Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik heb beneden in de meterkast een pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band router. Deze stuurt via een draad signaal naar boven naar de computer, en zend een wifi signaal uit voor onze mobiele internet behoeften. Verder loopt er nog een draadje naar de NAS en de Boxee Box, beide op de begane grond.

Het wifi signaal op de tweede verdieping is erg slecht, en moet beter. Het signaal is er wel, maar het is erg matig. Er gaat dus al een draad naar boven, maar er zal dus iets tussen moeten ofzo. Hiervoor zijn meerdere oplossingen volgens mij?

Kan ik er gewoon een goedkope router tussen doen? Is er niet iets van een stukje hardware die je in je computer doet die weer wifi signaal uit zend? Accespoint?

Wat is de makkelijkste oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Moby op 08-03-2012 14:07 . Reden: door gekrast, computer moet dan aanblijven, en dat wil ik niet ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Bij je pc boven een switch neerleggen. Daar stop je het snoer van beneden in. Dan de PC aansluiten op deze swich en daarna een Wireless Accesspoint aansluiten op de switch.

Maar de makkelijste oplossing is een Wireless Repeater. Die zet je op de 1e etage. Die pakt het signaal van beneden en repeat dat signaal weer verder.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
En kan ik dan een willekeurige van deze pakken? http://tweakers.net/price...4/wlan-access-points.html, of moet het echt een repeater wezen: link

Snelheid maakt me niet zo veel uit, het is alleen voor mobiele apparaten, dus deze zou dan in principe al voldoende wezen denk ik: pricewatch: Conceptronic 150N Wireless AP/Bridge/Repeater

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Ik kan deze warm aanbevelen (heb hem zelf):

Netgear WN2000RPT Universal Wireless-N 300 WiFi Repeater

Die pikt het draadloze signaal op en stuurt hem door. Hoeft dus geen netwerkkabel in. Als je hem toch bedraad wilt, dan moet je er nog een switch tussen leggen, zoals ik hierboven aangaf.

chaozz.nl | RetroGameCouch