Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan software niet meer goed instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , weet niet of dit de goede afdeling is .
Het volgende is er aan de hand.
Eerst ging SIW testprogramma uit na 5 seconden nadat ik op de snelkoppeling drukte .
Toen opende ik Cool edit 2,1 in Windows 7 ultimate en na 5 seconden gaat deze vanzelf uit.
Nog nooit gebeurd en dacht aan spyware of zo net of ,, iemand,, het uitzet.
Dus Avast en Spybot laten testen maar niks ,, geen bedeiging,, niks gevonden .
Wilde toen uiteindelijk maar opnieuw Windows 7 instaleren en ging naar mijn andere schijf ,
andere partitie , met XP erop om de schijf waarop W 7 staat te formateren in computer beheer.
Nou dat ging ook al niet omdat er werd gemeld dat er iets in gebruik was op de W 7 partitie.
Heb toen de schijf in andere computer wel kunnen formateren en dus opnieuw W 7 erop gezet.
Nadat ik dus Cool edit heb geinstaleerd krijg ik nu precies het zelfde , als ik op de snelkoppeling
druk gaat het programma aan en na 5 seconden , tjoep, weg is het programma .
En het zelfde met everest , ik kan het instaleren en bij aan zetten 5 seconden en weg is het programma .
Het lijkt wel of er op m'n partitie een virus zit buiten Windows om , ik kom er niet meer uit.
Wie heeft mischien de gouden tip ?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Nadat ik dus Cool edit heb geinstaleerd krijg ik nu precies het zelfde
De gouden tip geef je zelf?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Bedankt voor de reaktie.
De gouden tip geef ik zelf , door dat ik vermeld dat ik denk dat er een virus buiten om Windows
op de schijf staat ?
Maar als ik dan de partitie verwijder zou toch ook dat virus van de schijf moeten verdwijnen.
Het lijkt er op dat ik dus een nieuwe schijf moet kopen want ik zou niet weten hoe ik n bestand
kan verwijderen dat op de schijf staat buiten Windows om.
Vandaar dat ik melde dat ik er niet meer uit kom.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Nadat ik dus Cool edit heb geinstaleerd krijg ik nu precies het zelfde
Ik zeg niets over virussen, ik quote iets over Cool Edit.

Een reden waarom Cool Edit wel eens voor problemen kan zorgen is dat Cool Edit in 2004 is gestopt. Het is nooit geschreven om op een OS later dan XP te draaien. Adobe zal support voor Cool Edit waarschijnlijk ook al jaren geleden op de schop hebben gedaan, die hebben er immers Adobe Audition van gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien heb ik het niet goed uit gelegd,
Heb 2 schijven met op de 1 Windows 7 ultimate en op de andere W xp
Op beiden staat Cooledit 2,1 en het werkte altijd goed.
Tot dat ik n paar dagen geleden op de snelkoppeling Everest home klikte en het
programma opstarte in Windows 7
Zodra het programma aan is springt het meteen weer weg in zeg 5 tellen.
Waarop ik de snelkoppeling van Cool edit aan klikte ( in W 7 ) en dus daar gebeurd nu precies
het zelfde , programma gaat aan en hup na 5 tellen weg.
Mijn opmerking over virus is dat er om Cooledit een rode lijn zit net of er achter
het venster nog een programma opstart en die dus cool uitzet,
En dus daarna klikte ik in Windows X P op de snelkoppeling cool edit en daar gebeurd
nu precies het zelfde.
Als laatste , als ik n verse nieuwe Everest download en dan instaleer , en hem
aan zet daarna springt deze ook na 5 tellen weg.
Vandaar mijn vraag hoe ik de schijf dus echt leeg krijg want er zit dus iets op .
Want als ik de partitie formateer ( langzaam) dan blijft er volgens mij nog iets op
de schijf staan , zodoende dat ik zei ,, ik kom er niet meer uit wat te doen,, .

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Duidelijk, maar een vrij wazig verhaal, nouja, de symptonen in ieder geval.
Het zou aan drivers kunnen liggen.
Het zou een hardware probleem kunnen zijn.
Het zou een software probleem kunnen zijn(denk ook aan .Net framework en dergelijke).
Of het zou ook zoals je zelf oppert een virus kunnen zijn.
Om je schijf goed leeg te halen, raad ik je TestDisk aan. Daar is een bootable disc van te krijgen. Daarmee kun je schijf goed leeghalen. Niet formatteren, maar de partities compleet verwijderen, formatteren komt wel weer als Windows wordt geinstalleerd. Ook het MBR hiermee verwijderen. Daarna kun je zelf opnieuw beginnen met partities maken, hetzij met TestDisk, hetzij met een XP/7 installatie. Als de Windows installer geen MBR aantreft en geen "actieve" partitie vindt, dan maakt de Windows installer deze zelf aan.
Maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het een virus is. Ik ken uiteraard niet alle virussen, maar 't klinkt mij niet als een virus.
Windows 7 komt met logboeken, misschien dat daar nog iets interressants in naar voren komt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt voor de antwoorden
Ik moet dus alle partities verwijderen van bijde schijven en dan daarna nog de mbr zien te verwijderen
Want als ik nou de schijven zou willen wegdoen na formatie blijft er altijd n bestand ( mbr ) opstaan.
Dus ik kan ook niet zomaar een 2e hands schijf kopen want het lijkt me sterk dat de verkoper
ook nog de mbr verwijderd voor verkoop , ik wist niet dat er altijd n rest stukje staat op n schijf
nadat deze was geformateerd, bij een ruilschijf van de winkel staat er dus ook n mbr op .
Ga dus het maar proberen en tips uitvoeren .

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wilde toch even laten weten dat het opgelost is , de klacht.
Na verschillende nieuwe instalaties van Windows bleef de klacht bij instaleren van nieuwe programma's.
Echter lag het gewoon aan Avast free , die heeft namelijk ,, auto sandbox,, en die instelling
door het programma zelf aan gezet waardoor diverse progrmma's als onveilig werden
beschouwd en na het uitzetten werkt alles weer als vanouds , zodoende .
Pagina: 1