Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke SQL versie geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:09
Het is een beetje stomme vraag misschien, maar ik kom er niet uit.
Hoe kan ik zien welke SQL server versies zijn geinstalleerd op een Windows Server?

We zijn licenties aan het nakijken, maar ik kan niet achterhalen of er nou een een SQL Server MSDE of Standard versie geinstalleerd is.

Alvast bedankt. :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt even een query uitvoeren:
code:
1
SELECT SERVERPROPERTY('productversion'), SERVERPROPERTY ('productlevel'), SERVERPROPERTY ('edition')

Daar moet je het uit kunnen halen als het goed is.

Saved by the buoyancy of citrus

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 13:45
Hoi Tubbietje,

Je zou ook nog een SELECT @@VERSION kunnen querien. Dit geeft bijvoorbeeld een output zoals:

Microsoft SQL Server 2008 R2 (SP1) - 10.50.2500.0 (X64) Jun 17 2011 00:54:03 Copyright (c) Microsoft Corporation Enterprise Edition (64-bit) on Windows NT 6.1 <X64> (Build 7601: Service Pack 1) (Hypervisor)

Een andere optie is (mits aanwezig) om via SCCM een uitdraai op te vragen met alle SQL producten. Hier kan je dan ook gemakkelijk op inspelen met te patchen systemen en de te verwachten ServicePack / Updates.

Groeten ,

demokert

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tubbietje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:18:
Hoe kan ik zien welke SQL server versies zijn geinstalleerd op een Windows Server?
Mag ik vragen hoe je er niet uit kwam? Waar heb je op gezocht? Wat heb je gevonden? Waarom leverde dat geen oplossing voor jou?

Als ik namelijk je titel letterlijk in Google stop, dan kom ik meteen een oplossing tegen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tubbietje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:18:
Stomme en domme vragen zijn er niet, maar met een beetje zoekwerk op internet had je het antwoord toch wel kunnen vinden op deze vraag?

Indien het je niet lukt, geef dan in ieder geval aan waar je wel op gezocht hebt of waar je precies niet uitkomt. Nu weten mede-tweakers enkel "dat je er niet uitkomt", en dat zegt niet zoveel ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B