Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi ik mag bijna een nieuwe telefoon uitzoeken en ben benieuwd wat jullie mij adviseren!

twijfel tussen deze HTC telefoons : :?
1.) HTC OneX
2.) HTC Wildfire S

hebben jullie ervaringen met deze toestellen? goede, slechte allemaal welkom!!! :+
Ik heb deze toestellen gekozen omdat ik lichte telefoons mooi vind... Ik vind design namelijk best wel belangrijk... ik hoorde in eerdere posts dat oneX helemaal nog niet uit is dus advies zal ik weinig krijgen :| maar goed hebben jullie tips voor andere mooie design telefoons??? Liefst lichte kleur en abo kosten vind ik niet zo erg maar betaal liever niet te veel voor het toestel... dus

- rond de 50 euro abonnementskosten incl. internet
- design is belangrijk
- ga er mee whatsappen, nieuws aps lezen, facebook etc.
- en natuurlijk bellen :P

en natuurlijk advies voor andere telefoons ook... ik sta tot nu toe nog open voor alles
Thnxxx alvast!!!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 13:47 ]

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-11 14:20
Hoi Sammy, welkom op GoT :w

De twee telefoons die je aangeeft zijn behoorlijk verschillend van elkaar, zowel de specificaties als de prijs. Er zullen nog weinig mensen zijn met ervaringen met de HTC One X, aangezien die nog niet geleverd wordt. De prijs van de One X ligt ook stukken hoger dan de prijs van de Wildfire s (dit zie je niet direct op de website van de KPN, maar wel als je kijkt wat voor tarief je betaald na 9 maanden). Welke telefoon het beste bij jou past zal je toch zelf moeten bepalen. Kijk wat rond op internet, lees wat reviews en loop eens een telecomwinkel in om de telefoon vast te houden. Op die manier kan je zelf een goede keuze maken, dit is niet iets dat anderen voor je kunnen doen.

Succes met je keuze!

[ Voor 17% gewijzigd door timmie78 op 08-03-2012 13:05 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wil je wat specifieker zijn in je vraagstelling? Het zijn 2 verschillende toestellen, de ene is meer een budget Android toestel, de One X het topmodel van HTC. Geef aan wat je erhoodzakelijk mee gaat doen, wat je ervan verwacht en wat je budget is. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter de reacties zullen zijn. Je startpost kun je wijzigen met de [edit.] knop rechts bovenin je post.

Ik verplaats je topic naar het Mobile Aankoopadviesforum

Move->MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja sorry ben niet echt een kenner... :(
Ik wist niet dat one X nog niet uit was omdat die wel op de kpn staat en idd voor mijn idee met dezelfde prijs. ik dacht dat alle abonnementen 25 euro waren maar ik zal inderdaad dan even kijken naar tarief over 9 maanden... ik zal dan ook even naar de winkel gaan, feeling is ook wel belangrijk inderdaad. Het is wel voordeliger om een telefoon op internet te kopen of niet?

bij het uitzoeken keek meer naar design :$ om eerlijk te zijn. ik zal mijn startpost even aanpassen dan.

thnx voor het advies!!

Verwijderd

Topicstarter
timmie78 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:03:
Hoi Sammy, welkom op GoT :w

De twee telefoons die je aangeeft zijn behoorlijk verschillend van elkaar, zowel de specificaties als de prijs. Er zullen nog weinig mensen zijn met ervaringen met de HTC One X, aangezien die nog niet geleverd wordt. De prijs van de One X ligt ook stukken hoger dan de prijs van de Wildfire s (dit zie je niet direct op de website van de KPN, maar wel als je kijkt wat voor tarief je betaald na 9 maanden). Welke telefoon het beste bij jou past zal je toch zelf moeten bepalen. Kijk wat rond op internet, lees wat reviews en loop eens een telecomwinkel in om de telefoon vast te houden. Op die manier kan je zelf een goede keuze maken, dit is niet iets dat anderen voor je kunnen doen.

Succes met je keuze!
Thxxx voor de info en het welkom heten :*)

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

Ik zou gaan voor de One X want die is nieuwer en de Wildfire S is wel goed alleen je denkt nogal snel dat je hem kwijt bent. Verder is de One X qua specs beter dan de Wildfire S en wat al eerder werd gezegd, de wildfire s is eerder een budget phone en die andere is nu het vlaggenschip van HTC. Maar je moet voor de rest zelf kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 08-03-2012 22:48 . Reden: Leesbaar gemaakt incl hoofdletters ]

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Onvergelijkbare toestellen met 400 euro prijsverschil. Voor 50 eppo per maand moet je wel een one x of s kunnen scoren.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 18:24

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:42:
Oh ja sorry ben niet echt een kenner... :(
Ik wist niet dat one X nog niet uit was omdat die wel op de kpn staat en idd voor mijn idee met dezelfde prijs. ik dacht dat alle abonnementen 25 euro waren maar ik zal inderdaad dan even kijken naar tarief over 9 maanden... ik zal dan ook even naar de winkel gaan, feeling is ook wel belangrijk inderdaad. Het is wel voordeliger om een telefoon op internet te kopen of niet?

bij het uitzoeken keek meer naar design :$ om eerlijk te zijn. ik zal mijn startpost even aanpassen dan.

thnx voor het advies!!
Er is ook een optie om een goedkoop sim-only abonnementje te nemen. Zoiets kun je vaak na een of twee jaar maandelijks opzeggen of per direct al maandelijks opzeggen. Dan betaal je maar 15-20 euro per maand voor aardig wat minuten en internet en bespaar je aardig wat geld uit in plaats van om de twee jaar een nieuw toestel kopen. Als je dan 3 jaar met een One-X kunt doen (toch een beest van een toestel) bespaar je bijv. 36x20 euro uit (als je sim-only 20 euro goedkoper is, kan zelfs meer) á 720 euro. Je moet dan wel zelf je toestel aanschaffen á 500 (?) euro maar in the end is het wel goedkoper :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 09-03-2012 14:56 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wildfire S kan je beter niet meer nemen, die is bijna een jaar oud, en was toen al een slechtere telefoon, voor de middenklasse. Een lager dan gemiddelde resolutie, processor e.d. ook niet denderend goed.

De One X wordt HTC's nieuwe flagship, ziet er veelbelovend uit en is een heel stuk duurder én sneller dan de Wildfire S. Bij KPN en andere telco's lijken ze even duur. Voor oudere toestellen rekenen ze ook vaak nog de nieuwprijs, ook al is die al 100 euro lager.

Als je bij KPN kijkt heb je 2 soorten abonnementen bij de One X:
Bel-SMS-Web (relatief traag internet)
Bel-SMS-WebXL (dubbel zo snel internet als nu normaal is)

De laatste heeft meer data, en dat is aangeraden als je meer gaat internetten.
In die laatste categorie heb je voor €50p/m 1GB internet en 350min/sms tegoed.
Voor iets lager heb je relatief veel minder tegoed.

In de eerste categorie heb je voor de One X kortingen. Houd daar rekening mee! Je zal dan voor onder de 50 euro iets van 500MB internet hebben, voor de meeste gebruikers wel genoeg, maar als je met regelmaat je mail bekijkt, op twitter zit en tweakers bekijkt ben je er al snel doorheen. Daarom heb ik 1GB bij Vodafone

De site van Vodafone ligt er voor de toestellen op het moment uit dus daar kon ik niet kijken.

Verder zijn kleinere providers als simpel wel aan te raden want die zijn goedkoper met meer data, maar minder toestellen dus heb je een grote kans dat je de One X los moet kopen.

Bij T-Mobile is de One X helaas nog niet aangekondigd.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 18:24

Nox

Noxiuz

Los kopen scheelt vaak wel, telco's die toestellen verkopen zijn vaak nog aan de prijzige kant.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

NoxiuZ schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:24:
Los kopen scheelt vaak wel, telco's die toestellen verkopen zijn vaak nog aan de prijzige kant.
moet je wel een leuk sim-only abbo kunnen vinden, met internet ben je al snel 30 euro/m kwijt.
/me mrc4nl heeft een desire s met simyo

imo zeker het overwegen waard, goede accu, niet traag en plaats voor een sd kaartje

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 12-03-2012 23:29 ]

ora et labora

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:19
Let ook goed op bij KPN/Hi want soms zijn de abbo's goedkoper maar krijg je een leasevorm. Je moet dan aan het eind te telefoon weer inleveren of overnemen. Wat als hij beschadigd is, krijg je daar ook nog een nota van.

Wildfire is inderdaad niet echt heel bijzonder. Op zich een prima telefoon maar het scherm is niet echt heel scherp als ik het vergelijk met mijn HTD Desire. Het beste kun je beter in een winkel even gaan kijken hoe een toestel eruit zit en of deze bevalt dan weet je of het war voor je is. Iedereen heeft een eigen smaak.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 19-03-2012 13:10 ]

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11 10:18
NoxiuZ schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:24:
Dit heb ik dus gedaan, "2e hands" een gesealde desire z van marktplaats gehaald voor 120 euro minder als de winkelprijs. Een goedkoop abonnement(incl internet) van Hollandsnieuwe en dan kwam ik op een totaal van €17,50 over 2 jaar(abo kosten+toestel/24). Als ik een abo los genomen met de Desire Z koste het mij 35 euro per maand en dan ga je er altijd nog overheen(wat niet bij hollandsnieuwe kan).

Ideaal zou ik zeggen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sensation (non XL, non XE) bevalt mij heel erg goed. Hij draait nu Andriod ICS 4.0 met sense 3.6. Prima ding.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 11:18

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als je twijfelt tussen die twee, dan kun je beter de middenweg pakken

HTC One S

• Anthony71079
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06-2022
Floris-K schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:00:
Als je twijfelt tussen die twee, dan kun je beter de middenweg pakken

HTC One S
Mee eens ik ga zelf ook voor de One S.
Reden is dat ik een 4.7 inch scherm tog nog net iets te groot vind maar das natuurlijk persoonlijk.
In veel recenties lees ik dat het qua prestatie niet veel van elkaar verschilt.

Zie o.a

nieuws: Benchmarks HTC-toestel met Qualcomm Krait-processor verschijnen
Pagina: 1