Toon posts:

[iPhone 4] Gele vlekken, defecte home button

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Met mijn iPhone 4 32GB (november 2010) heb ik het volgende probleem; het scherm vertoont aan beide zijden gele vlekken en de home button werkt erg slecht. De gevoeligheid is verdwenen.

Voor het probleem van de home button heb ik alle, op internet te vinden, trucs geprobeerd de gevoeligheid te verbeteren maar dit neigt nu dus een hardware probleem te zijn.

Omtrent het probleem van de gele vlekken in het scherm, dit schijnt bij vele iPhone die vlak na de launch date zijn uitgegeven voor te komen. Meestal ook pas zichtbaar na gebruik van 6-12 maanden.

Hiervoor heb ik contact gezocht met apple en vanochtend naar de Apple Store in Amsterdam geweest. Mij werd hier vertelt dat ik op geen enkele manier dit toestel meer kan omruilen omdat hij buiten de garantie van 1 jaar valt. Hierop heb ik gereageerd met dat volgens het Europese Consumenten recht*, dit toestel kosteloos zou moeten kunnen laten repareren of vervangen. Hier werd kort op gereageerd met een simpele 'nee, dit probleem wordt niet erkend door Apple'. Enige optie was om het toestel om te ruilen voor een 'refurbished model' voor het bedrag van € 140-150.

Zijn er mensen die tegen hetzelfde probleem, buiten de garantie van 1 jaar, zijn aangelopen en hier een passende oplossing voor hebben gevonden? Alvast bedankt voor het meedenken.

(*Als er een probleem optreedt in het eerste half jaar dit zal moeten worden gemeld in de eerste 2 jaar na aankoop van het product. Ook moet worden aangetoond dat het probleem zich in het eerste half jaar heeft voor gedaan. In dit geval zou hier volgens mij sprake van zijn omdat dit een productiefout is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

talin

ES-MA

waar komt je toestel vandaan?
oftewel heb je bij je leverancier aangeklopt? daar heb je garantie!

wel raar dat ze hem wel willen ruilen ( ondat er wel iets mis mee is ) maar dat ze het probleem niet erkennen!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Ik heb dezelfde vlekken op mijn iphone4. Ik denk niet dat die van mij van de 1e batches is aangezien ik hem rond april gekocht heb. Toevallig afgelopen week bij de t-mobile winkel geweest. Ze vroegen inderdaad of mijn toestel ouder dan een jaar was, dit was niet het geval dus weet niet wat dan de opties waren geweest. In mijn geval kon t-mobile het toestel opsturen en deze zou dan gerepareerd worden. Ik zou wel 2 weken zonder telefoon zitten dus dit heb ik niet gedaan. Andere optie was mijn pro-assist verzekering aanspreken, deze zouden direct een nieuw toestel geven maar dat zou me een eigen risico kosten. Aangezien ik er niet veel last van heb laat ik het er maar bij zitten.

Wat betreft de homebutton, daar heb ik ook veel last van gehad. Echter na upgraden naar IOS 5.01 was het probleem verholpen. Dit terwijl ik er zeker van was dat het hardware matig was. Ik had ook alle testjes en trucjes geprobeerd en het leek echt aan de knop zelf te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18

Japie.G

Colour Classic

Hier hetzelfde gehad. Uiteindelijk heb ik gisteren 149 euro betaald voor een vervanging. Mijn home button deed het nu helemaal niet meer namelijk. Ook het hele EU garantie verhaal erbij gehad enzovoorts. Hun stelling was dat ze na dat eerste jaar met een goede oplossing moesten komen, en dat was volgens hun dus een nieuw (refurb) toestel aanbieden voor 149 euro. Wel weer nieuwe garantie overigens... Hopelijk kan ik daar dan weer een poosje mee voort.

Dat refurb is trouwens niets van te zien of merken hoor. Gewoon spiksplinternieuw. Productiedatum staat op febr2012.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 20:13
Om het topic met gele vlekken op een iPhone die al wat langer in gebruik is, maar weer eens te schoppen.

Mijn iPhone 4 kreeg enige maanden (4-5) geleden een gelige vlek rechts langs de rand (alleen te zien op witte achtergrond). Na een poosje kwam er een kleinere bij, rechts boven langs de rand. Leek mij ouderdom, telefoon is inmiddels al meer dan 4 jaar in gebruik.

Ik wilde dit laatst aan een collega laten zien en toen waren de vlekken nauwelijks waarneembaar :? . Inmiddels vermoed ik dat het niet direct met ouderdom te maken heeft maar meer met hitte ontwikkeling. Sinds een klein jaar laad ik de telefoon wel eens op met de lader van de iPad, en dan wordt de boel flink warm, ik zag onlangs, terwijl ik de telefoon bedoende, de vlekken echt donkergeel van kleur worden.

Heb toen meteen van de lader gehaald, inderdaad als de telefoon is afgekoeld zijn de vlekken nog maar heel vaag (maar helemaal weggaan gebeurt natuurlijk niet meer).

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring, door hitte ontwikkeling aantasting van het display?

Edit:hier zie ik ook iemand die constateert dat het door warmte komt

[ Voor 6% gewijzigd door dcl! op 16-09-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Een iPad lader heeft een hogere voltage en het is daarom ook niet aangeraden om een iPad lader te gebruiken. Tenminste niet de kop, het kabeltje kan natuurlijk wel.

Zelf ben ik al een enkele tijd werkzaam als reparateur bij een telefoonwinkel en geregeld zie ik schermen voorbij komen met een gele kleur langs de randen. In de meeste gevallen is het een hardware probleem en na een nieuwe scherm is dit probleem verholpem. Helaas weet ik niet wat de precieze oorzaak van dit probleem is.

Wat betreft de homebutton, na verloop van tijd reageert het kabeltje niet meer en dan dient het kabeltje vervangen te worden, omdat het de druk niet meer registreert.

[ Voor 14% gewijzigd door Styx_ op 16-09-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het probleem met de gele vlekken herken ik. Ik heb de iPhone 4S gekocht tijdens de orginele launch, en sinds enkele maanden heb ik aan één van de randen vlekken. De vlekken verschijnen enkel (duidelijk) bij warmte. De warmtebron maakt niet uit, dus of dit nou komt door het opladen, door intensief gebruik en/of gewoon een warme dag. Ik heb de telefoon twee keer open gehad voor een reparatie en het vervangen van de batterij.

🌞🍃

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 19:19
Ik heb hier een iPhone 5 ook met een gele vlek. Bij mij was het geval dat het scherm was vervangen en dat het stekkertje niet goed vast zat en dat dit er voor heeft gezorgt dat er een gele vlek nu in het vervangende scherm gebrand zit. op de exacte plek waar het stekkertje zit onder het scherm. Dit ging toen gepaard met ineens een wit scherm en toen zwart.
Heb zelf het scherm open geschroeft en alle stekkertjes los gemaakt en opnieuw vast gemaakt. bleek een stekkertje los te zijn geschoten. echter zit er wel een gele brand vlek in het scherm nu. mogelijk dat er iets niet goed zit en druk uitoefend aan de onderkant van het scherm.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 20:13
Bedankt allemaal voor de info. Bekend verschijnsel dus door warmte idd.
Hij zal het nog wel een paar maanden volhouden lijkt me (zal de iPad lader maar niet meer gebruiken) en rustig gaan nadenken over een opvolger (5s of 6) :) .

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
*snip* spam

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2014 12:43 ]

Pagina: 1