[Visio 2010] Symbolen/hiërogliefen i.p.v. tekst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:20
Wij maken op het werk gebruik van Visio 2010. Bij één gebruiker hebben we het probleem dat deze symbolen/karakters, een soort hiërogliefen krijgt in plaats van de tekst. Ik kan op internet hier niets over vinden. Ik meen dat het te maken heeft met Unicode en codering wellicht?

-Visio opnieuw installeren helpt niet
-Toetsenbord instellingen staan correct/opnieuw installeren helpt niet
-Taal instellingen staan correct

Iemand die bekend is met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Bij Visio is het niet zo heel eenvoudig in te stellen geloof ik, maar je hebt niet toevallig een default font op 'windings' staan? Kan je anders eens een screenshotje uploaden? Een plaatje is vaak duidelijker.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
De tekst staat op Arial. Ik weet niet of je standaard tekst kan instellen. Ik had hier inderdaad ook naar gezocht maar lijkt het niet te zijn.

Ik kan de tekst wel kopieren en dan plakken in notepad. Vervolgens krijg je wel de juiste tekst te zien. Zal a.s. donderdag een screenshot maken, dan ben ik weer op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/4dudmcjhv/herogliefen.jpg

Hierbij een screenshot van de tekens. Heb nu even geen duidelijkere screenshot. Dit is een scan van het uitgeprinte document. Het is dus niet alleen in Visio, maar dus ook als het document wordt uigeprint. Lijkt me dat dit dieper zit dan enkel in Visio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je het ook in bijv Word? Misschien kan je het lettertype-bestand vervangen door dat van een andere PC met hetzelfde OS-type/-versie.

Los daarvan: waarom zou je electronica-schema's in Visio maken? Volgens mij zijn daar veel handigere tools voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
F_J_K schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:59:
Heb je het ook in bijv Word? Misschien kan je het lettertype-bestand vervangen door dat van een andere PC met hetzelfde OS-type/-versie.

Los daarvan: waarom zou je electronica-schema's in Visio maken? Volgens mij zijn daar veel handigere tools voor.
Het probleem deed zich niet voort in Word e.d.

Ik heb het probleem opgelost door de fonts: Wingdings en webdings weg te gooien uit de lettertypen. Het was blijkbaar onmogelijk het lettertypen te wijzigen in Visio 2010. Heel vreemd, voor Word 2000 was hier een fix voor. Gelukkig was dit de enige gebruiker bij ons op het werk die hier last van had.

Wie deze schema's maakt en hoe zou ik niet weten ;). Ze worden in ieder geval allemaal aangeleverd in Visio en soms PDF. Denk omdat we het dan makkelijker kunnen openen en evt kleine wijzigingen kunnen doen.

Bedankt jongens voor de hulp in ieder geval, ik ga het probleem ook niet verder uitzoeken. Kost teveel tijd die ik beter kan gebruiken voor andere dingen :)
Pagina: 1