Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Situatie
Ik werd vandaag gebeld door Hi dat ze mijn contract willen verlengen voor 6 maanden met 20% korting op "spraak". Nu wordt ik maandag teruggebeld erover, maar ik twijfel of ik wel een abonnement wil houden en ben aan het kijken naar alternatieven gezien mijn verbruik.

Mijn verbruik op de telefoon momenteel:
Telefoneren = 5x per maand 1 minuut hooguit (zal wel wat meer worden, maar nog steeds laagste abbo waardig)
SMS = 2x per maand hooguit
Internet = 100MB ongeveer per maand, maar dat zal wel wat oplopen.

Wat heb ik bedacht
- Naar prepaid overstappen
Kosten zijn laag, alleen internet is stervesduur (€2 per MB)

- Overstappen naar KPN Bedrijfsflexibel
Dat is iets duurder dan ik nu heb, alleen dan betaal ik het niet meer. Alleen de kosten zijn erg onduidelijk in mijn ogen. Ik zou €12.76 bedrijfsflexibel + €10 Internet + Telefoon/SMS kosten betalen als ik het goed lees. Klopt dit?

- Overstappen naar goedkopere provider
Dat gaat lastig. Uit ervaring van de afgelopen jaren heeft alleen KPN+HI hier bereik. Tmobile, Vodafone hebben geen tot nagenoeg geen bereik. Ook Telfort/Simyo heeft geen bereik, ondanks dat ze op het KPN netwerk zitten.

Wat zoek ik dus concreet
Ik zoek hulp met het vinden van een goede oplossing. Een telefoon heb ik nog en zou ik vermoedelijk geen nieuwe voor nodig hebben! Wat ideaal zou zijn is een prepaid kaartje voor bellen/smsen icm een abonnement voor alleen internet, maar bestaat zoiets?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Wel apart dat Telfort en Simyo geen bereik hebben, ze zitten op exact hetzelfde netwerk als KPN.
Is dat getest met dezelfde telefoon, of waren het verschillende telefoons?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
SpongeRob schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:57:
Wel apart dat Telfort en Simyo geen bereik hebben, ze zitten op exact hetzelfde netwerk als KPN.
Is dat getest met dezelfde telefoon, of waren het verschillende telefoons?
Verschillende. Wij hebben een camping hier en dan zie je vele telefoons met vele providers. En die beide hebben hier nooit bereik terwijl ik met mijn Hi 2 streepjes hdspa heb

Ben wel van plan voor Simyo een prepaid kaartje te kopen om in mijn eigen telefoon nog eens te testen. Wel jammer dat er geen simkaart uitleen service bestaat om bereik te testen :+

EDIT:
Net ff een simyo prepaid kaartje voor 2.50 besteld. Hopelijk is er bereik, want dan ben ik straks voor 10 euro klaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door wontcachme op 08-03-2012 17:49 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)