Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DXVA checker videokaart geforce GT 520

Pagina: 1
Acties:

• thefxr
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-09 23:47
Heeft iemand ervaring met deze kaart icm DXVA afspelen?
De kaart staat in apparaatbeheer volledig goed met de drivers van de cd
maar dxva checker geeft unknown (none) aan voor deze kaart.
Ik heb de laatste versie van dxva checker 2.7.0
Het besturingssysteem is win xp sp3 32 bits.

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Laatste versie van DirectX al geinstalleerd?

Windows Update al gedraaid?

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• thefxr
de versie van directx is de 9.0c, wat de laatste is en win updates al gedraaid.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:01
Die checker is er eigenlijk alleen om de oudere kaarten te kunnen testen of er ondersteuning voor DXVA is, maar bij een videokaart van die generatie hoef je daar niet eens bij na te denken, die 520 heeft gegarandeerd DXVA ondersteuning. Het probleem zit em eerder in dat XP geen 'volledige' DXVA ondersteuning geeft, alleen via bepaalde manieren van rendering, daar moet je de speler wat specifieker voor instellen. Het is dus heel goed mogelijk dat die checker om die reden de videokaart niet herkent omdat het systeem geen volledige ondersteuning ervoor geeft.

Maar nogmaals, een GT520 heeft zonder twijfel DXVA ondersteuning, onder XP is het alleen wat lastiger. Google er maar even op 'dxva on windows xp' of 'dxva and windows xp' etc.

• thefxr
MicGlou schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:46:
Die checker is er eigenlijk alleen om de oudere kaarten te kunnen testen of er ondersteuning voor DXVA is, maar bij een videokaart van die generatie hoef je daar niet eens bij na te denken, die 520 heeft gegarandeerd DXVA ondersteuning. Het probleem zit em eerder in dat XP geen 'volledige' DXVA ondersteuning geeft, alleen via bepaalde manieren van rendering, daar moet je de speler wat specifieker voor instellen. Het is dus heel goed mogelijk dat die checker om die reden de videokaart niet herkent omdat het systeem geen volledige ondersteuning ervoor geeft.

Maar nogmaals, een GT520 heeft zonder twijfel DXVA ondersteuning, onder XP is het alleen wat lastiger. Google er maar even op 'dxva on windows xp' of 'dxva and windows xp' etc.
De ondersteuning was mij idd bekend, via deze test http://www.anandtech.com/...screte-htpc-gpus-shootout
Alleen wordt mijn GT520 niet herkend door dxva checker en via win media player classic speelt hij ook geen dxva af, ondanks de juiste instellingen.
Als ik het dus goed begrijp gaat dit pas werken als ik upgrade naar win 7?

• thefxr
De kaart doet het nu, ik heb in de veilige modus alle nvidea drivers\software verwijderd met drivesweeper en ccleaner en toen via apparaatbeheer de driver geïnstalleerd door op het internet te laten zoeken.
het is wel een wat oudere driver,maar dxva checker doet het nu.

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:05

Nivida_intel

Sverige är fantastiskt

Heb je al een codec pack geprobeerd???
Bij andere mensen pas ik altijd deze toe, en alles werkt, nooit problemen
Deze dus

One day you'll leave this world behind, so live a life you will remember

• thefxr
Nivida_intel schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:18:
Heb je al een codec pack geprobeerd???
Bij andere mensen pas ik altijd deze toe, en alles werkt, nooit problemen
Deze dus
Ik heb al een codec pack geinstalleerd, k-lite mpc, gebruikt nu dxva, dus daarmee werkt het, nu nog verder uitzoeken, hoe het met andere software werkt, tversity enzo.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True