Vertraging in geluid met SPDIF (toslink)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik zit hier met een beetje een hardnekkig probleem welke ik niet weet op te lossen.

Zodra ik totaal geen geluid heb, verbreekt mijn PC de verbinding met mijn Z-5500 (optisch aangesloten) compleet. Zodra je een mapje dubbelklikt word er een verbinding opgezet, maar is deze te laat om daadwerkelijk iets te laten horen, dan hoor je dus alleen "plop".

Nu dacht ik altijd dat dit gewoon het nadeel van een optische verbinding is, en heb ik het erbij gelaten. Het werd wel storend, want mijn Z-5500 kan niet tegen veel "verbindingspogingen" bij het snel doorbladeren van mapjes e.d (onder Windows 7). Dit leverde een crash van mijn Z-5500 op die tientallen secondes duurde (en dus geen geluid meer wilde afspelen in die tijd).

Nu mijn huidige situatie:
Puur om kennis op te doen (en de snelheid die naar mijn idee toch echt beter is) heb ik Windows Server 2008 R2 op mijn desktop draaien (met de nodige tweaks van www.win2008r2workstation.com). Na de installatie van al mijn software was ik heel de vertraging helemaal kwijt, ik hoorde mijn login-geluidje weer, de mapjes e.d., en nooit meer een enkele crash gezien. Tot gisteren; ineens weer de "ouderwetste" vertraging. Het ligt dus niet aan de techniek, maar een configuratie/software in mijn systeem.

Wat heb ik veranderd dan?
Niet veel eigenlijk, het enige wat ik kan bedenken is een geforceerde update (had geen keuze zeg maar ;)) van Spotify, en het installeren van de Hyper-V role in mijn OS.

Mogelijk dat de installatie van VLC player van enkele dagen terug iets heeft gewijzigd, maar ook dat weet ik niet zeker...

Is er iemand die zoiets heeft meegemaakt ooit? Ik heb eigenlijk nauwelijks problemen met mijn setup, maar deze heb ik nooit weten op te lossen...

Edit:
Oeps, specs vergeten:
Mobo: GIGABYTE GA-890GPA-UD3H 2.1 (Realtek ALC892 audiogeval)
Windows Server 2008 R2 Standard NL incl. alle updates

Edit2:
Ik ben erachter dat het werkt doordat ik een "beheer-account" van TeamSpeak ingelogd heb staan (en, jawel, samen met mijn server direct geïnstalleerd). Deze houd mijn receiver een soort van actief waardoor er geen problemen optreden. Bijzonder wazig, want ik heb exclusieve toegang uitgezet in mijn geluidsinstellingen wat dit probleem bij iemand anders zou veroorzaken.

Op zich kan ik wel leven met TeamSpeak op de achtergrond, aangezien ik dit al deed voor beheerdoeleinden. Ondanks dat is en blijft het een irritant probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door BDHowner op 08-03-2012 15:18 ]