Connection error

Pagina: 1
Acties:

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 13:44
Beste tweakers, sinds gisteren ben ik in bezit van een Samsung RC-530-S02NL overgenomen van een mede-tweaker.
Maar ik heb problemen met de laptop zelf, ik kon vandaag op school gewoon op draadloos netwerk komen zonder enige problemen maar als ik thuis probeer om met mijn modem te verbinden dan krijg ik een foutmelding.

Ik zie de modem wel in de lijst, en als ik wil connecten vraagt die wel om een WPA2Key, maar na het invoeren probeert de laptop connectie te maken met de modem, maar dat lukt niet en geeft die foutmelding dat de laptop geen connectie kan maken.

Heeft iemand ervaringen hiermee? of probleem zoals dit gehad?
Ik heb trouwens een Huawei modem van Online(T-Mobile)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Goede key ingevoerd inclusief hoodfletters en kleine letters? Modem al een keer gereset? Geen aanvullende beveiliging (mac filter o.i.d.) ingesteld?

Je zou ook dit topic even kunnen bekijken, daarin worden een aantal suggesties gedaan.

Desktop | Server | Laptop

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 13:44
Rupie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:50:
Goede key ingevoerd inclusief hoodfletters en kleine letters? Modem al een keer gereset? Geen aanvullende beveiliging (mac filter o.i.d.) ingesteld?

Je zou ook dit topic even kunnen bekijken, daarin worden een aantal suggesties gedaan.
Het is gelukt hartelijk dank!

Waarom kan mijn laptop niet met een modem verbinding maken dat met WPA2-PSK beveiligd is? en is er wel een enige oplossing voor om wel verbinding te maken met bijvoorbeeld een WiFi USB te gebruiken? Aangezien veel modem's beveiligd zijn met WPA2 zal dit wel veel probleem opleveren voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door beezjeh op 09-03-2012 13:10 . Reden: tekst ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Zou in de drivers kunnen zitten. Je zou in ieder geval die eens kunnen updaten om te zien of het dan wel goed werkt. Als je een USB dongle pakt die met WPA2 overweg kan zou dat ook gewoon moeten werken, maar als ik jou was zou ik eerst kijken of je het op de laptop zelf op kunt lossen ;)

Desktop | Server | Laptop