Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffchecken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 22:34
Inmiddels is de xtreamer ultra2 htpc te bestellen via de pre-order.

De xtreamer ultra2 heeft de volgende specificaties:

2.13 Dual Core Intel Cedar Trail Atom D2700
4 Gb DDR3 RAM
32GB SSD mSATA met vooraf geïnstalleerde OpenElec XBMC
USB 3.0 X 2 hosts
USB 2.0 X 4 Host
Interne draadloze 802.11n
Interne Bluetooth EDR 2.1
2,5 "interne HDD mogelijk
Geforce GT 520M aan boord
HDMI 1.4a-poort
Integrale IR + Afstandsbediening
UEFI geavanceerde systeem setup
Gigabit LAN
3D-bestand afspelen in windows 7
7.1-kanaals HD Audio bit-streaming

Momenteel verkrijgbaar voor 300 euro exclusief 30 euro verzendkosten en exclusief BTW.

Ik ben op zoek naar een htpc die aangesloten kan worden op een samsung 3d tv.
De HTPC moet Full hd en 3d materiaal af kunnen spelen via de hdmi.
Voor zover ik kan oordelen kan deze htpc dat. en deze is voorzien van een afstandbediening.

Maar op de bbg van de htpc wordt deze CPU 2.13 Dual Core Intel Cedar Trail Atom D2700
en de GPU Geforce GT 520M niet eens in beoordeling genomen.
Is deze htpc een slechte keuze of doet ie gewoon wat je er van mag verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat komt omdat die CPU nog niet lang uit is en de GPU onboard zit en dus niet los te krijgen is. Deze HTPC kan alles als gewoon netjes afspelen hoor.

Deze cpu is ook een stukje krachtiger dan nodig is voor een HTPC, dat kan ook de reden zijn dat hij niet in de BBG staat.

[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 09-03-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Nu is het wachten op levering :)

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 23:16
lijkt dus qua specs heel erg op de zotac id80, maar dan goedkoper.
Nou heb ik niet zo veel goeds gehoord over de support van Xtreamer. Hoewel dit meer een computertje is en dus minder support nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffchecken
MisterE schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:52:
lijkt dus qua specs heel erg op de zotac id80, maar dan goedkoper.
Nou heb ik niet zo veel goeds gehoord over de support van Xtreamer. Hoewel dit meer een computertje is en dus minder support nodig hebt.
De zotac had ik dus gemist. Maar de specificaties komen idd vrijwel overeen. alleen past in de zotac geen 3,5" hdd. En de zotac lijkt mij goedkoper! De xtreamer ultra 2 kost inclusief verzendkosten en btw bijna 400 euro. Kan deze zotac id80 ook 3d content afspelen. En dan bedoel ik 3d blue ray materiaal en geen half-sbs?
Denk maar dat ik voor een zotac ga. Inmiddels is er ook al een zotac ID82 maar deze heeft een intel 3000 videokaart. Dan lijkt mij de GT520 toch een betere optie voor een mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 23:16
ffchecken schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:24:
[...]

De zotac had ik dus gemist. Maar de specificaties komen idd vrijwel overeen. alleen past in de zotac geen 3,5" hdd. En de zotac lijkt mij goedkoper! De xtreamer ultra 2 kost inclusief verzendkosten en btw bijna 400 euro. Kan deze zotac id80 ook 3d content afspelen. En dan bedoel ik 3d blue ray materiaal en geen half-sbs?
Denk maar dat ik voor een zotac ga. Inmiddels is er ook al een zotac ID82 maar deze heeft een intel 3000 videokaart. Dan lijkt mij de GT520 toch een betere optie voor een mediaspeler
Hou er rekening mee dat de zotac barebone is, behalve de "plus" versie. 3d weet ik niet, geef ik niets om. De id80 is een goeie als je voor een linux variant OS gaat. ad04 schijnt ook tegenwoordig goed te werken, maar dit zou wellicht een betere keus zijn als je Windows gaat draaien.

zou qua prijs elkaar denk ik niet zo heel veel maken. De zotac is mooier imho, en daarbij meer vertrouwen in dit merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffchecken
Als je de werkelijke prijzen bekijkt maar het scheelt het allemaal niet zo veel.
Toch maar zelf bouwen waarschijnlijk. Is een update/upgrade later ook nog mogelijk
Harde schijf heb ik nog, en bij zelf samenstellen kan ik ook een blu ray speler toevoegen.

Moederbord Asus F1A75-I Deluxe
Mini-ITX kastSpire PowerCube SPM210B-300W-PFC
Processorkoeling Scythe Shuriken Rev. B
Blu-ray-lezer LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)
Solid State Drives OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB
4 GB DDR3 SDRAM Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9
AMD Fusion AMD A8-3850 Boxed

Overkill voor een htpc maar kan ik er ook nog eens wat anders mee.
In dit geval voor 430 euro klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Gisteren de Xtreamer Ultra 2 besteld voor 335,00 Euro via http://xtreamer.net, nu wachten op de levering die vanaf 5 april zal starten. Ben van plan om windows 7 of 8 hierop te installeren en XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 13-07 16:53
Zoals je bovenaan kunt zien gaan de computerwinkels (dixons, mycom, dynabyte) hem ook leveren vanaf 349,99 euro.
Ik ga er van uit dat dat ook vanaf 5 april is en lijkt me makkelijker als het toestel defect gaat.
Er zou trouwens ook in maart een xtreamershop ergens in europa komen, of heb jij hem daar nu bij besteld?

[ Voor 20% gewijzigd door jenk op 21-03-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453067

En heb je hem al binnen en getest?

Ben benieuwd naar de ervaringen, zit te denken om hem ook te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
Heb het apparaat op 20-03-2012 besteld, maar tot op heden is het apparaat nog niet geleverd doordat ze volgens hun logistieke problemen hebben. Heb al meerdere keren contact gehad, maar steeds word de verwachte levertijd naar voren geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416776

Dit volg ik ook even met belangstelling. Zou dit een verbetering zijn tov mijn mac mini 1.83 Ghz met xbmc ?

christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Tegen wat voor beperkingen loop je nu aan dan?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
Pakketje is inmiddels een paar dagen onderweg en in Amsterdam aangekomen. http://www.trackingnumber...ing.php?number=7747608153

Moet dus nog heel even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 18:44

Sen

<-->

vandaag deze aangeschaft voor 279 euro daar kon ik hem niet voor laten liggen. Opgestart mkv er op gezet en het kijkt veel soepeler als mijn oude a200. Nadeel vind ik dat hij toch wel wat geluid maakt.

Edit. het is zoveel geluid dat ik er gek van word en hij is dus terug gegaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Sen op 19-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:15
Vandaag de Ultra 2 binnengekregen. Kom van een ATV2 en XBMC is met OPENELEC flink wat soepeler. Ook fijn dat ik nu weer de volle 1080p kan benutten van mijn tv.

Je hoort hem wel maar vind het niet echt storend eigenlijk.

Stoorde me wel aan al wat vastlopers. Het is echt een tweaker ding en geen plug en play. Komende week eens kijken of hij me kan bekoren, anders gaat ie terug.

Edit: Inmiddels de oorzaak van de crashes ontdekt. Ik had zelf foute paden in de advancedsettings.xml van XBMC gezet. Hij liep trouwens niet vast, maar bleef heel lang unresponsive hangen (proberen het pad te vinden) en schoot daarna weer door als het niet lukte.

[ Voor 25% gewijzigd door Sluuz op 21-05-2012 11:29 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Sen schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:33:
vandaag deze aangeschaft voor 279 euro daar kon ik hem niet voor laten liggen. Opgestart mkv er op gezet en het kijkt veel soepeler als mijn oude a200. Nadeel vind ik dat hij toch wel wat geluid maakt.

Edit. het is zoveel geluid dat ik er gek van word en hij is dus terug gegaan.
Waar heb je hem dan voor die prijs zien staan??

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:15
Ik neem aan dat het om de Ultra 1 gaat. Of de barebone die hij dan zelf heeft gevuld.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 18:44

Sen

<-->

Romio schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:21:
[...]

Waar heb je hem dan voor die prijs zien staan??
dynabyte had 30% korting op alles omdat ze gingen ombouwen naar een mycom. Was dus 399 - 30% is 279. Maar ik heb hem dus terug gebracht teveel geluid.

Op het forum van xtreamer staan er ook al klachten over http://forum.xtreamer.net...noisier-than-the-ultra-1/ Had ook in de bios de fan speed ingesteld maar als het nu al irritant is wordt het alleen maar erger.

[ Voor 27% gewijzigd door Sen op 21-05-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietnl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Hoe kan een systeem zonder cooling teveel geluid maken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
pietnl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:57:
Hoe kan een systeem zonder cooling teveel geluid maken dan ?
Dat is een misvatting die vrij makkelijk gedaan kan worden. Door de 'koelribben' op de zijkanten van het kastje lijkt het een passief systeem, maar er zit gewoon een ventilator in en die koelribben dienen alleen voor de sier (die zitten op het plastic gelijmd en verder nergens aan vast).

Zijn er al meer mensen met een Ultra 2? Ik zou graag ervaringen horen en kijken of het een verbetering is ten opzichte van de Ultra 1 (welke in mijn bezit is). Ik wil vooral graag weten of youtube via ubuntu een beetje goed werkt op de atom en GT520m, bij de Ultra 1 met atom en ION2 is dat helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-07 17:07
hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor :Y

[ Voor 78% gewijzigd door teacher op 12-11-2021 09:31 ]

Pagina: 1