Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raspberry Pi blunder

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
nieuws: Raspberry Pi-levering loopt vertraging op door fabricagefout
Raspberry Pi laat op zijn blog weten dat Element 14 en RS Electronics, de fabrikanten die de productie van de minicomputer voor hun rekening nemen, een blunder hebben begaan door een verkeerd type RJ45-ethernetpoort op het compacte moederbordje te plaatsen.
Dit is een nogal veroordelende statement waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Farnell (Element 14) en RS Components fabriceren deze bordjes niet zelf: dat besteden ze uit aan een of meerdere elektronica fabrikanten in China.
This is because of a hardware parts substitution that was made in the factory by accident: specifically, where we’d specified jacks with integrated magnetics in the BOM and schematics, the factory soldered in non-magnetic jacks
we = Raspberry Pi Foundation + Farnell / RS Components
The factory = uiteraard de fabrikant die die bordjes in elkaar sleutelt.

Ik ben er dus niet van overtuigd dat de fout bij Farnell / RS Components of Raspberry Pi Foundation ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sphere- op 08-03-2012 20:52 ]

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
Ook zou het fijn zijn als het bron artikel gelezen zou worden, hier is staat namelijk helemaal niets over:
In plaats van 'magnetische' RJ45-jacks, waarbij met behulp van een pulstransformator de circuits van de ethernetchip worden beveiligd tegen spanningen, hebben de fabrikanten per abuis een niet-magnetische ethernetpoort op de eerste batch van tienduizend Raspberry Pi-bordjes gesoldeerd. Hierdoor kan een ethernetverbinding plots uitvallen of instabiel zijn.
In de bron staat:
this is because of a hardware parts substitution that was made in the factory by accident: specifically, where we’d specified jacks with integrated magnetics in the BOM and schematics, the factory soldered in non-magnetic jacks. No magnetics means no network connection.
Ik had toch gehoop dat de beste redacteurs wel iets hadden geweten over de werking van ethernet, in een ethernet circuit zit namelijk altijd een galvanische scheiding doormiddel van een pulse trafo, de ontwerper heeft hier niet gekozen voor een losse trafo op zijn board maar voor een die geintegreerd is in de connector. Het assemblage bedrijf heeft een connector geplaatst die niet beschikt over deze magnetics.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Van blunder heb ik fout gemaakt. Die tweede opmerking laat ik over aan de auteur.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Update 21:32: Niet de oorspronkelijk genoemde oem's waren verantwoordelijk voor de foutieve ethernetjacks, maar een niet nader genoemd Chinees bedrijf. Dit is in het artikel gecorrigeerd.
Farnell/Element 14/RS Components zijn geen OEM's maar distributeurs van componenten voor de elektronica industrie.
niet-magnetische ethernetpoort
Dit doet pijn aan de ogen. Het gaat om ethernetpoorten die ingebouwde 1:1 transformatoren (magnetics) hebben of niet.
"niet-magnetische ethernetpoort" lijkt mij dan een nogal incorrecte verwoording.

[ Voor 8% gewijzigd door Sphere- op 08-03-2012 22:40 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aangezien er al een topic over dit artikel is:
Waarom staat er geen update melding in de url en titel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde