezen, en met een tablet met handschrift herkenning blijft ik het schrijven houden, zonder de fouten die ik maak met fout/verkeerd lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je het zelf al niet kunt lezen dan kan een simpele herkenning in een tablet het zeker niet. Of typen (gaat met laptop veel beter dan met tablet, IMHO) zonder spellchecker/autocorrect, of voldoende leesbaar schrijven.

Dan misschien beter voor zowel je handschrift als het leren om het snel te schrijven en 's avonds thuis rustig netjes leesbaar over te schrijven/typen. Alles zit toch nog in je hoofd dus overschrijven kan makkelijk. Kost tijd, maar de herhaling helpt met leren dus het is geen verloren tijd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Met de nieuwe ipad kan je dicteren. Wellicht is dat een nog betere oplossing. Helaas werkt het geloof ik nog niet in nederlands.. Typen blijft imo echt de beste oplossing voor snel iets schrijven. (In deze post typ je je berichten toch ook?!)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:29:
Dan misschien beter voor zowel je handschrift als het leren om het snel te schrijven en 's avonds thuis rustig netjes leesbaar over te schrijven/typen. Alles zit toch nog in je hoofd dus overschrijven kan makkelijk. Kost tijd, maar de herhaling helpt met leren dus het is geen verloren tijd.
Dat maakt niks uit. Ik heb zelf ook het probleem dat mijn handschrift niet te lezen is. Dat komt omdat mijn fijne moteriek niet goed is. Dit probleem is helaas niet op te lossen door simpel elke avond de gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:37:
[...]

Dat maakt niks uit. Ik heb zelf ook het probleem dat mijn handschrift niet te lezen is. Dat komt omdat mijn fijne moteriek niet goed is. Dit probleem is helaas niet op te lossen door simpel elke avond de gaan schrijven.
Kan je dan niet gewoon 2 keer zo groot schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:37:
offtopic:
Klinkt erg bekend voor mijzelf :+ maar waar ik het over leren heb, bedoel ik de school-inhoud.

Nilski: in de klas dicteren lijkt me geen succes :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:51

Crazy D

I think we should take a look.

MyScript Memo is een gratis app waarmee je kunt testen of de tekstherkenning werkt (ik heb er redelijke goede resultaten mee gehaald), en als het werkt is MyScript Notes Mobile de volledige versie waarmee je een volwaardig notitieblok hebt en de tekst naar platte tekst kunt om laten zetten. Ik schrijf niet vaak maar was erg onder de indruk van hoeveel van mijn hanenpoten herkend konden worden.

Exact expert nodig?

Pagina: 1