Toon posts:

[Windows 7] Folder duplicatie in windows 7 netwerk drive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de weergave van folders in Windows Explorer waarvan de oorzaak mij onduidelijk is, laat staan de oplossing.
Ik heb een share op mijn Windows 2008R2 server als een drive mapping (Z:) op mijn laptop staan. In de deze share staan een aantal folders. Op een lager niveau heb ik subfolders staan met namen als "1. Administratie", "2. Proposals", "3. Projecten", "4. Knowledge DB", etc. Van 2 van deze folders krijg ik in mijn folderstructuur duplicaten te zien met namen als "3F314~1.PRO" en "45F8A~1.KNO". Deze hebben dezelfde inhoud als de folders met de namen "3. Projects" en 4. Knowledge DB". Ik heb 1 keer zo'n duplicaat leeggemaakt, maar toen bleek ik de originele folder ook leeggemaakt te hebben. Als ik een dos prompt open en een dir doe van de folder met deze subfolders zie ik de duplicate namen namen ook. Als ik op mijn 2008R2 server aanlog zie ik de duplicate folders niet staan.
De folders waren er niet vanaf het begin. Eerst was er de folder "3F314.....", gisteren kwam er ineens de folder "45F8...." bij.
Mijn server is een microserver (Intel Desktop D525MW moederbord, 4GB RAM, 2 Western Digital RE4-GP WD1502FYPS 1.5 TB HD's die in Raid 1 geconfigureerd zijn en met een Addonics ADSA4R5 PCI Disk controller gekoppeld zijn. Het OS staat op een aparte OCZ-Vertex SSD direct op een van de SATA controllers van het Mobo.
Ik heb de netwerkmapping voor de gebruiker in Active directory geconfigureerd als zijn home directory (E:\home\reuver is gekoppeld aan Z: in het user profile).
Ik heb behoorlijk wat ge-google'd, maar ik vind niets wat op mijn probleem lijkt. Is er iemand die een idee heeft hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb zo geen 1, 2, 3, een oplossing, maar ik geef je wel een tip. Draai eerst even back-up, voordat je aan de slag gaat met de mogelijke oplossingen die hier worden gegeven.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 08:24
Staat er toevallig een desktop.ini in die folder ? Kijk even met alle opties aan, anders zie je hem misschien niet.
Zo ja, dan moet je deze verwijderen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen desktop.ini in mijn netwerk drive. Wel in sommige andere folders op mijn pc. Daar zit het hem niet in dus. Ik vraag me af of het met mijn profiel te maken kan hebben. Ik zal het eens verwijderen en zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK. Probleem is opgelost. Ben er echter niet zeker van dat ik de oorzaak weet, want ik heb twee dingen tegelijk veranderd, iets wat je niet moet doen dus, maar ik had geen geduld. Allereerst heb ik een nieuw user account aangemaakt en die de juiste configuratie in AD en de juiste share en file permission gegegeven. Daarnaast heb ik de foldernamen veranderd. Niet erg wetenschappelijk, maar het viel mij op dat het alleen by folders gebeurde die ik genummerd had. Ik had na het nummer een punt en een spatie gezet. Ik heb de spatie uit de naam gehaald. Ik heb nu weer een normale weergave van mijn folderstructuur. Bedankt voor de moeite.