[Sharepoint] Update linked Excel objects

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:17
Ik zat te twijfelen of ik deze post in het Officesuites en -software forum zou droppen of hier. Maar ik hoop hier meer kans op slagen te hebben ;-)

Wat wil ik:
Ik heb een Word document met daarin een gelinked Excel object. Vanuit Word wil ik de data in dit object bewerken. Dat is geen probleem, dat je kan maken door linked Excel objects in te voegen.
Bewerk de Excel data in Word, klik op opslaan en de data wordt in de losstaande Excel sheet geupdate.

Echter als ik deze documenten en sheets in Sharepoint zet werkt e.e.a. niet meer.
Het linken gaat goed. Als ik de sheet handmatig update, dan verschijnt in het Word document de ge-update cell.
Dus de link werkt.
Echter als ik vanuit Word dubbelklik op het Excel object, dan opent hij de sheet voor bewerken.
Als ik nu deze sheet wil opslaan dan komt hij netjes met de vraag; Document bestaat al, zal ik hem overschrijven.
Maar je raad het al; hij overschrijft/update de sheet niet. Verder komt er geen foutmelding niets. Het lijkt net alsof hij de sheet heeft bewaard.
Geef ik bij het bewaren van de sheet de sheet een andere naam in plaats van te laten overschrijven, dan wordt er netjes een nieuw document gemaakt op de juiste locatie.

Het is geen rechten kwestie, want ik kan de sheet wel updaten als ik hem handmatig open. En ik kan nieuwe sheets maken als ik de sheet tijdens het updaten bewaar onder een andere naam.
Het is ook geen link kwestie, want als ik de sheet verander, dan verandert de tabel in Word automatisch mee.

Iemand enig idee? Wie kan mij een beetje de goede richting op helpen?
De topics die ik vind op internet slaan allemaal terug op verkeerde rechten of niet werkende links.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.