Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop uit slaapstand met toetsenbord met klep dicht

Pagina: 1
Acties:

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 16:05
Ik heb een laptop met daar MediaPortal erop. Na de ingestelde tijd gaat de laptop keurig netjes in slaapstand. Ik heb er een Rapoo extern toetsenbord aangesloten en deze haalt de laptop weer uit slaapstand na bijv een druk op Enter. Tot zo ver prima dus.

Het werkt alleen niet als de klep van de laptop dicht is. Het is dus niet 1 van de standaard instellingen, het gaat dus echt alleen om het feit dat hij niet wil ontwaken als de klep dicht is. Doe ik de klep open, dan wordt hij automatisch gelijk wakker (ook zoals ingesteld)

Er lijkt dus een beveiling of instelling te zijn die voorkomt dat de laptop ontwaakt met gesloten scherm. Het is een Toshiba.

PVOutput

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 15:53
Waarschijnlijk zit ergens langs de onderkant van het scherm een pinnetje in de behuizing die wordt ingedrukt als het scherm dicht zit. Ditzelfde pinnetje zorgt er vaak voor dat het beeldscherm uitschakelt als de laptop wordt dichtgeklapt.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Tegenwoordig wordt dit ook heel vaak met een magneetje gedaan, als je niks van een schakelaartje kan vinden, probeer dan even met een stukje metaal langs je lcd te gaan, dan vind je vaak wel een magneetje

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 16:05
Gevonden, het is een magneet ingebouwd in de bovenrand van het scherm. En nu?

PVOutput

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Eruit halen?

Maar zonder gekheid, waarom niet de "lid closed" actie naar "none" veranderen en zelf de laptop op slaapstand laten gaan met de slaap toets of na een ingestelde tijd? In dat geval zou je altijd je laptop weer wakker moeten kunnen maken vanaf het keyboard.

USB keyboarden willen nog wel een weigeren indien de laptop slaapt. Dit is een bios instelling, die helaas vaak anders heet, (tussen de verschillende biossen) en ervoor kan zorgen dat je USB niet meer functioneerd in slaapstand. Je kunt dit gemakkelijk bekijken door een USB opladend apparaat aan te sluiten. Deze laad niet als de laptop uit staat of in slaapstand staat. Na het veranderen van de Sleep mode en USB power mode (ook in Windows) zou je ook als de laptop uit staat je USB ladende apparaat eraan kunnen opladen (ten koste van je laptop accu). Als dit mogelijk is, zou je keyboard ook je laptop uit slaapstand moeten kunnen halen, onafhankelijk van of de klep open of dicht is.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

In de schanieren kan ook een sensor zitten. Dat zit in mijn laptop ook. Die heeft geen klikje maar sensoren in de schanieren van het beeldscherm, op een bepaalde hoek schakelt hij automatische door naar slaapstand.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1