Winkelmand toevoegen aan statische website.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Ten eerste ik hoop dat ik hier in het goede forum zit. Kwam er met het 'Waar hoort mijn topic?' niet helemaal uit.

Samen met een vriend spelen we al een tijdje met het idee om iets voor onszelf te gaan doen. Onlangs kwamen we in contact met een leuk product. Hebben dus maar besloten gewoon in het diepe te duiken en willen dit in het oranje naar Nederland halen. Met het oog op het aankomende EK is er echter haast bij gemoeid.

De bedoeling is om het primair via het internet te verkopen. Het is een simpel product in 3 varianten. Een volledige webshop is dus echt overkill. Veel meer dan een net formulier met een goede ideal koppeling is al genoeg voor de front end en in de backend willen we natuurlijk de voorraad en bestelling goed kunnen regelen.

Nu is dit allemaal goed mogelijk binnen bestaande cms systemen. (Opencart, Prestashop, oscommerce, drupal en weet ik veel wat nog meer) Of diensten als shopify en bigcartel. De laatste hebben meestal als nadeel dat je de boel behoorlijk uit handen geeft, wat zonde is aangezien ik prima in staat ben zelf de website te bouwen.

Een statische website maken lukt mij heel goed, html en css zijn als m'n moedertaal. Zodra het dynamischer wordt krijg ik echter al snel pijn aan m'n hoofd.

De meeste cms systemen die ik ken en uitgeprobeerd heb zijn ten eerste heel geavanceerd en zijn meer toegespitst op grotere webwinkels met veel categorieën etc. Dat is op zich nog wel te overkomen. Het grootste probleem heb ik met het feit dat het cms de basis is dat je naderhand naar wens kunt aanpassen.

Eigenlijk wil ik het juist andersom doen. Dat ik zelf gewoon een nette statische website maak. En vervolgens d.m.v. een bestaande oplossing een winkelmandje en betaalopties toevoeg. (Graag met opties voor couponcodes) Wat is hier in jullie ogen de beste (betaalbare, of nog liever open source) oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En heb je al eens zelf gericht gezocht naar welke opties je hebt? [google="static html shopping cart"] gaf mij op 't eerste oog best wat relevante resultaten; waarom voldoen die niet? (Zie ook onze Quickstart). Ik zie namelijk wel een heel mooi verhaal en uitgebreide uitleg over hoe je op 't punt gekomen bent waar je nu bent en CMS'en en whatnots maar dat is allemaal aardig irrelevant volgens mij :P Je wil een shopping cart in een statische omgeving gebruiken, c'est tout :)

De eerste die ik bekeek (kort, maar toch) lijkt me al aardig te voldoen; als ik op de "Add to cart" klik bij de Macbook Pro krijg ik een mooi schermpje inc. couponcode-mogelijkheid. Then again; misschien is 't wel één grote boevenbende dus wel even verder kijken dan je neus lang is en google desnoods even naar wat ervaringen :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 08-03-2012 22:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Google queries als static html shopping cart heb ik inderdaad ook al gedaan. Probleem met vrijwel al die opties is dat ze geen iDeal ondersteuning bieden. Die jij noemt helaas ook niet.

Inderdaad zo vat je het wel redelijk goed samen, al hoeft de omgeving wat mij betreft niet statisch te blijven. Wil alleen in feite zelf een website maken en in feite binnen m'n content div het hele shopping gebeuren uit handen geven. Ondanks dat het nog steeds niet helemaal is wat ik zoek neig ik nu naar Wordpress i.c.m. eShop, maar misschien weet iemand een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Overkill of niet maar je kunt toch gewoon een template maken voor een bestaand systeem zoals Virtuemart of Magento.

Voordeel van bekende systemen is dat er veel (betalings) modules voor zijn die getest zijn en gewoon goed werken. Enige waar je even doorheen hoeft te bijten is hoe je een template moet maken maar daar is google (of een goed boek) je vriend ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
bedenk eerst maar hoe je ideal aan de praat wil krijgen. voor webshops is genoeg te verzinnen ;). voor ideal heb je geloof ik een zakelijke rekening nodig. google payment service provider ;)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Beetje javascript kennis is vereist maar deze is wel te doen zonder databases en programmeerwerk:
http://simplecartjs.com/
Pagina: 1